1. ohjelma, ei jalkoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja njietro
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve!

Aika aloittelija olen, joten punttiksesta ei paljoa tietoa ole.

Mutta:

Tarkoitus olisi saada salille kunto-ohjelma, salilla käyn 1-2x viikossa. Muuten treenaamaan pystyn, mutta jalat (tai oikea polvi) on siinä kunnossa vielä toistaiseksi ennen leikkausta, että jaloille ei rasitusta salilla. Mitat 185/70-71 ja penkistä ehkä 60. Leukoja +15.

On kyllä myönnettävä, etten ymmärrä harrastuksesta vielä paljoakaan, mutta...
esim. 2x6 on ymmärtääkseni kuitenkin 2x 6 toiston sarjoja. Siihen tieto jääkin, melkein. :nolo:

Syömään olen alkanut enemmän. Raejuustoa ym. on alkanut kulua nykyään, sekä ihan lämpimän ruoan määrät olen varmaankin 1.5-2 kertaistanut. Näin!

nigster sanoi:
Kannattaa lukea FAQ läpi! Sinne on koottu paljon ohjelmia sekä tietoa ravinnosta jne jne!
Luin sitä juuri. Mutta olisko mulla 1-jakoinen toimiva? Koko kroppa (miinus jalat) läpi 2x viikossa? Aloitan parilla sarjalla leuanvetoa, sitten ylätaljaa, alataljaa ja penaa.

hmm.. lukaiseppas läpi tuo koko kroppa kolme kertaa viikossa thread. Sieltä varmaan voisit hyvän ohjelman saada aikaan!..

njietro sanoi:
Luin sitä juuri. Mutta olisko mulla 1-jakoinen toimiva? Koko kroppa (miinus jalat) läpi 2x viikossa? Aloitan parilla sarjalla leuanvetoa, sitten ylätaljaa, alataljaa ja penaa.
2-jakoinen vois olla kova, jossa tekisit jaloille esim. vain ojennuksia ja koukistuksia ja pohkeita (ne ei ainakaan kamalasti polvia rasita). Kai teet muutakin kun noita mainitsemiasi liikkeitä? Eli sinne sekaan vielä ojentajat, olkapäät ja hauikset sekä vatsat jonnekkin väliin.

nigster sanoi:
2-jakoinen vois olla kova, jossa tekisit jaloille esim. vain ojennuksia ja koukistuksia ja pohkeita (ne ei ainakaan kamalasti polvia rasita). Kai teet muutakin kun noita mainitsemiasi liikkeitä? Eli sinne sekaan vielä ojentajat, olkapäät ja hauikset sekä vatsat jonnekkin väliin.
Jalkani ovat siinä kunnossa, että ei voi tehdä oikein mitään. Polvi huutaa koko ajan, nytkin vähän kipee. Raputkin on tuskaa. Niin kun sanoin, niin oon alottelija, joten:

1. miten reenaan ojentajia? Mitä ne edes on... :nolo:

2. olkapäitä? Miten?

3. hauiksia tangolla käännän toki, unohtu vaan mainita...

4. ja vatsoja kotona, pitäskö vetää salilla siinä kulmaan laitettavassa vatsalihaspenkissä? Tai no, tietysti pitäs...

Ja onko 1-jakoinen hyvä ensimmäiseks ohjelmaks? Ja millä mä osaan mitään ohjelmia tehdä, ku en aina ees ymmärrä teiän kaikkia sanoja...

njietro sanoi:
1. miten reenaan ojentajia? Mitä ne edes on... :nolo:

2. olkapäitä? Miten?

4. ja vatsoja kotona, pitäskö vetää salilla siinä kulmaan laitettavassa vatsalihaspenkissä? Tai no, tietysti pitäs...

Suosittelen että kipaiset kirjastoon ja etsit käsiisi jonkun voimaharjoittelun perusteita käsittelevän kirjan. Niissä yleensä käydään kaikki treeniliikkeet läpi lihasryhmittäin. Luulen että näistä kuvien kera olevista kirjoista hahmotat asian paremmin kuin netistä.

Suosittelen Jouni Virtamon Bodaus-kirjaa, sekä Team Herrasen Bodauksen tietojätti. Näillä pääsee jo hyvin alkuun.

Tervetuloa punttailun ihmeelliseen maailmaan :)

Ojentajal tarkotetaan käsivarren ojentajaa. joku parempi netin käyttäjä vois laittaa linkkii sinne mis ne liikkeet näkyy hyvin.

salil voit tehä vatsoi mut kai niitä voi kotonakin vääntää.

yx jakosella on varmasti hyvä alottaa. kun katot vaan ettei mee siel salil ainakaan yli 1,5 tuntii.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
njietro sanoi:
3varttia-1h on nyt kulunut. QUOTE]

Toi on tosi hyvä aika. ei siel tarvi koko päivää olla. :thumbs:
kannattaa muistaa myös lämmittelyt ja venyttelyt.

blasta sanoi:
Itellä kans polviongelma ja jos sun jalat sattuu jo rappuskävelyssä niin herranjumala tohtorille siitä!

Eikös njietro tuossa ensimmäisessä postissa kertonut odottavansa polvileikkausta.

njietro sanoi:
TMuuten treenaamaan pystyn, mutta jalat (tai oikea polvi) on siinä kunnossa vielä toistaiseksi ennen leikkausta, että jaloille ei rasitusta salilla. Mitat 185/70-71 ja penkistä ehkä 60. Leukoja +15.

Sen leikkauksen jälkeen sitten Hra Leuanvetomestarihujoppi menee sitten punttauksen tietävän lääkintäjumpparin tms. puheille ja hommaa kunnollisen ohjelman kuntoutukseen ja kerran sille tielle päädyttyään jatkaa jalkojen ahkeraa treenaamista maailman tappiin.

Nimim. Siitähän se polvi kipeytyy, jos ei sillä kyykkää

...ei mulla muuta... :nolo:

njietro sanoi:
1. miten reenaan ojentajia? Mitä ne edes on...

2. olkapäitä? Miten?

1. Ojentajat on ne, jotka on käden toisella puolella jossa hauis on.

2. Olkapäille pystypunnerrusta, vipunostoja sivulle/taakse/eteen.

3. Hauiksille myös muita kun tangolla tehtäviä liikkeitä.

Katso myös täältä. Tuolta näet mikä mikäkin lihas on, sekä mitä erilaisia liikkeitä voi eri lihasryhmille tehdä.

nigster sanoi:

ojennukset sattuu ainaki itel aivan perkeleesti enemmän mitä normikyykky/prässi polviin ja oon jättäny ne sen takia just pois ohjelmasta (niin ja tiedoksi toinen polvi ei ole ihan fiksissä :itku: )

tiieitiijuu sanoi:
ojennukset sattuu ainaki itel aivan perkeleesti enemmän mitä normikyykky/prässi polviin ja oon jättäny ne sen takia just pois ohjelmasta (niin ja tiedoksi toinen polvi ei ole ihan fiksissä :itku: )

Tuo on kyllä aika tappava liike polville. Jotain alkulämpöjä sillä varmaan voi hakea, mutta muuten kyllä kannattaa polvivaivaisten se kiertää.

Oikeesta polvesta eturistiside poikki jo 5v. Nyt syksyllä saan toivottavasti sen kuntoon! "Vähän" oon odottanutkin. Arvatkaa, että vituttaako? Kun ei oo ees oma vika. Prkl.

Mutta siitä ohjelmasta:

Eli yläkroppa 2x viikossa? Ensin leukoja, sitten taljaa, penaa hauista jne.? Ja millä kaikilla hauista olis hyvä kiskoo? Leuatkin kuitenkin hiukan tekee hauista. Ja sitä tankoo.

Jos millään budjetti sallii, niin personal trainer on varsin hyvä sijoituskohde. Siinä pitkässä juoksussa voi myös säästää vähän, kun saa paremman hyödyn tehdyistä harjoituksista; tehdään liikkeet alusta lähtien oikealla tekniikalla, ei rasiteta tiettyä lihasryhmää liikaa, ja niin edelleen. Päästään paremmin kehityksen kelkkaan. Ja voi sitä säästöä tulla aika perhanasti enemmänkin, jos joku väärin ymmärretty tekniikka tuleekin korjattua heti alussa, niin ei hajoteta paikkoja ja nuolla haavoja puolta ikuisuutta.

En tiedä lainkaan, mitä hintaa nuo personal trainerit kustantavat; osaisiko joku kertoa tuollaisen 3kk peruspaketin hinnan; monet moista mainostavat, mutta hinnoista ei mainita missään... Kotisalilla kuuluu traineri kuukausimaksuun (vajaa 50e), mutta ei tietenkään tuo valmennus ole yhtä kattavaa ja säännöllistä kuin noiden erikseen maksettavien pakettien mukana tulevat. Monta pikkujuttua tuli kuitenkin korjattua tuolla aloittamisen jälkeen, vaikka treenitaustaa takana nyt jo jonkin verran olikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom