1 jakoinen saliohjelma ei himokehonrakennustreenaajalle (nainen)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nekku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lisäys: tai vinkkejä!

Oon yrittänyt etsiä 1 jakoista saliohjelmaa jo vaikka ja kuinka, lähinnä sellaiset mitä löytyy jo valmiita viestiketjuja jne on tarkoitettu kehonrakennusta aloitteleville miehille. Tai näin oon ainakin käsittänyt, eli siksi aloitan uuden ketjun. Tai ainakin tosi rankasti treenaaville ja tosi rankkoja tuloksia haluaville miehille.

Omat lähtökohdat ja tavoitteet:

Piirun alle kolmekymppinen nainen, normaalipainoinen. Aina liikkunut, oikein hyvä peruskunto. Ei ihan kauheesti läskiä, mut sen verran et vähän pois niin kivempi ja lihakset erottuisi paremmin. Sali on tuttu paikka, mut kun kerran ohjelmaneuvojakin kysyn, niin ei ilmeisesti niin tuttu kuitenkaan. Lähinnä oon käynyt ryhmäliikuntatunneilla, stepit, spinningit, body pumpit. Nyt haluan keskittyä saliin enemmän. Pääsisin n. 3 kertaa viikossa salille ja haluaisin sen takia 1 jakoisen ohjelman, että saisin koko kropan treenattua kerralla. Mulla saattaa treenipäivät vaihtua välillä ja välillä saatan mennä johkin ryhmätunnille eli voikin olla 2 pv salia viikossa. Tulee niin pitkät ajat lihasryhmille treeneissä muuten.

Eli haluan lisätä lihasta (sen kautta nostaa lepoaineenvaihduntaa ja polttaa rasvaa jnejnejne) ja kiinteytyä. Mut treenata siis tosissani ja isoilla painoilla (en siis lue naistenlehtiä salilla), mieluiten ei kauheesti laitejuttuja mut toki nekin jotkut ok, mut esim. reiden loitontajat ja lähentäjät -tyyppinen ei nappaa.

Oon tehnyt pari viikkoa omaa sovellusta :D, jonka saa lukea tämän tekstin alapuolelta:

(yksi pt antoi vinkkejä, esim. 5-8 toistoa per sarja niin ettei meinaa viimesiä jaksaa, että niin isoilla painoilla, liikeradat tietty kattoo ensin oikein ettei menis paikat rikki, en muista montako sarjaa sanoi kannattaa tehdä, oon tehny 3. Oon esim. hauikset ja ojentajat vetässy "failureen", mutta tätä ei tietenkään sovelleta esim. kyykyissä? no toki siinä tapauksessa mätkähtäis lattialle tangon kanssa)

Kyykyt 3 x 15 (sarja x toisto) / Jalkaprässi 3 x 5-8
Maastaveto 3 x 10
Rinta (käsipainot vinopenkissä, tai rintapenkki jos kaveri mukana) 3 x 10 (hmm.. rintapenkissä tais olla 3 x 5)
Ylätalja vedetään selän taa 3 x 7-10, ylätalja vedetään leuan alle/rinnalle 3 x 7-10
Hauis 3 x 7
Ojentajat 3 x 7

Tiedän, että tässä mättää ainakin se, että on yläkroppapainotteinen. Kun yksijakoisessahan olisi idea tehdä joka lihasryhmälle yksi treeni? En tiedä mitkä kaikki näistä on saman toistoa, että tulee samoja lihaksia häirittyä monissa liikkeissä? Olen ajatellut, että olkoon kun yleensä poljen salille pyörällä n. 4 km suuntaansa niin ennen kuin sain tämän kirjoitettua, ajattelin että menköön nyt sen aikaa näin, että joku mua valaisee. Välillä (kuten tänään) tein vielä treenin lopuksi jalkaprässin kun ajattelin että tulee niille koipille kunnon rääkki sitten. Ja vatsoja ei ole tuossa mitä olen tehnyt, sillä että niitä on turha hinkutella usein, kerran viikkoon oon aatellut niitä huomioida.

Eli haluaisin pitää treenin suht hilavitkuttomana, mutta ehdotuksia toki otetaan vastaan. Jos asioista perillä oleva vaivautuisi vastaamaan (lyön jo valmiiksi päätä seinään kun aiheesta aloitetaan vissiin aika usein uusia threadeja, ja taitaa olla porukka aika kypsä siihen), mutta kun en vain löytänyt jo valmista mistä ottaisin mallia.

Kiitos ja niiaus.

En kyllä sanois tuota yläkroppapainotteiseksi. Siellä on kuitenki kyykky ja mave mukana.
Olkapäät sulta puuttuu kokonaan. Tuossa ois aika hyvä yksjakoinen:
http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/

Penkkipunnerruksen tilalta voit periaatteessa tehdä vaikka vinopenkkiä käsipainoilla, jos siltä tuntuu.
Jos/kun leukoja ei mene kovin montaa, niin voit tehdä ylätaljaa niiden tilalta.
Niskan takaa punnerruksen itse vaihtaisin normaaliin pystypunnerrukseen. Sen voi tehdä joko käsipainoilla, levytangolla tai siihen tarkoitetussa laitteessa.

Miksi luulet että naisilla toimisi eri ohjelmat?

Tässä on sulle 1-jakonen jolla lihaskasvua ei voi estää:

Mave/Kyykky (Mave 3x3-6, kyykky 3x5-12)
Penkki 3x5-12
Pystäri 3x5-12
Leuanveto 3x5-12

Jos jää aikaa niin voit lisäksi tehdä jotain näistä:

Dipit 3x5-12
Kulmasoutu 3x5-12
Askelkyykky 3x5-12
Pohkeet 3x8-12
Hauiskääntö 3x8-12
Voimapyörä 3x5-12

Ei tarvii kiittää :)

Ota vaan joku valmis ohjelma, sama ohjelma sopii niin miehelle kuin naisellekin. Tuskin tulokset on liian rankkoja kuitenkaan ja jos lihakset meinaa kasvaa liikaa syö vähemmän.

esim:
Kyykyt 5 x 5-10 / Jalkaprässi 3 x 10
Maastaveto 5 x 5
Penkki 5*5-10 / käsipainopenkki 5*10
Ylätalja/leuat 5*10
Pystypunnerrus seisten 5 x 5

vatsoja kerran pari viikossa, punnerruksia, dippejä, leukoja yhden jalankyykkyjä treenin päälle jos jaksaa.

JuusoFIN:

Tarkoitatko ylätaljaa tuota, kun se vedetään eteen, noiden leukojen vetämisen tilalla? Joskus oon saanut kaksi leukaa :D, mutten ole kehdannut kokeilla tuolla salilla kun pituutta on tämä 160 cm ja se missä niitä vedellään on niin korkealla niin en yletä siihen varmaan hyppäämälläkään (juuri siitä syystä en ole kehdannut kokeilla että ylettäiskö sittenkin).

Ja jättäisin sen taakse repimisen (anteeksi nämä termit) pois? Voisin kyllä vaihtaa sen pystypunnerrukseen käsipainoilla.

Aika simppeli tuo golden six!

Kiitos vastauksesta!

Kiitoksia muillekin, tota en mä ihan hakoteillä vissiin ollut kuitenkaan.

Pystäri = pystypunnerrus vissiin?

En sinänsä ajatellut, että naisille ja miehille omat ohjelmat. Suurimmassa osassa ketjuista missä ohjelmaa haetaan, sitä hakee joku mies joka kaipaa jotain hard core tuloksia, niin ainakin käsitin ja ajattelin etten viiti valmista sellasta ottaa mikä on siihen tarkotukseen ehdotettu :).

Ei tuo nykyinen ohjelmasikaan mitenkään huono ole, etenkin jos vaihdat sen ylätaljan niskan taakse vaikka juuri tuohon mainitsemaasi pystypunnerrukseen. Kyykyssä ja mavessa tekisin vähän lyhyempiä sarjoja, 3x5 tai 5x5 ja prässissä sitten taas vähän pidempää, eli 10-15 toistoa.

Oke otetaan lyhkäsemmät sarjat kyykkyyn ja maveen, pitääkin koittaa tuota 5 x 5 ja prässiin lisää, pitää viilata siinä sitä painoa kans sit kun ei noilla painoilla saa kyllä mitään 15 ainakaan :D! Tää muiltakin tullut pystypunnerrus kovin tervetullut, en oikein tiennyt minkä tilalle sen laittasin ja vipunostoja mietin kans.

En sinänsä ajatellut, että naisille ja miehille omat ohjelmat. Suurimmassa osassa ketjuista missä ohjelmaa haetaan, sitä hakee joku mies joka kaipaa jotain hard core tuloksia, niin ainakin käsitin ja ajattelin etten viiti valmista sellasta ottaa mikä on siihen tarkotukseen ehdotettu :).

Sanotaanko nyt näin hieman karrikoiden, että: Olennaista ei ole se millä ohjelmalla treenaat vaan, kuinka treenaat ylipäätään. Jos (älä nyt käsitä, että puhuisin sinusta) treeni on sitä, että mennään mukavuusalueella, hieman sykettä nostaen rennosti treenaamaan, niin oli ohjelma mikä hyvänsä, niin ei vaaraa kauheasta lihaskasvusta ole.

Muuta olennaista lisäsisältöä minulla ei ole annettavaksi. Kannattaa lukaista nuo aloittelija-osion ylimmät topicit, jos kysyttävää vielä jäi. Siellä on erittäin kattavasti selostettu käytännössä kaikki oleellinen asia treenaamisesta ja treenijaoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bahamies juu olenkin jotain sieltä käynyt lueskelemassa treenaamisjutuista ja -jaoista joku aika sitten, mutta voisi varmaan virkistää muistia vielä.

Ja juu kyllä mulla kaulasuonet pullistuu ihan mukavasti ja ihan hikikin tulee treenatessa :D (vaikket minua tarkottanutkaan).

Suurimmassa osassa ketjuista missä ohjelmaa haetaan, sitä hakee joku mies joka kaipaa jotain hard core tuloksia, niin ainakin käsitin ja ajattelin etten viiti valmista sellasta ottaa mikä on siihen tarkotukseen ehdotettu :).

Jotenkin uskomaton tämä ajatusketju - johon vieläpä todella useassa naisen treeniä koskevassa asiassa törmää. Halutaan "vähän lihaksia ja kiinteytyä" - toisinsanoen samaa kuin miehetkin. Kuvitellaanko että tulee jotenkin erilaisia (ja ällöjä) lihaksia sillä "äijätreenillä". Kummastuttaa...

Toisinsanoen kaipaat ohjelmaa jolla saa todella hitaasti lihaksia? Ennemmin 1v töitä kuin 3kk? :hyvä:

Noo, ei pahalla, kyllä sitä tehdessä ja näihin asioihin perehtyessä oppii...

Jotenkin uskomaton tämä ajatusketju - johon vieläpä todella useassa naisen treeniä koskevassa asiassa törmää. Halutaan "vähän lihaksia ja kiinteytyä" - toisinsanoen samaa kuin miehetkin. Kuvitellaanko että tulee jotenkin erilaisia (ja ällöjä) lihaksia sillä "äijätreenillä". Kummastuttaa...

Toisinsanoen kaipaat ohjelmaa jolla saa todella hitaasti lihaksia? Ennemmin 1v töitä kuin 3kk? :hyvä:

Noo, ei pahalla, kyllä sitä tehdessä ja näihin asioihin perehtyessä oppii...

Kummastele vain, mutta en kuvittele että tulisi jotenkin "erilaisia (ja ällöjä) lihaksia "äijäreenillä". Tavoitteet kuitenkin on sen verran erilaiset, enkä halua rikkoa paikkoja. Lähinnä sitä "pelkäsin" että tuleekin jotain vahinkoa, mikä ilmeisesti oli harhaluulo. Jonka muut tässä osasivat ei-niin-vähättelevästi esittää.

Jos satuit lukemaan aloitustekstini (sorry vähän pitkä) kokonaan, siellä lukee "Eli haluan lisätä lihasta (sen kautta nostaa lepoaineenvaihduntaa ja polttaa rasvaa jnejnejne) ja kiinteytyä. Mut treenata siis tosissani ja isoilla painoilla (en siis lue naistenlehtiä salilla), mieluiten ei kauheesti laitejuttuja mut toki nekin jotkut ok, mut esim. reiden loitontajat ja lähentäjät -tyyppinen ei nappaa."

Enkä tässä jäniksen selässä ole asian kanssa. Kunhan treenaan kunnolla riittää mulle.

Kummastele vain, mutta en kuvittele että tulisi jotenkin "erilaisia (ja ällöjä) lihaksia "äijäreenillä". Tavoitteet kuitenkin on sen verran erilaiset, enkä halua rikkoa paikkoja. Lähinnä sitä "pelkäsin" että tuleekin jotain vahinkoa, mikä ilmeisesti oli harhaluulo. Jonka muut tässä osasivat ei-niin-vähättelevästi esittää.

Jos satuit lukemaan aloitustekstini (sorry vähän pitkä) kokonaan, siellä lukee "Eli haluan lisätä lihasta (sen kautta nostaa lepoaineenvaihduntaa ja polttaa rasvaa jnejnejne) ja kiinteytyä. Mut treenata siis tosissani ja isoilla painoilla (en siis lue naistenlehtiä salilla), mieluiten ei kauheesti laitejuttuja mut toki nekin jotkut ok, mut esim. reiden loitontajat ja lähentäjät -tyyppinen ei nappaa."

Enkä tässä jäniksen selässä ole asian kanssa. Kunhan treenaan kunnolla riittää mulle.

Niin siis tuo logiikka vaan ihmetyttää monia.

- "Eri tavoitteet": eikös ollut tavoite kasvattaa lihasta? Sama se on miehilläkin.
- "En halua rikkoa paikkoja": miehetkö haluaa?

Ei siis vittuiluna :D

Joo kyllähän sitä nyt itsekin miettii, että olinpa väärässä. Ilmeisesti en osaa selittää tarkalleen mitä tarkotin :D. Se onkin simppelimpää mitä ajatteli sanotaan näin. Luulin, että sellaiseen massankeräyssysteemiin on aika lailla erilaiset ohjelmat. Ja tiesin, ettei "kovaa treenaamalla" naiselle kasva isoja lihaksia hetkessä, kuten naiset usein ajattelee. Mulla on kuitenkin muutenkin aika isot lihakset, etten mikään rimpula ole eikä se siis mua huoletakkaan, siis että apua lihakset kasvaa, vaikka hainkin lihaksia kasvattavaa ohjelmaa. Ehkä tämän ladyn nukkumaanmenoaika meni jo kun ei oikein itsekään saa enää selvää mitä kirjottaa. Alko ärsyttää toi käsiä taputtava hymiö.

Jep mut oikeella asenteella oot liikkeellä. Nyt vaan rohkeesti noita raskaita perusliikkeitä ohjelmaan ja ei muuta kun sporttinen kroppa alta aikayksikön :)

Massankeräyssysteemiin ei niinkään vaikuta ohjelman rakenne, vaan se miten kovaa treenaa ja miten syö. "Hard Core" tuloksiin kyllä pääsee yksijakoisella varmaan melkein siinä missä monijakoisellakin ohjelmalla, yleensähän osasyynä niihin "HC-tuloksiin" on AAS (anabolic-androgenic steroids). :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom