1-jakoinen kummajainen+muuta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Spidey
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Elikkäs nyt yli vuoden reenailun tauon jälkeen olisi tarkoitus taas ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa totinen reenailu. Dieetillä aloitan heti kärkeen kun on tuota ylimääräistä kertynyt sohvalla maatessa, tauko kuitenkin johtui intissä vietetystä vuodesta ja siellä ei reenailu kiinnostanut yhtään. Tulokset ovat luonnollisesti tippuneet melko paljon myöskin, mutta eiköhän ne lähde jopa dieetillä hyvään nousuun.

Lähtökohdat ovat seuraavat: joukkuelajeja koko pienen ikäni olen harrastanut, salitreeniä takana reilut pari vuotta ja siinä ajassa jonkinlaisia tuloksiakin tuli. Mitat nyt: 167 cm ja 75 kiloa, punttailun huippukohdassa mitat olivat samat, mutta rasvaa huomattavasti vähemmän. Inttiin mennessäni painoin 73 kiloa ja pahimmillaan paino putosi 65 kiloon. Sitten tuohon 10 kiloa lisää johtajakauden ryyppämisillä ja syömisillä.

Toivon mukaan dieetillä lihasmuisti pelaa ja kun rasva palaa niin lihat pysyvät samoissa tai tulee jopa lisää. Juoksukuntoa olisi samassa tarkoitus kehittää. Suunnitelma olisi seuraavanlainen:

Ma: lenkki n.20-30 min
Ti: puntti
Ke: lenkki n. 20-30 min
To: puntti
Pe: lenkki
La: puntti
Su: lepopäivä

Lenkkeilyn puolesta olisi tarkoitus tehdä nousujohteista harjoittelua, eli pikkuhiljaa nostaa lenkin kestoa portaittain koko dieetin ajan. Kunhan saan hankittua sykemittarin, niin pystyn kontrolloimaan sykkeen oikealla tasolla koko lenkin ajan.

Punttailu puoli taas menee seuraavalla tavalla:

- Penkki 3x6-8
- Etukyykky 3x6-8
- Suorinjaloin mave 3x6-8
- Pystypunnerrus tangolla 4x6-8
- Ranskalainen 3x6-8
- Leuat lisäpainoilla 4xmax
- Hauista tangolla 3x6-8
- Kohautus tangolla 2x
- Vatsat 3xmax

Eli yksijakoinen käytössä ja liikkeet hieman rajoitetut, koska nyt sain mahdollisuuden reenata kotikellarissa. Välineitä ei ole kuin penkki, leuanvetotanko ja iso läjä painoja.

Ruokavalio on tottakai myöskin mietitty parhaani mukaan. Kalorit on tiputettu 2100 kaloriin ja proteiinia tulee päivässä n. 220 grammaa.

Nyt pyytäisinkin teitä pakkotoiston raudanlujia osaajia kommentoimaan, antamaan kehitys ehdoituksia ja kritiikkiä. :piis:

Pistäppäs esimerkkiä ruokailuista, niin voi sitäkin puolta mulkoilla ja tarvittaessa viilailla

E:Treeniin en pikasesti muuta vikaa keksi: pohkeita voisit treenata, esim nappaat tangon olalle ja jollain korokkeella teet pohjenousuja, ei muuta kun tsemppiä urakkaan!:)

E2: Ja vatsat 3xmax? joku määrätty sarja vois olla parempi, vatsat koostuu kuitenkin suurimmaks osaks nopeista lihassoluista, eikä niitä siitä syystä kannata loputtomia määriä hinkata

Aamupala (7.20-9.20)
Kaurahiutale 1 dl (keitettynä puuroksi)
Raejuusto 100g
ruisleipä 1kpl (keittokinkkusiivu 2kpl, juustosiivu 1kpl, kurkkua)
Vitamiinit + muut tabut (Multitabs, Cevitabs, Kromi, Kalanmaksa öljy)

Päiväruoka (11.00-12.00)
Ruispasta 40g
Jauheliha 17% 100g (ylim. rasvat siivilöity pois)

Välipala (14.00)
Maitorahka 250g
Rypsiöljy 1rkl (12g)

Välipala (17.00)

Raejuusto 200g

Välipala (19.00)

Maitorahka 250g
Rypsiöljy 1rkl (12g)

Treenin jälkeen palautusjuoma Fast HTR

Iltapala (22.00-23.00)
Tonnikala 200g
Rypsiöljy 1rkl (12g)

+satunaisia vihanneksia ja hedelmiä

Siinä ois tuo ruokailupuoli. :)

Musta kannattaisi tehdä silleen että jättäisit käsille tehtävät eristysliikkeet ja kohautukset pois tai tekisit vaikka yhdellä kertaa viikossa (vaikka vähän enemmänkin sitten). Pohkeita et ole tekemässä, eikä välttämättä tarvitsekaan, kyykky toimii hyvin pohkeille. SJ maastavetoa ja tavallista maastavetoa voisi aina vaihdella keskenään.

"kyykky toimii hyvin pohkeille." :lol2:

kyllä pohkeita myös kannattaa tehdä.
joo kohautukset on aika turhia yksijakoisessa jos tekee maastavetoja

Jees, tämmösiä pieniä fiksailuja aattelinkin tämän ohjelman vielä kaipaavan. Riittääkö tuo aerobinen mihinkään, vai pitäisikö tehdä esim. jotaki reilun tunnin kuutamokävelyitä vielä iltasella?

"kyykky toimii hyvin pohkeille." :lol2:

kyllä pohkeita myös kannattaa tehdä.
joo kohautukset on aika turhia yksijakoisessa jos tekee maastavetoja

Pööh, minä en oo tehny pohkeita oikeestaan ikinä ja ei ne nyt ainakaan pienentyny ole. Mitään hirveitä pohje-kipuja nyt ei voikaan odottaa mutta kyllä mun mielestä kun kyykkää 2-3x viikkoon ja mavettaa kerran ja sitten rinnallevetoa kahdesti viikossa niin kyllä väittäisin että pohkeissakin esiintyy jonkinlaista lihaskipua, ja voisin vaikka vannoa että ympärysmittaa on tullut lisää. Kyllä ne kuitenki jonkinlaista stabilointia joutuu koko ajan tekemään.

Pistetäänpäs tilannepäivitystä tänne. Dieetti on omasta mielestäni sujunut nyt melko hyvin, paino on pudonnut 4 kiloa tämän kahden kuukauden aikana, onko riittävästi? Juoksukunto on kohentunut huomattavasti ja nyt aamulenkitkin ovat venähtäneet jopa tunnin mittaisiksi ja ei sopivalla vauhdilla lönkötellessä tunnu missään. Punttikin on kulkenut ja alan lähestymään samoja sarjapainoja joilla parhaimmillani vetelin ennen inttiä. Uskaltaisinkin väittää, että lihasmuisti on pelannut, peilikuva on huomattavasti mielyttävämpi katsoa kuin dieetin alussa vaikka nuita raskausarpia tullut vähän joka puolelle, niin hauksiin kuin kylkiinkin (varsinkin kylkimakkarat ovat kaikonneet kiitettävästi ja tilalle tullut todella räikeät raskausarvet). Voin pistää kuviakin jossain vaiheessa tähän threadiin kun tuli otettua jonkinlainen aloituskuvakin. En siis tuijota niinkään tuota puntaria, vaan pikemminkin peiliä, koska lähtökohdat olivat niin erikoiset. Armeijan aiheuttama lihaskato ja lihominen vuoden ajan ja siitä suoraan aloittaa dieetti ja salitreeni uudestaan, niin tuntuu tuota lihasta näin dieetilläkin hieman tulevan, joten perinteiset painontuijottelut olen suosiolla unohtanut.

Sitten askarruttaisi sellainen asia, että kannattaako tuota ruokailu puolta muutella hieman, kun olen sitä pari kuukautta orjallisesti onnistunut noudattamaan. Takana on kolme mässypäivää joiden aikana olo meni huonoksi kun tuli syötyä pitsaa yms. Joinakin päivinä on tuntunut, ettei jaksa syödä edes tuota määrää minkä olen tuolla aiemmin ilmoittanut. Painon pudotessa en nyt ole vielä kaloreista tinkinyt vaan pikemminkin lisäillyt liikuntaa, eli aamulenkit ovat kuten edellä mainittiin, pidentyneet ja sen lisäksi olen alkanut käymään iltaisin kävelylenkkejä tai hakannut säkkiä puolisen tuntia. Jhulmin youtube videoille iso kiitos, olen vihdoin oppinut treenaamaan vatsaakin.

Kannattaako nyt sitten tässä vaiheessa alkaa fiksailemaan joitain asioita, että saisin maksimi hyödyn tähän rasvanpolttoon kun se tuntuu loppua kohden vaikeutuvan. Mitä voisin tehdä paremmin? Eli tällä hetkellä mennään vielä tuolla samalla ruokavaliolla ja 6 päivänä viikossa treeniä, joka toinen päivä aamulenkki ja joka toinen taas punttia. Kannattaako näihin treeneihin puuttua? Ei ole vielä minkäänlaista merkkiä ollut väsymisestä, joten treenin lisääminen ei haittaisi.

Itse en treeniä lisäisi, jos kerran hyvältä tuntuu, koska silloin se väsymys saattaa jopa iskeä. Näin itsellä ainakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom