Terve!
Olen kolistellut kyseisen ohjelman mukaan viimeiset neljä kuukautta ja olen myös ollut erittäin tyytyväinen. Olen harrastanut monia eri urheilulajeija kilpatasolla ja muutaman vuoden tauonkin jälkeen pohjakuntoni oli hyvä ohjelmaa aloitellessani. Tämä on kuitenkin ensimmäinen suunnitelmallinen saliohjelmani.
Kehitykseni on ollut seuraavanlaista:
Kyykky: 53kg—105,5kg
Rive: 43kg—68kg
Pysty:43kg—53kg
Pena: 73kg—90,5kg
Mave: 63kg—85,5kg myös 3*5
Paino: 79kg—83,5kg
Aloituspainot ovat vähän epätasapainossa, sillä suurinta osaa liikkeistä tein ensimmäistä kertaa ja halusin ottaa varman päälle. Apuliikkeinä olen tehnyt hauiskääntöä penkkipäivinä ja leukoja rivepäivinä. Lisäksi monipuolisesti vatsoja ja kylkiä oikeastaan joka treenissä.
Minulta on jäänyt treenikertoja välistä ja jaksoon sisäältyy myös kolmen viikon tauko. Samanaikaisesti olen käynyt juoksemassa, pelannut jalkapalloa ja tehnyt muita harjoitteita. Jos joskus olen tuntenut jonkun paikan väsyneeksi, olen jättänyt sarjapainon noston tai koko liikkeen tekemättä. Jotakin vaikutusta on varmasti myös opiskelijan kohtalaisen kostella elämäntavalla
Kehitys ei paperilla näytä kovalta, mutta olen silti tyytyväinen. Harjoitteluun on tullut paljon mielekkyyttä suunnitelmallisuuden myötä + kehityksen näkee selvästi sarjapainojen kasvaessa.
Nyt tuntuisi, että kyykyssä ja maastavedossa voisi vielä nostaa painoja. Sen sijaan penkissä ja pystypunnerruksessa tulokset eivät ole kehittyneet ja olen joutunut ottamaan resettiä ja ponnistamaan sieltä pienimmillä korotuksilla. Mikä vois auttaa tähän jämähdykseen?
Tsemppiä kaikille treenaukseen!