1️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 1-JAKOINEN TREENIOHJELMA – KOKO KROPPA KERRALLA 🔥

Meta description: Ytimekäs ja toimiva treenimalli, jossa koko keho treenataan yhdellä harjoituksella tehokkaasti ja nousujohteisesti.

Mietteitä ja neuvoja seuraavanlaiseen ohjelmaan:

I

Penkki 3x6-10
Kyykky 3x6-15
Cable pullover (latseille) 3x8-15
Kulmasoutu tangolla 3x6-15
Pystypunnerrrus tangolla 3x6-10
Hauiskääntö tangolla 3x6-15
Pohkeet 3x15-20

II

Mave 3x6-10
Vinopenkki kp 3x8-12
Ranskalaisetp. kp 3x6-10
Ylätalja 3x10-15
Vipunostot sivuilta 3x10-15
Hauis Scottp. tangolla 3x8-15

Treenitaustaa on vuosia kertynyt, mutta täs tuli viiden vuoden tauko ja nyt olen pari kolme kk. tätä ohjeelmaa tehny. Tulokset on ollut todella hyviä. Ongelmaksi nyt on kuitenkin muodostunut elämän tilanteen muutos, jonka johdosta joudun käymään sellasella fitness-salilla jossa ei oikeastaan oo vapaita painoja juuri lainkaan. Jopa käsipainot loppuvat kulmasoudun ja penkin osalta kesken ja olen joutunut tekemään pelkästään pitkiä sarjoja. Kyykkyhäkkiä ei myöskään löydy ja laittia on marmoria tai jotain muuta rikkimenevää kiveä eli en voi mavea ja kulmasoutua tehdä. Kyykky onnistuu smith-laitteessa ja kulmasoudun oon korvannut alataljalla. Pystypunnerruksen tangolla sijaan olen tehnyt arnold pressejä tai normi pystypunnerusta käsipainoilla. Ajattelin korvata treeni II ton maven kyykyllä ja lisätä siihen sit myös alataljan ja pohkeet.

Mitä mieltä olette ohjelmastani? Olen aina perustanut treenini isoihin ja raskaisiin liikkeisiin. Nyt kun tilanne muuttuu loppuuko kehitys myös? Lisäksi olen viimeaikona miettinyt, että pitäisikö lisätä yksi ojentajaliike treeni I. Teen treenit joka toinen päivä jatkuvalla kierteellä, mutta välillä kun aika ei riitä niin teen kolmesti viikossa.

en "tukiliikkeistä" tiedä, mutta tee penkkipäivänä loppuun dippejä lisäpainoilla. Henkilökohtaisesti se on auttanut itselläni viemään asioita eteenpäin, kun isoja painoja nostellessa tuppaa itellä ainakin olevan nuo ojentajat (ja sitä kautta olkapäät), joista se nosto jää kiinni, ei rintalihakset.

No sepä se on itselläkin ollut, että ojentajista jää se "loppunosto" kiikastamaan, eikä rintalihaksista. Kokeillaanpa tätä sitten. Kiitos neuvosta!

7 kiloa on tullut painoa G6:n ja tämän jälkeen. Kohta vuosi salitreenia takana. Kyllä sitä lihasta ja massaa saa tulla vielä lisää, joten periaatteessa en ole vielä "tavoitepainossa". Aerobista tulee harrastettua jonkin verran, joten en tiedä sen vaikutusta minkälainen ohjelma kannattaa valita. Nuo tuon linkin takaa löytyvät ohjelmathan ovat paljon tämän SS:n kaltaisia. Onko vuoden treenin jälkeen nyt sitten järkevää jatkaa vielä yksijakoisella vai milloin kannattaa siirtyä kolmijakoiseen ohjelmaan?

No, niinku sanoin niin, jossei harrastukset vaikuta sun saliohjelmaan haittaavasti tai päinvastoin niin no problemos. Jalkojen kaa vaan voi tulla ongelma, jos kovin intensiivisesti hyppii ja juoksee joka suuntaan ja sit käy viel kyykkäileen joka päivä - jalat ei ehi palautua ja voi tulla ylikunto. Ja ne linkin takaa löytyvät ohjelmat on tarkotusella samankaltaisia ku SS, koska ne on suoraa jatkoa sille. Vihjasin vaan, et vois olla kokeilemisen arvosta rutistaa ne viimesetkin pisarat tästä ohjelmatyypistä ennenku siirtyy seuraavaan. Ja enemmän massaa sä saat näillä full body rutiineilla ku millään muulla. Voithan sä kaivaa netist myös Reg Park's beginner's programmin... tai vaihtaa kaks jakoseen. Ekan vuoden jälkeen kannattaa esim. 3kk:den välein vaihtaa ohjelmaa. "Oikea aika" vaihtaa kaks- tai kolmijakoiseen on silloin kun haluat vaihtelua jostain muusta ohjelmasta, muut harrastukset on tiellä ja haluat treenata tiettyä asioita tiettyinä pävinä tai muuten vaan kyseiset jaot sopii paremmin ittelle. Kannattaa kuitenkin aina muistaa ottaa jonkinlainen resetti ja/tai kevyt viikko ku vaihtaa ohjelmaa.

Tämä viikko on vielä tarkotus vääntää 2-jakosella, sen jälkeen kutsuu sitten 1-jakonen. Valmiin ohjelman kalastaminen täältä forumilta on vähän vaikeeta (siis mahdollista kyllä, mutta aikaavievää), sillä treenaan kotona, joka siis rajottaa liikevalikoimaa jonkun verran. Eli, päädyin ihan itse väsäämään oman ohjelmani.

Treeni 1

Takakyykky
Maastaveto
Vinopenkki
Kulmasoutu
Pystypunnerrus
Hauisliike

Treeni 2

Leuanveto
Takakyykky
Romanialainen maastaveto
Penkkipunnerrus
Pystypunnerrus
Vatsaliike

Eli,

- Vuorottelen maastavedon ja RDL:llän kanssa, koska ainakaan mun alaselkä ei kestä kolmesti viikossa mavettamista.
- Maastavedottomina päivinä teen leuanvetoa, että selälle on edes joku suht' kokonaisvaltainen liike. Maastavedollisina päivinä teen sitten kulmasoutua.
- Kyykkään aina, joka helvetin kerta.
- Vuorottelen myös penkkiä ja vinopenkkiä, koska olen kuullut, ymmärtänyt ja vakuuttunut, että vaihtelu on hyvä juttu.
- Niin, pystäriä teenkin sitten joka kerta, ja valinnaista vatsaliikettä vuorottelen hauisliikkeen kanssa.

Kommentteja, pyydän. Kolme kertaa viikossa olisi tätä tarkoitus tehdä.

Nyt olisi tarkoitus aloittaa vääntää ohjelmaa, josta kaipaisin asiantuntijoiden mielipiteitä:

treenipäivät ma,ke,pe ja viikonloppu lepoa

penkki 3x
kyykky (keskiviikkona prässi) 3x
leuat 3x
pystypunnerrus 3x
hauis tangolla 2x

toistomäärät: ma:8-9, ke:5-6, pe:11-13

Keskiviikon leuat leveällä myötäotteella, muina päivinä "normaalisti" vastaotteella.

Lisäksi pohkeita ja vatsoja joka treenikerta.

Mitä mieltä? Otan ilomielin vastaan parannusehdotuksia.

Ja sitten muutama kysymys:

Olisiko parempi vaihdella toistomääriä harvemmin kuin joka kerta esim. viikoittain: vko1: 8-9 toistoo, vko2: 5-6, vko3:11-13 jne. tai kuukausittain?

Saavatko ojentajat tarpeeksi treeniä? Pitäisikö ottaa vaikka ranskalainen mukaan?

Riittääkö kyykky ja prässi takareisille?

Tavoitteena tietenkin lihasten kasvu!

My new training routine

Olen aikeisessa aloittaa seuraavanlainen treeniohjelma:

- tarkoituksena saada kehitystä erityisesti olkapäihin ja pohkeisiin (pohkeita en treenaa tällä hetkellä ollenkaan) sekä "kirentyä"

TREENI 1:
- Leuat vastaote lisäp. 6x4
- Dippi lisäp. 6x4
- Reiden kouk. maaten 4x8
- Vipunostot sivulle maaten 4x10
- Pohkeet seisten 4x10

TREENI 2:
- Vinop kp 3x8
- Kyykky 4x6
- Pystypunnerrus niskan taakse tangolla 4x8
- T-Kulmas 4x8
- Hauis tangolla 3x8
- Ranskalainen kp 3x8

TREENI 3:

- Arnold press kp 4x12
- Prässi 4x12
- Penkki kp / rintalaite 3x12
- Pohkeet istuen 4x15
- Leuat köydellä/ylätalja 3x max(köydellä)/12(ylätalja)
- Scott-hauis kp 3x12
- Taljapunnerrus 3x12

(tiedän, MAVE puuttuu - mutta puuttukoot)

- Salitreenipäivät yleensä MA, KE ja PE
- TI, TO ja LA aerobista: sulkapallo/lenkkeily/spinning

- Taustatietona: treenannut useamman vuoden, oikea olkapää ollut välillä todella kipeä, mikä verottanut punnerrusliikkeissä. Leuat ja dippi sujuvat kuitenkin mallikkaasti, jos jossain liikkeessä voi "brassailla", niin leuoissa: vastaotteeella ykkösmaximi 55 kilon lisäpainoilla

Miltä vaikuttaa?? Mielipiteitä?

No, niinku sanoin niin, jossei harrastukset vaikuta sun saliohjelmaan haittaavasti tai päinvastoin niin no problemos. Jalkojen kaa vaan voi tulla ongelma, jos kovin intensiivisesti hyppii ja juoksee joka suuntaan ja sit käy viel kyykkäileen joka päivä - jalat ei ehi palautua ja voi tulla ylikunto. Ja ne linkin takaa löytyvät ohjelmat on tarkotusella samankaltaisia ku SS, koska ne on suoraa jatkoa sille. Vihjasin vaan, et vois olla kokeilemisen arvosta rutistaa ne viimesetkin pisarat tästä ohjelmatyypistä ennenku siirtyy seuraavaan. Ja enemmän massaa sä saat näillä full body rutiineilla ku millään muulla. Voithan sä kaivaa netist myös Reg Park's beginner's programmin... tai vaihtaa kaks jakoseen. Ekan vuoden jälkeen kannattaa esim. 3kk:den välein vaihtaa ohjelmaa. "Oikea aika" vaihtaa kaks- tai kolmijakoiseen on silloin kun haluat vaihtelua jostain muusta ohjelmasta, muut harrastukset on tiellä ja haluat treenata tiettyä asioita tiettyinä pävinä tai muuten vaan kyseiset jaot sopii paremmin ittelle. Kannattaa kuitenkin aina muistaa ottaa jonkinlainen resetti ja/tai kevyt viikko ku vaihtaa ohjelmaa.
OK. Täytyy varmaan ottaa käyttöön sitten noista SS "jatko-ohjelmista" joku. Nyt viikon loman jälkeen voisi ollakin ihan järkevää aloittaa uudella ohjelmalla. Ja kyllä tuo yksijakoinen on varmasti sitten ihan järkevä valinta vaikka futista tuleekin jonkin verran pelattua. Kuinkas alhaalta taas tuollaisen uuden ohjelman kanssa kannattaa lähteä painojen kannalta, kun näyttäisi olevan nuo sarjamäärätkin samoja esim. penkissä? Eikös kuitenkin alempaa taas kuin SS:ä, ettei suoraan aloita samalla kuin mitä on viimeksi tehnyt ohjelman kanssa?

No, niinku sanoin niin, jossei harrastukset vaikuta sun saliohjelmaan haittaavasti tai päinvastoin niin no problemos. Jalkojen kaa vaan voi tulla ongelma, jos kovin intensiivisesti hyppii ja juoksee joka suuntaan ja sit käy viel kyykkäileen joka päivä - jalat ei ehi palautua ja voi tulla ylikunto.
Ei se ylikuntokaan ihan heti tule, ettei sitä tarvitse pelätä. Mutta ihan asiaa puhut muuten. Isot lihakset, kuten reisien alueella, tarvitsevat riittävästi aikaa ja lepoa palautukseen, eli jokapäivä ei kannate tosiaankaan kyykkäillä ja "hyppiä."

Ekan vuoden jälkeen kannattaa esim. 3kk:den välein vaihtaa ohjelmaa.
Tästä olen kuitenkin eriä mieltä, miksi vaihtaa ohjelmaa, jos jollekkin sopii joku ohjelma kuin nenä päähän ja kasvu jatkuu. Ei ole tarvis vaihtaa silloin. Itsepähän jokainen tietää kun oppii tunteen oman kehonsa. Mutta kokeilemallahan se selviää.

OK. Täytyy varmaan ottaa käyttöön sitten noista SS "jatko-ohjelmista" joku. Nyt viikon loman jälkeen voisi ollakin ihan järkevää aloittaa uudella ohjelmalla. Ja kyllä tuo yksijakoinen on varmasti sitten ihan järkevä valinta vaikka futista tuleekin jonkin verran pelattua. Kuinkas alhaalta taas tuollaisen uuden ohjelman kanssa kannattaa lähteä painojen kannalta, kun näyttäisi olevan nuo sarjamäärätkin samoja esim. penkissä? Eikös kuitenkin alempaa taas kuin SS:ä, ettei suoraan aloita samalla kuin mitä on viimeksi tehnyt ohjelman kanssa?

Joo, ota siihen semmonen perus 10% resetti, eli alennat kaikkia painoi 10% ja siitä sit alat nosteleen portaittain ylöspäin. Kuinka sulla muuten meni toi SS, jouduitko kuinka monta resettiä käyttään liikkeis vai pystyikkö laittaan lisää rautaa ihan loppuun saakka?

Ei se ylikuntokaan ihan heti tule, ettei sitä tarvitse pelätä. Mutta ihan asiaa puhut muuten. Isot lihakset, kuten reisien alueella, tarvitsevat riittävästi aikaa ja lepoa palautukseen, eli jokapäivä ei kannate tosiaankaan kyykkäillä ja "hyppiä."

Puhuin vaan ylikunnon kokeneella syvällä rintaäänellä :) Ehkä sitä ei tartte pelätä, mutta kannattaa olla tietoinen. Mut se yllätti täysin. Varmaan riippuu ihmisestä, iästä ja taustoista kuinka kukin sit palautuu mistäkin.

Tästä olen kuitenkin eriä mieltä, miksi vaihtaa ohjelmaa, jos jollekkin sopii joku ohjelma kuin nenä päähän ja kasvu jatkuu. Ei ole tarvis vaihtaa silloin. Itsepähän jokainen tietää kun oppii tunteen oman kehonsa. Mutta kokeilemallahan se selviää.

Joo, no siis jos kasvu jatkuu niin ei sit tietenkään kannata vaihtaa. Mutta sanoinkin tuossa, että "ekan vuoden jälkeen kannattaa esim. 3kk:den välein vaihtaa ohjelmaa". Eli sit ku ns. 'beginner gainit' on saavutettu ja kehitys hidastuu ni ei useimmiten ton kauempaa kannata mitään ohjelmaa veivata. Mulla ainakin on tässä vaiheessa sitä, et hyvä jos saa pari kiloo liikkeisiin lisää tos ajas ja ohjelman loppua kohti veivaan aina samoilla (maximi)painoilla useita viikkoja, eli ei mitään järkeä jatkaa, vaan uutta ohjelmaa sisään.

Viimeksi muokattu:
Joo, ota siihen semmonen perus 10% resetti, eli alennat kaikkia painoi 10% ja siitä sit alat nosteleen portaittain ylöspäin. Kuinka sulla muuten meni toi SS, jouduitko kuinka monta resettiä käyttään liikkeis vai pystyikkö laittaan lisää rautaa ihan loppuun saakka?
Sanotaanko, että vaihtelevasti. Välillä sarjapainot nousivat hyvällä tahdilla kerrasta toiseen, mutta välillä tuntui siltä, että oli ihan "ylikunto", ja treenit tuntuivat väsyneiltä. Loppuvaiheessa ei sitten tahtonut esim. penkistä juuri tulla mitään, joutui nimittäin melkein laskemaan sarjapainoja ja lähtemään uudelleen. Siksi ajattelin, että voisi olla järkevää hieman vaihtaa ohjelmaa, kun kuitenkin puolisen vuotta tuli tuota tahkottua.

Onko muuten mitään kokemusta tai tietoa tuosta single factor ohjelmasta? Katselin myös sitä, että soveltuisiko se tästä jatkamaan. Vai kannattaako tosiaan jatkaa vielä jokusen aikaa noita novice juttuja joihin linkitit. Vaikea valinta, ettei tule aloitettua "huonolla" ohjelmalla treeniä.

Olen puolivuotta tehnyt 1-jakoisella ohjelmalla. Tässä esimerkki treenistä.

penkki 3x
kyykky 3x
pystyp. 3x
kulmas. 3x
hauis 2x
pohkeet 2x
vatsat

Tietysti olen vaihdellut liikkeitä ja painotuksia. Mutta tuossa perus runko. Treenaan kolme kertaa viikossa (tavoite ainakin). Olen nyt kesällä joitakin kertoja tehnyt ns.puolet treenistä esim. penkki 3x, pystyp. 3x hauis 2x. Ja seuraavana päivänä toisen puoliskon. Kysymys kuuluu. Mitä mieltä olette tuon tehokkuudesta, jos tekisi jatkuvasti tuolla tavalla? Siinä tulisi yksi lepopäivä viikossa, mutta lyhyitä ja teräviä treenejä päivässä. Tarkoitus ei ole alkaa säännöllisesti noin tekemään, mutta mielenkiinnosta kuuntelen mielipiteitänne. Itselläni on suht. hyvät laitteet noiden tekoon autotallissa. Ja perheellisen on helpompi ujuttaa välillä lyhyt treeni päivään.

Itellä oli yhdessä vaiheessa tuollainen hybridisuunnitelma missä oli 1-jakoista ja 2-jakoista sekaisin tähän tyyliin;

Ma: Alakroppa
Ke: Koko kroppa
Pe: Koko kroppa
Su: Yläkroppa

Eli suunnitelman mukaan 3 kertaa viikossa kroppa läpi. Tosin käytännössä usein kierto venyi 1-2 päivää kun tuli vedettyä liian kovia treenejä ja ei kerennyt palautumaan, mutta se oli vaan voluumin ja intensiteetin säädöstä kiinni. Hyvin tuollainen sekoitus toimii. Eri toistoalueita ja eri sarjamääriä eri treeneissä.

Onko sattumoisin kukaan Starting Strengthiin ja sen johdannaisiin perehtynyt ajautunut jonkun ilveen kautta noihin Ameriikan seminaareihin?
http://aasgaardco.com/store/store.php?crn=212

Itse olen lähes kaiken nostamisesta oppinut Rippetoen materiaalista ja olisin valmis melko pitkälle matkaamaan tuollaiseen seminaariin osallistumiseksi ja nostotekniikan/valmentamisen hiomiseksi? En kuitenkaan ihan tuonne Texasiin asti taida lähteä, joten tuli mieleen että jos palstalla sattuisi olemaan joku seminaarin käynyt jolla olisi halua järjestää vastaava Suomessa. Veikkaan että aika pienellä mainostuksella saisi sopivan osallistujajoukon.

Mahtaiskohan crossfittareilla olla jotain pelkkiin perusnostoihin keskittyviä ohjaustyhmiä?

Sanotaanko, että vaihtelevasti. Välillä sarjapainot nousivat hyvällä tahdilla kerrasta toiseen, mutta välillä tuntui siltä, että oli ihan "ylikunto", ja treenit tuntuivat väsyneiltä. Loppuvaiheessa ei sitten tahtonut esim. penkistä juuri tulla mitään, joutui nimittäin melkein laskemaan sarjapainoja ja lähtemään uudelleen. Siksi ajattelin, että voisi olla järkevää hieman vaihtaa ohjelmaa, kun kuitenkin puolisen vuotta tuli tuota tahkottua.

SS:hän on se systeemi, et jos ei kolmeen perättäiseen kertaan saa tankoon lisättyä painoa ni pitää ottaa se 10% resetti siihen liikkeeseen ja yrittää uuden noususuhdanteen avulla uudelleen... Itehän sen parhaiten tietää onko paukkuja vielä tämän ohjelman jatko-osille vai ei.

Onko muuten mitään kokemusta tai tietoa tuosta single factor ohjelmasta? Katselin myös sitä, että soveltuisiko se tästä jatkamaan. Vai kannattaako tosiaan jatkaa vielä jokusen aikaa noita novice juttuja joihin linkitit. Vaikea valinta, ettei tule aloitettua "huonolla" ohjelmalla treeniä.

No, mulla ei henk.koht. oo tosta kokemusta, mutta siihenhän on linkki tääl Pakkiksel josta voi tietoa hakea. Ite tosta vaan sen verran tiiän, et se perustuu samaan 5x5 systeemiin ku SS ja siinä on samoi tai samat liikkeetkin, mut sit se miten siinä ohjelmas edetään on eri. Mut toi "originaali" SF sivu on ihan järkky! Aina ku oon sinne menny ni mun reaktiot on: a) missä se ohjelma on?! ja b) ihan sikana tekstiä ja linkkejä ja c) hyydyn tietotulvaan ja lähen pois :D Hyvä ku tuol yhel amerikkalaisella foorumilla joku oli kysyny et "HST vai SF", ja sit joku oli vastannu et "SF. Se HST on ihan sekava!"... Mä menin HST sivulle ja luin ja sisäistin sen systeemin yhel istumal läpi... Ei paljo selvemmin olis voinu olla

Onko sattumoisin kukaan Starting Strengthiin ja sen johdannaisiin perehtynyt ajautunut jonkun ilveen kautta noihin Ameriikan seminaareihin?
http://aasgaardco.com/store/store.php?crn=212

Itse olen lähes kaiken nostamisesta oppinut Rippetoen materiaalista ja olisin valmis melko pitkälle matkaamaan tuollaiseen seminaariin osallistumiseksi ja nostotekniikan/valmentamisen hiomiseksi? En kuitenkaan ihan tuonne Texasiin asti taida lähteä, joten tuli mieleen että jos palstalla sattuisi olemaan joku seminaarin käynyt jolla olisi halua järjestää vastaava Suomessa. Veikkaan että aika pienellä mainostuksella saisi sopivan osallistujajoukon.

Mahtaiskohan crossfittareilla olla jotain pelkkiin perusnostoihin keskittyviä ohjaustyhmiä?

Starting Strength foorumeilla on ollu kovaa vääntöä siitä että Rippetoe kävis pitämässä seminaareja Britanniassa. Tuskin tulee tänne suomeen asti. Itse seuraisin täältä http://aasgaardco.com/store/store.php?crn=212 onko niitä seminaareja tulossa eurooppaan.

Peruskysymys: onko tarkoituksena siis joka treenipäivä "lämmittelynä" nostella kevyempiä sarjoja ennen varsinaista suoritusta?

Peruskysymys: onko tarkoituksena siis joka treenipäivä "lämmittelynä" nostella kevyempiä sarjoja ennen varsinaista suoritusta?

Kyllä. Joka liikkeessä. Niistä lämmittelysarjoista on kyl taulukkokin olemas ku kaivat jostain netistä. Rippetoe tais suositella kolmee lämppärisarjaa... Eli esim.:

10x tanko
5x50kg
5x65kg
5x80kg

3x5x100kg (työsarja)

Ma:
Penkkipunnerrus 2x6 (Miken systeemi)
Kulmasoutu 3x5
Jalkakyykky 3x10
Pystypunnerrus 2x6-8
Ranskalainen punnerrus 2x8-10
Scott hauiskääntö 3x10

Vatsat:
2x10 (jalkojen nosto penkillä)

Ke:
Ylätalja 1x10/leuat 5x5
Alatalja 1x10
Jalkaprässi 3x6-8
Hyvää huomenta/SJMV 2x6-8
Penkki käsipainoilla 2x6-8
Kapea penkki 3x4-6
Hauiskääntö tangolla 2x8
pystysoutu 2x8-10
pohkeet 3x10
Vatsat:

Pe:
Maastaveto 3x5
Etukyykky 2x10
Reidenkoukistus 3x10
Vinopenkki kp. 2x6
ojentaja taljassa 3x8-10
hammerkääntö 2x10
viparit sivulle 2x10
viparit taakse 2x10

Vatsat:

Tommoisella ois tarkoitus ruveta tekemään. Mitää muuttaisitte ja mitä mitä liikkeitä suosittelette vatsalihaksille?

Nyt olisi tarkoitus aloittaa vääntää ohjelmaa, josta kaipaisin asiantuntijoiden mielipiteitä:

Tavoitteena tietenkin lihasten kasvu!

En ole mikään asiantuntija, mutta vastaan silti... Tuohan on vähän muokattu Arnoldin G6, joten se voi tuskin mennä pahasti pieleen. Ja kuten kaikissa simppeleissä perusliikkeisiin perustuvissa ohjelmissa, niin tässäkin niitä painoja ja toistomääriä voi aina vähän rukata fiiliksen mukaan.

Viimeksi muokattu:
Otin tämän ohjelman nyt testaukseen, kun tarkoituksena on saada jälleen voima ja lihakset vanhalle tasolle ja paremmaksikin. Takana siis pari vuotta suht fiksua reeniä, mutta tämä vuosi on ollut taukoa puntti hommista.

Viikko takana ja ei voi muuta sanoa, kuin että erittäin fiksulta ohjelmalta tuntuu. Jalat ovat olleet kävelykykyiset, vaikka muuta luulisi pitkän kyykkäystauon jälkeen. Ohjelman liikkeet koen myös lähinnä niiksi mitä haluan tehdä, ei turhia vitkutuksia.

Back
Ylös Bottom