🥣 Suuri puurokeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🥣 Suuri puurokeskustelu 🥣

Meta description: Kaikki puurosta: parhaat reseptit, makuvinkit, ravintoarvot ja pakkislaisten kovat mielipiteet yhdessä ketjussa.

Tän threadin innostamana olen tänään keittänyt jo kaksi kertaa kaurahiutaleeni puuroksi, piiiitkän puurotauon jälkeen. :kippis1:
Dieetillähän kannattaa väsätä puuro niin on enemmän syötävää, hölmöä etten aiemmin ole tajunnut. :)

Kaurahiutaleet ovat minulle päähiilarinlähde ja niitä menee päivän mittaan noin 6-10dl.

Hyvä pointti muuten siellä ylempänä. :kippis1: Itsekin syön hiutaleet tavallisesti raakana, mutta nyt dietillä keitän puuroksi asti, niin tulee tosiaan täydempi olo.

No näyttäs siltä, ettei se puuro mikään hullumpi pääruoka ole :)

Sitä tulee vedettyä päivän aikana aika lailla, mutta en mä siihen kyllästy. Se on niitä harvoja ruoka-aineita, joita pystyy syömään jatkuvasti.

Tomi sanoi:
Puuro alkoi tökkiä armeijassa niin pahasti, että sitä tulee syötyä aika harvoin. Hotelliaamiaisella ehkä joskus. Mutta sitten Elovenaa menee kyllä muuten sitäkin enemmän. Osa palstalaisista ei ole ehkä kuullut "Tompan rahkamössöstä", joten tässäpäs se:

- purkki maitorahkaa
- Valion vähäkalorista mansikka/vadelma/whatevvaa-keittoa

Nämä vispilällä tai sauvasekoittemella rahkaa muistuttavaksi ja sitten siihen päälle kumotaan nälän mukaan 3-5 dl Elovena-kaurahiutaleita, raakana. Kaura on varmasti yksi parhaista hiilarilähteistä ja sopii meille tyhmille bodareille mainiosti. Elovena = :love:

Aikalailla samoilla linjoilla on meikäläsen aamiainen, leseitä tulee vielä laitettua sekaan ja pellavansiemeniä ja on älyttömän hyvvää ja nopeeta ja halppoa valmistaa eikä oo ees kallistakaan!!

Ei se aamu lähde käyntiin ilman puuroa. :worship:

Oma settini:

1½ dl sydänystävän kauraleseitä
½ dl sydänystävän monivilja
½ dl sydänystävä vehnäleseitä
½ dl milk protein(maustamaton)
5 dl rasvatonta maitoo

Joskus menee ihan tollasena, joskus lisään vähän suolaa, joskus nautin vähäkalorisen mehukeiton kera. Ja on hyvää ja pitää nälän poissa sen 2-3h.

Kaupasta on näppärää kopata mukaan aina noi sydänystävän leseet. Niitähän on vaikka minkalaista mutta itse käytän yllä mainittuja.

Äpärä sanoi:
1½ dl sydänystävän kauraleseitä
½ dl sydänystävän monivilja
½ dl sydänystävä vehnäleseitä
½ dl milk protein(maustamaton)
5 dl rasvatonta maitoo

2dl sydänystävän kauraleseitä
½dl maitoproteiinia (maustettu suklaan makuiseksi)
2 banaania

Sauvasekoitinta perään. Toistaiseksi olen ihan veteen tehnyt, pitää kokeilla tuota maitoon joskus. Pitää hämmästyttävän hyvin nälän loitolla.

Nuorempana kun tuli ravintolaillan päätteeksi lähdettyä Heseen syömään saatoin tilata jopa 5 kerroshampurilaista eikä tehnyt ees tiukkaa. No siihen aikaan rasvaprosenttikin oli kyllä suurempi. Onneksi ei tule enää usein ryypättyä. Toisin kuin monilla muilla mun ruokahalut kasvaa silmittömästi alkoholia nauttiessa.
Yhden joulun alla sinkkuna elellessä tuli syötyä ihan yksin n. 10 kilon joulukinkku alle viikossa. Oon vähän sellainen silppuri et syön kaiken mitä saatavilla on.
Kevin levronen Maryland Musclemachine videolla Levronen dieetistä huolta pitävä pariskunta kertoo että viikossa menee pelkkään ruokaan 400-500 dollaria. Käsittäen muun muassa 10kg kanaa ja 10kg lihaa. Tai näin mä kohtuullisella englanninkielentaidollani ainakin ymmärsin. Olisi siinä aika paljon paiskittava töitä jos kuussa pelkkään ruokaan kuluisi reilusti yli 1000 euroa.

v-selkä76 sanoi:
Nuorempana kun tuli ravintolaillan päätteeksi lähdettyä Heseen syömään saatoin tilata jopa 5 kerroshampurilaista eikä tehnyt ees tiukkaa...
No semmotto... :) ei uppoaisi meikäläiseen likikään, vaikka kaverit kuittailee aina syömisistä.

v-selkä76 sanoi:
Kevin levronen Maryland Musclemachine videolla Levronen dieetistä huolta pitävä pariskunta kertoo että viikossa menee pelkkään ruokaan 400-500 dollaria. Käsittäen muun muassa 10kg kanaa ja 10kg lihaa. Tai näin mä kohtuullisella englanninkielentaidollani ainakin ymmärsin. Olisi siinä aika paljon paiskittava töitä jos kuussa pelkkään ruokaan kuluisi reilusti yli 1000 euroa.
Käsittämättömiä määriä uppoaa kaveriin... Aika hyvin oli äijältä englanti taittunut. Diet-sanan voisi ehkä mielummin suomentaa "ruokavalioksi".

Ohessa alla vastaava teksti englanniksi (sisältää myös jotain muita mielenkiintoisia faktoja).

"So how much food goes into building a body like Kevin Levrone's? Kevin eats 5 pounds of protein a day from fish, meat and chicken! Breakfast consists of a pound of lean ground beef with brown rice and veggies, lunch is a pound of chicken breast with brown rice and veggies and dinner is a pound of flounder with brown rice and veggies. Kevin consumes six meals like this per day minus the brown rice for the final two meals. This means that Joan and her husband must purchase 20 pounds of flounder per week, 25 pounds of lean beef per week and 25 pounds of skinless, boneless chicken breast per week. This is in addition to the pounds of brown rice, sweet potatos and frozen vegetables that are also necessary. They even needed to buy an additional refrigerator to store all of Kevin's meals each day. It's estimated that the cost for a diet such as this is in the $400-500 range each week!"

http://naturalolympia.com/html/video_LevroneReview_102702.html

Sumot syövät yleensä kaksi ateriaa päivässä, noin 8000kcal. Riisiä ja bisseä
menee perkeleesti.

No kerran tuli leffamaratonin aikana napsittua 1,350kg nachoja ja 6dl dippiä..
mutta silloin ei salilla tullut paljoa käytyä ja rasva % oli lähemmäs 25. Kaloreita tossa satsissa semmonen 10 000 :hyper:

Pah ei ihan noi viljatuotteet ole mun alaa mut pistän näitä omia ennätyksiäni silti syömisestä :D

1.kattilallinen riisiä

2.48 kanapullaa (olen ylpeä tästä) :D

3. 1.5 perhepizzaa jauheliha,kebab,ananas,herkkusieni täytteellä+ vesi

4. 6kpl kanankoipia (isoja)

Tässä meikäläisen syöntienkat:

1. Kilo riisiä päivässä, jaettuna kahteen eri ateriaan, kummallakin kertaa 400g jauhelihaa. Olin aika saatanan täynnä.

2. Kaksi Perhepizzaa, päälle 2 litraa olutta. Hyvä että pystyin käveleen teltalle. Terveisiä vaan Oravin kylään, hieno paikka ja ravintola järvisuomessa Mikkelin lähellä :thumbs:

3. 1.2kg naudan jauhelihaa kertaistumalta, muutama ranskis kyytipoikana ja olutta tuopponen. Vappumeiningit kyseessä. Enkä vieläkään purjonnut, viina ei vaan aterian jälkee menny millää päähän :kippis1:

:offtopic:

Neljä bicmac ateriaa.......limuineen :urjo:

Kaveri ajo kaivokselasta kotiin....

Ja toinen..erään koirakerhon pikkujoulut: 6 kana filee pihviä, 5 siivua kinkkua, juustopottuja n.500g, norm perunoita 6kpl, paahtopaistia ihan helvetisti.
Ei pystynyt edes juomaan siideria ton jälkeen, oli pakko lähteä taksilla kotiin nukkumaan :kuola:

Kaverini veti ranskis pussin (500g), nakkipaketin (500g), litran jugurttia ja pari banskua (700g) kahteenkymmeneen minuuttiin. Raati arvioi kokonaispainoksi setille 2,7kg. Taydet tyylipisteet...

Itse vedin perhepitsan Latviassa, koko sama kuin kotimaassa mutta taytteita varmaan kolme kertaa enemman. Tarjoilija varoitti tilatessani: Sir, it is a very large pizza. No vedin kuitenkin. Ei jaanyt hiukomaan.

Perkele mäkin haluisin mässää kilon riisiä päivässä :evil:
Tuntuu vaan tuo ruokahalu olevan välillä hukassa, mistä kärsii sitte koko bodaamistouhu. Joku kokenut riisimonsteri kertokoon miten saan ahdettua luukustani riittävästi safkaa alas... vai pitäskö juoda sikana jotain massanlisääjää :rolleyes:

royce sanoi:
Perkele mäkin haluisin mässää kilon riisiä päivässä :evil:
Tuntuu vaan tuo ruokahalu olevan välillä hukassa, mistä kärsii sitte koko bodaamistouhu. Joku kokenut riisimonsteri kertokoon miten saan ahdettua luukustani riittävästi safkaa alas... vai pitäskö juoda sikana jotain massanlisääjää :rolleyes:

Pistä riisiin Viherpippuripussikastiketta. On pirun hyvää ja menee riisit alas. Pitääkin koittaa joskus tuota riisin syöntiennätystä :evil:
Basmatianriisi on parasta :thumbs:

Back
Ylös Bottom