🥣 Suuri puurokeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🥣 Suuri puurokeskustelu 🥣

Meta description: Kaikki puurosta: parhaat reseptit, makuvinkit, ravintoarvot ja pakkislaisten kovat mielipiteet yhdessä ketjussa.

Mä en oo oikein tohon mikropuuroon syttyny, mutta tulee sitä silloin tällöin vedettyä jos vaikka nukkuu pommii, ni se on nopee ratkasu. Muuten tulee syötyä joka aamu keitettyä puuroa(useimmiten ruis) ja siihen heittää raejuustoo sekaan ja joskus kokeilumielessä jotain hedelmää, ja kyllä maistuu.

ljp sanoi:
Itse syön pelkkiä pikahiutaleita, samaa tavaraahan ne on, valmistuu vain nopeammin. Ilmeisesti GI-arvo pikakauralla on hieman korkeampi, mutta se ero on suht mitätön.

Ois kiva tietää onko näillä mitään käytännön merkitystä. Ravintoarvot purkin kyljestä on ainakin ihan sama mitä esim. elovenan hiutaleilla. Tulee molempia syötyä.

Halvan heran imelä maku muuten peittyy tosi hyvin ruispuuroon. Kannattaa sotkea hera joukkoon kun puuro on vähän jäähtynyt niin se ei paakkuunnu kuumuudessa. Sekaan vielä vähän rypsäriä niin saa nopeasti yhdellä kertaa hyviä aineita kurkusta alas. Kulinaristit voi lisätä mehukeittoa tai ananasmurskaa.

naksu sanoi:
Hmm... 4 sivuraiteen pizzaa on tullut vedettyä ja lukioaikana tuli raxissa usein vedettyä sellaiset 20+ slicea kun mentiin sinne kisaamaan syömisessä.

Onko nämä sivuraiteen pizzan edes suunnilleen normaali kokoisia. Jos on, niin väitän että :anssi: .

Itekkin olen nimittäin syönyt n. 20 sliceä Raxissa, mutta 4 pizzaan en pystyisi ikinä.

Pitsapuffetissa olen minäkin vetänyt joskus tuon 20+ slicea mutta olin paastonnut sitä ennen yli vuorokauden. Kotona on joskus vedetty samana iltana yksi perhepitsa ja kaksi tavallista. Tavallista riisiä ja makaroonia pystyy syömään hirveitä määriä jos on oikeasti nälkä. Kattiloita on monen kokoisia mutta ainakin riisiä menee keitettynä ihan helposti yhden kasarin verran, olisiko noin 5-7 desilitraa valmista tavaraa!

Pistetään nyt vielä keittokasarin kuvakin niin hahmottuu helpommin tää protskuvaarin standardiannos riisiä:

F416.jpg

Kyllä mullakin aina kun syön riisiä niin sitä menee semmonen 3 dl (paino raakana) Eikä tunnu missää kun maustaa sitä gurryllä, liha/kanaliemikuutiolla ja muutamalla muulla mitä en muista tähän hätään. :kuola: Makaroonia menee aina pussillinen kun rupee jotain tekemään jos ei kaikkia saa kerralla niin voihan sen aina syödä illalla tunan kanssa kun kattoo telkkuu... Tuolla aikaisemmin joku valitti kun ei saa syötyä mulla on sitten taas se että tekis kokoajan jotain mieli (en syö karkkia tai vastaavaa) sitten tulee joskus vedettyä ihan tajuttomii määrii jotain ruokaa siinä istuskellessa. :curs:
No kaikki se on aina silti kotiinpäin... :rock:

Väittäisin jonkun Pizza-Hutin keikan alkupaloineen,med. pannupitsoineen ja juustokakku jälkkärin kanssa olleen kalorimäärältään isoin. Alkupaloina- Valkkari leipiä,täytettyjä jalopenoja ja kanasiipiä, Pitsana,chicken supreme ja tosiaan cheesecakea päälle + tietysti puolet emännän jädestä : )

Poikamiehenä tuli usein vedettyä tvtä katsellessa mössöä jossa oli 400g pussi makaroonia keitettynä,800g jauhelihaa ja n 150g paistettua sipulia.

Mitä mieltä olette tälläisestä puurodieetistä?että syödään vain puuroa päivät pitkät eikä lähes mitään muuta.Mielestäni eikovinhyvä idea. Laihtuuko hyvin?kokemuksia?varmaan voimat hävii aika ripeästi ja ei varmaan edes terveellistä?

no eikö sen jo tiedä sanomattakin kun ideana on syödä jotain yhtä ainoaa asiaa päivittäin?

lisäksi puuro on lähes pelkkää hiilihydraattia -> :anssi:

Luultavasti sarjassamme elämää tyhmempiä kysymyksiä, mutta voiko mielestänne syödä puuroa kahdesti päivässä? Tarkoitus on siis saada kaikki hiilarit ns. hyvistä lähteistä, ja kaura+kauranlesepuuro (tai tattari+kauranlese) nyt ainakin kaiketi on sitä...

yleensä siis syön puuroa aamulla, ja sitten joskus iltapäivällä/illalla voileipää, mutta mieleni on alkanut tehdä korvata "voileipäateria" puurolla. Jotenkin gluteenittomat leivät ovat alkaneet 8 vuoden jälkeen tökkiä. Ainoa leivänsyöntiä puolustava näkökohta on se, että leivän päälle on helppo latoa rutkasti proteiinia juuston ja kalkkunaleikkeen muodossa...

Voisikohan puuroon laittaa soijarouhetta, vai tulisiko siitä pahaa? Siitä tulisi ainakin vähän proteiinia. Puuron syön aina maidon kanssa ja laitan yleensä päälle pähkinöitä. Ja ei, en halua syödä puuron kanssa rahkaa. :david:

Se, mitä erittäin vaikeasti yritän kysyä, on: kumpi on tässä tilanteessa parempi valinta välipalaksi: hieman vähäproteiinisempi mutta muuten terveellisempi puuroannos vaiko voileipäateria?

FEIKKIEDIT: syön siis päivän mittaan aika paljon muutakin, kyse on alkuiltavälipalasta.

miksei? T:aamulla 100g, ennen reeniä 100g. mikset sä voi syödä jotain protua ennen puuroannosta? esim. kalkkunaa

Juon puuron kanssa aina drinksun, jossa tuoremehun seassa heraa ja kaseiinia. Lisäksi aina puuron seassa jotain hedelmää, tuoretta tai kuivattua. Tuo on käsittääkseni aika tasapainoinen hiilihydraatti-/protskuateria, joka sopinee myös välipalaksi treenin ja palkkarin jälkeen.

Voin olla väärässäkin...

Soijaa saa rouheen lisäksi isoina köntteinä, sekä myös jauheena. Sitä oon lisänny sämpylöihin, miksei kävis puuroonki. Ite käytän kuitenki mieluummin ihan oikeaa soijaproteiinia. Se soijajauho tosin on halpaa kuin mikä.

On itellä tullu välillä puuroa syötyä 3-4krt päivässä ja ei siitä mitään haittaa. Saattaa vähän paskattaa enenmän kuitujen takia.

mä olen tehnyt niin että syön joka aamu nallen ruishiutalepuuroa johon lisään vehnäleseitä ja pellavarouhetta/siemeniä. lisäksi protskuna esim. soijajauhoa ja raejuustoa. sama setti yleensä aina treenin jäkeisenä ateriana. ja tulee pysymään, mulle sopii vallan mainiosti. jos syön toisen puuron ennen treeniä, mun vatsa ei tykkää yhtään, en tiedä miksi. turvottaa ja huono olla.

puuro jotenkin mielletään aamun ateriaksi, mutta mikä estää syömästä sitä muulloikin. Itse syön puuroa 2 kertaa päivässä ja voisin itseasiassa syödä sitä pitkin päivää, kun se on tajuttoman hyvää. Laitan joukkoon vehnäleseet, lesitiinin, raejuuston ja rypsiöljyn, jolloin siis ateriassa on kaikki tarvittava samassa:hiilari, protsku ja rasva + kuidut

Puuronhan voi syödä myös kuivassa muodossa. Itse laitan joka aamu 1 dl kaurahiutaleita kuivana jogurthin joukkoon ja tämän lisäksi joukkoon myös purkillinen raejuustoa ja vähän rypsäriä. Hyvänmakuinen ja ravitseva setti, tämänhän voisi myös ottaa alkuillasta.

Itse en voi sietää puuroa keitettynä, mutta kaurahiutaleet uppoavat hyvin "raakana"

Vakio aamu/välipala:

- 1½ desiä kaurahiutaleita
- 1 dl Protein XL vanilja
- 100g pakastemarjoja
- vettä (joskus maitoa)

sekoitetaan mössöksi ja syödään. :kuola:

Back
Ylös Bottom