🥣 Suuri puurokeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🥣 Suuri puurokeskustelu 🥣

Meta description: Kaikki puurosta: parhaat reseptit, makuvinkit, ravintoarvot ja pakkislaisten kovat mielipiteet yhdessä ketjussa.

mulla on suosikisi noussu n.180g neljän viljan nallea,purkki raejuustoa ja kolme kananmunaa sekaan...tulee hyvää kun ne kanamunat saa hiukan kypsyy siel kuuman puuron seassa.

Kaikki puurot on hyviä (paitsi tattari!), mutta kaurapuuroa on tullu syötyä jo n. vuodesta -82 lähes joka aamu :) ~20 vuotta sekaan laitoin maitoa ja rusinoita. Nykyään edelleen rusinoita, mutta lisäksi marjoja ja/tai hedelmiä (banaania, omppua, mansikoita, mustikoita, herukoita..) Kaikki puurot on vielä 13 kertaa parempia kun valmistaa uunissa. Se tosin vie aikaa 1-1.5h ;)

Kaikki puurot on hyviä (paitsi tattari!), mutta kaurapuuroa on tullu syötyä jo n. vuodesta -82 lähes joka aamu :) ~20 vuotta sekaan laitoin maitoa ja rusinoita. Nykyään edelleen rusinoita, mutta lisäksi marjoja ja/tai hedelmiä (banaania, omppua, mansikoita, mustikoita, herukoita..) Kaikki puurot on vielä 13 kertaa parempia kun valmistaa uunissa. Se tosin vie aikaa 1-1.5h ;)

Tattaripuuro on ainoota hyvä puuroa muut on sit enemmän tai vähemmän :jahas: .

Mannapuuro voisilmällä on parhautta! Kovin useasti sitä ei jaksa käydä rakentamaan aamuisin joten useimmiten tulee tyydyttyä mikrokaurapuuroon :jahas: Niin ja kaikkien puurojen pitää olla kunnon liisteriä, vellit eivät ole mistäänpäin kotoisin.

Mä olen syönyt 10 vuotta saman aamupalan. Tähän olen jämähtänyt:
Kaurahiutaleita ja suolaa
Raejuustoa 2%
Lesitiinirakeet
mehukeittoa tai sokeritonta marjahilloa

Kypsennän aina kattilassa kunnolla hauduttaen. Nyt olen tykästynyt Elovenan kauraplus-hiutaleisiin. Kaloreita 310/100g, prot.15.9/ hh 44/ ra 8,4
Tosi hyvää ja pehmeänmakuista!
- välillä syön ruishiutaleita, spelttimannaa tai 4-viljan hiutaleita. Raejuuston korvaa reissuilla valkuaiset tai protskujauhe. Kaneli ja mak.aine tai fruisanaa 1tl sekaan.
Rusinat sopii myös puuroon ja marjat...tänä kesänä vadelmat ovat maistuneet lähes päivittäin.

Puuro on hyvää, terveellistä, siinä on mm. kuituja ja pitää hyvin kylläisyyden tunnetta yllä. Loistokamaa! Itse syön Elovenan pikapuuroja (pussi). Niitä on monia makuja, mm. omena&kaneli, mustikka&vadelma, aprikoosi&pellava (muistaakseni) yms. Sitte on myös neljän viljan puuroa ja "raakaa" kaurapuuroa. Jos syön maustettua puuroa, laitan vaan veden sekaan. Mutta jos syön tavallista kaurapuuroa sekoitan sekaan hilloa tai jugurttia tai hedelmiä tai marjoja.

Myös Myllyn paras Pikakaurahiutale on hyvää, sekä halpaa. Muistaakseni kilon paketti maksoi jotain euron pintaan. Siinä on kanssa lisätty kuitua.

Joskus puuro on hyvää myös myslin tyyliin syötynä, eli kuivia kaurahiutaleita sellasenaaan jugurttiin tai maitoon. Toimii! :rolleyes:

pari tärppiä vaikka tänne kauppaan ruoka.net paikkaan:

ELDORADO Tonnikalapala vedessä 1,36 kg 11.19 eur

COCA COLA Light 24 x 0.5 l PET sis. pullot + kori 34 eur
(tyhjä kori 9 eur), halpaa colaa, 1,04 eur pullo sis pantti
NALLE Ohrahiutale 10 kg 9.4 eur
hakusanalla "hiutaleet" löydät lisää

===========
muutakin kivaa löytyy tuolta, tuo ruoka.net käyttää keskon
tukkua suoraan, pitäisi olla tuoretta....

onko muita netti ruoka kauppoja joissa isompia kokoja tyrkyllä?

näyttäisi sivujen mukaan onnistuvan yksityisasikkaalle kanssa laskulla!
itse olen ostanut himaan sieltä silloin kun se avattiin aikoinaan. yksityisille kanssa toimii.
Toivat kamat nokkakärryllä himaan tokaan kerrokseen

. Siellä myydään kanssa cocoa cola esanssia ;)

jos asuu ulkomailla niin täältä voi ostaa suomikamaa ulkomaille
http://www.finnishfood.net/store/

saahan noita jumbo kiekkoja tonnaria esim. minimanista tohon hintaan, emmä mitään hiutaleita netistä tilaisi, hintaerotus ei päätä huimaa.. tonnari siis ainoa mikä kiinnostais, colaa saa 1,5l pulloissa veden hinnala kaupasta

saahan noita jumbo kiekkoja tonnaria esim. minimanista tohon hintaan, emmä mitään hiutaleita netistä tilaisi, hintaerotus ei päätä huimaa.. tonnari siis ainoa mikä kiinnostais, colaa saa 1,5l pulloissa veden hinnala kaupasta

Meinasin just sanoa että eikös Minimanissa tommonen purkki maksa 9.90?

Puuroa kun on mainostettu ihan huippu tuotteena ja onhan se vielä vallattoman hyvääkin, niin onko se riittävä korvaamaan yhden päivän aterioista? Itse kun en juuri leipää syö, niin puurosta saa kivasti kuituja. aamulla syön puuroa raejuustolla ja lesitiinillä ja monasti olen korvannut päivällisenkin sitten puurolla ja raejuustolla. Päivällinen siinä joskus 18-19:00 riippuu vähän miten olen päässyt käymään salilla. Onko se ravintoarvoltaan ihan ok? vai pitäisikö sitä syödä jotain riisiä ja kanaa? Kaloreita puurosta tulee joku ~400 kun pistää 60g hiutaleita (200cal) ja raejuustoa purkillisen (140-180cal) ja sitten jos pistää lesitiiniä tai rypsiöljyä 10g (90 cal). Onko tämä passeli päivällinen?

mmm puuuuuroa :kuola:

Itse en mikään puuron megafani ole! Aamuisen tulee syötyä se yksi annos Elovena Plussaa, sekaan vähän pakastemansikoita, vadelmaa ja reilu luraus mehukeittoa! Kyllähän nuo ravintoarvoiltaan ihan ok varmasti ovat, ainakin "Puhdasta" ruokaa jos sanoisin =D
Itse haluan kyllä nauttia vaan päivälliseksi jotain maukkaampaa =P

Täällä ilmoittautuu himo puuron syöjä! Mä voisin syödä puuroa niin paljon, että ei mitään rajaa :) Näin opiskelijalle se on eduksi ku puuro maistuu (on halpaa!).

Mä monesti syön päivällisellä tai lounaalla puuroa. Yleensä viikonloppuisin tulee tehtyä näin. Itsekin sekoitan sinne sekaan mitä millonkin. Tonnikalaa, muikkuja, raejuustoa jne. Enpä mä näe siinä mitään pahaa jos ei aina ole riisiä tms.
Ja eikös se nyt ole mukava vaihdella, että jonain päivänä on sitä riisiä tai makaronia ja sit välillä puuroa :)

Ite ottasin ton puuron aamuun ja päivälliseksi just kanaa tai kalaa.Mutta tähänkin voi olla eriäviä mielipiteitä.Itelleni on passeli niin et iltaa kohti hiilarit pidetään alempana, siksi ite suosin päivälliseksi kanaa tai kalaa.

päivälliseksi syön joskus kanan tai kalan lisukkeena tattaripuuroa... muuten kuitenkin haluu lihaa!!! vaikka puuro maistuukin. Se on musta enemmän vaan aamupala tai jälkkäri :)

onko se riittävä korvaamaan yhden päivän aterioista? Onko se ravintoarvoltaan ihan ok? vai pitäisikö sitä syödä jotain riisiä ja kanaa? Kaloreita puurosta tulee joku ~400 kun pistää 60g hiutaleita (200cal) ja raejuustoa purkillisen (140-180cal) ja sitten jos pistää lesitiiniä tai rypsiöljyä 10g (90 cal). Onko tämä passeli päivällinen?

Minust se on vallan mainio, ja ravintoarvoiltaan noilla lisukkeilla oikein OK, mitä nyt ehkä vähän yksipuolista, eli ei nyt varmaan joka päivä kannata korvata, just esim. kasviksiahan ei puuron kanssa tuu nautittua. Itse korvaan joskus, harvoin kylläkin, kiireessä aterian puurolla. On se niin hyvää just raejuuston, mustikoiden ja rypsärin kanssa!!! Jos vaan pitää nälän loitolla tarpeeks kauan, mulla esim. puuro ei pidä nälkää niinkauan poissa kuin esim. kana-riisi-vihannes-ateria.

Back
Ylös Bottom