🥣 Suuri puurokeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🥣 Suuri puurokeskustelu 🥣

Meta description: Kaikki puurosta: parhaat reseptit, makuvinkit, ravintoarvot ja pakkislaisten kovat mielipiteet yhdessä ketjussa.

Mikä tahansa puuro ilman voisilmää.:D

Njoo, parasta on kyllä maultaan suklaamannapuuro.<3 Mutta aamuisin lempparia on peruskaurapuuro.

Joka aamu: 1,5 dl Myllyn Paras kaurahiutaleita, 0,5 dl mysliä, purkki ehrammia ja loput gefilus mansikka-ruusunmarja mehukeittoa, sokeroimatonta tietenkin.
Ei viitsi aamulla lämmittää, kun 5.20 on herätys, saa vaimo ja lapset nukkua rauhassa, kun ei mikro huuda :D

Aikaisemmin söin tuota puuro +raejuustocomboa, mutta ei jaksa enää keitellä puuroja, joten syön vain tuota edellämainittua...

Reilu desi neljän viljan puuroo, kaura leseitä ja 2 desiä punaista maito -> mikroon.
Sillä välin tehdään munakokkelia, 2-4 munaa keltuaisine kaikkineen. kun puuro on kypsä lisätään joukkoon purkki raejuustoa ja munakokkeli = hyvää ja ravitsevaa.
silloin kun on asiat hyvin laitetaan sekaan marjoja.

pärjää sen pari tuntia...

Pitkän tuotekehittelyn tuloksena: 1:1 kaurahiutaleita ja kauraleseitä, ruokalusikallinen vehnäleseitä ja pellavansiemenrouhetta ja n.2dl vettä, mikrotetaan 2min, sekaan maitorahkaa ja luraus öljyä.

Tällä mennään aamuisin.

Ei nyt mullakaan ihan jokapäiväistä, mutta silloin tällöin maistuu mukavasti:
pikakaurahiutaleet mikrossa
päälle vaniljajäätelöä 2-3dl
myös pellavansiemenrouhe tms menee halutessa samassa satsissa
... ja plussana se, että uppoaa myös aamukahvin seurana vallan mainiosti :kuola: :D

Anna Manna Plus, runsaskuituisia mannasuurimoita.

Ravintosisältö 100g:
320kcal
pr 11g
h 64g
josta sokereita 0,6g
rasvaa 1,6g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0,3g
Ravintokuitua 8g

Erittäin hyvää.

Huomasin muuten, että tässä puurossa on paremmat arvot kun Elovenan Hetki-puuroissa?:eek:

Aamunhyvää rasvattomaan maitoon mikrossa, sekaan höysteeksi purnukka raejuustoa, niin mestarien aamiainen on valmis, eikä aikaa mennyt kuin 2,5 min. :)

Oon vaihtanu nyt kesällä tohon Neljän viljan puuroon, ihan vaan vaihtelun vuoksi. Alko toi kaurapuuro tökkii, kun sitä on jo koko elämän vetäny.

Itse olen edelleen Myslin suuri ystävä. Kaurahiutaleita+Maitoa+Hedelmää ja perkeleen hyvää. Sitä myös menee huomattavasti suurempi määrä kerralla alas.

Olettekos tuollaisesta kuulleet? http://www.kirlian.com/currentkirlian.htm Ja mikro tuhoaa kokonaan ruuan auran eli siitä tulee kuollutta paskaa O.o En suosittele mikroa ainakaan =o
Ja kyllä riisipuuro soijamaitoon tehtynä ja mansikkakeittoa tai kanelia & sokeria taitaa aika kärkeen nousta ^^

Elovena Plus maidolla. Mukavan topakkaa evästä, toista kuin ne pikahiutalepuurot. Jos maitoa ei löydy, niin veden kanssa menee ainoastaan Elovenan pussipuurot, kaikki maut ovat hyviä.

Elovenan hiutaleita käytän. Paljon muita en ole testannut (siis kaurahiutaleista) paitsi Rainbown, jotka oli huonoja. Mun resepti:

5dl nestettä (kotona käytän 3,5dl vettä ja 1,5dl maitoa, duunissa pelkkää vettä)
50g kaurahiutaleita
10g pellavansiemenrouhetta
10g vehnäleseitä
10g kylmäpuristettua rypsiöljyä
150g Raejuustoa
50g valion vähäkalorinen vadelmamehukeitto

Ravintoarvot maidollisessa versiossa noin:
Kcal522, prot40 (30%), hh46,5 (35%), r20(35%)

Mikä tahansa kaurahiutale, siis normaali, ei mitään jumbo- tai pikaversioita, eikä valmiiksi makustettuja. Joskus olen syönyt ruis- ja neljänviljan puurojakin, mutta ovat niin kuivakoita, että mieluummin yleensä kaurapuuroa.

Perussettejä ovat tämmöiset:

0,5dl vettä
noin 2,5dl hiutaleita
200g raejuustua
iso Oivariinisilmä

Muuten sama, mutta raejuusto korvataan veteen sekoitettavalla noin 1dl soijaprotujauholla.

Muuten sama soijapuuro, mutta lisätään hieman suolaa ja syödään maidon kanssa.

Muuten sama (joko raejuusto tai soija) setti, mutta makustetaan noin 0,5dl omenasosetta ja noin 0,5tl kanelia.

Puolukkasurvos on myös suosikkimakuste, koska ei ole makeaa.

0,5dl vettä
noin 2,5dl hiutaleita

Iivili on selvästi tönkön puuron ystävä. ;)

Tämän tytsyn suosikki on kaurapuuro raejuustolla, rypsärillä ja satunnaisilla höysteillä: marjoilla, hedelmillä tai itse tehdyllä marjakeitolla. :kuola: Hiutaleet pitää olla aamuisin superpikahiutaleita mutta illalla puuroja ehtii jo vähän haudutellakin. :)

Back
Ylös Bottom