Joo, ei ne anaboliset mitään terveellistä ole, mutta niillä tosiaankin on joku funktio. Jos sitä verrattais lihomiseen, niin sitten porukka kävis salilla ja himassa tuijottais peiliä, että vittu kun tulee pattia lisää, aina kun meen salille, niin jostain ympäristöstä tulee anabolisia mun verenkiertoon ja kasvan lihasta.
Lihava ensiksi syö kovin epäterveellistä ruokaa, sitten lihavuus on kovin epäterveellistä. Bodarit sentään syö terveellisesti eivätkä ole lihavia, lihasmassa itseasiassa on ihmisen terveydelle tiettyyn pisteeseen asti erittäin suotavaa.
Enemmän lihasta (kohtuullisessa rasvaprosentissa) tarkoittaa yleensä:
Se on yksi vahvimmista terveyden ennustajista, mitä meillä on.
- Parempi insuliiniherkkyys
- Pienempi metabolinen riski
- Pienempi kuolleisuus
- Parempi toimintakyky
- Parempi elämänlaatu
-------------
Tutkimuksissa lihavuus korreloi vahvasti:
Mitä korkeampi rasvaprosentti, sitä suurempi riski keskimäärin.
- tyypin 2 diabetekseen
- kohonneeseen verenpaineeseen
- rasvamaksaan
- sydän- ja verisuonitauteihin
- uniapneaan
- tiettyihin syöpiin
- matala-asteiseen tulehdukseen
Mä en ajatellut asiaa siltä kantilta, että mikä se lopputulos (ulkonäkö) on, vaan niiden käyttäytymismekanismien kautta, joiden perusteella ihmiset tekee tai on tekemättä valintoja.
Sitten kun mietitään sen olemassa olevan käyttäytymismallin muuttamista, niin se ei vaan ole niin helppoa, ainakaan kaikille. Tämä sinun postaama teksti aiheeseen liittyen, on mun mielestä oikein hyvä ja kuvaava. Näin ne ihmiset selittelee asioita itselleen, vaikka tiedostaa sen ongelman olemassa olon. Oli se sitte syöminen, päihteet, uhkapelit, horpat jne.
”Ensimmäisen kerran kun tajuaa, että perkele, eihän tässä ole oikeasti oikein mitään tolkkua, alkaa roinaamisen pyhittäminen kaikenmoisilla tekosyillä. Vuosien käytön jälkeen ei olekaan enää niin helppoa lopettaa.”
Noi terveyshyödyt mitkä lihaksesta postasit pitää paikkansa, mutta ei niiden saavuttamiseen tarvita horppia. Ja itse asiassa horpan käyttö noista aika monella kohtaa hyötyjä, jos nyt ei poista kokonaan, niin ainakin pienentää. Riippuen tietysti käytettävistä aineista ja määristä. Mut joo, ei ollut tarkotus tehdä mitään horpavastaista kirjottelua, se vaan oli yhtenä esimerkkinä.