Miten niin nykytrendin ja kapean pintaverkon aikana?
Kokeilen jos selventäis näin(listaan asioita jotka leimaavat mielestäni nyky ja aiempaa)
Aiemmin:
-Lapset leikki niin sotaa kuin lähitaistelua, koulussa tapeltiin joka välitunti, harjoittelussa puhuttiin sitkeydestä ja sisusta, nuoren oli kunnia-asia osata tapella, armeijaan mentiin, no pain no gain, kaikki joi kaljaa, kukaan ei vetänyt kamaa. Atkins oli tiedopohjainen tehovalinta, ei ollut karppausta, vhh:ta, paleota, carnivorea, katabolia oli kammottavin asia maailmassa ja anaboliaa pyrittiin pitämään yllä(ns. ottamaan ne viimeisetkin prosentit gainsseista), apteekista haettiin herska ja rautakaupasta dynamiitit. Idoleja oli Rambo ja He-Man.
Nyttemmin:
-Lapset läämii ruutuja ja kattelee teletappeja, nuoret miettii kumpaa sukupuolta ne on, kamppailu on jopa lehissä mainittu alemman sosiaaliluokan telmimisenä, jengi haluaa rajat auki ja sivareita ei saa edes tarkastaa työhönotossa, jengi ei kestä pari napsua mutta kaikenmaailman pillerit vedetään, soijaa syödään ja paastoillaan. Salilla ja lenkillä tarkkaillaan sykealueita, jottei se 2-4x 45min viikossa sohvalta nousu "ylirasittaisi", vedetään geelit tukassa ja otetaan kuvia itestä. Idoolataan jotain salkkarihahmoja ja Twilightia.
Toki molempia on ollut aina, mutta "se suurin massa" on muuttunut tollain. Kohdeyleisö on siis muuttunut, näin myös suositukset.
Mielekkäät suositukset on mukavampia ostaa/sisäistää.
Ja kapea pintaverkko meinaa sitä että nyt kun lähdet hakemaan niin ne on jo montakymmentä vuotta opetelleet tekemään algoritmejä ja filttereitä,
jotka ohjailee sitä mitä saat tulokseksi.
Ainakaan ensihaulla en esim. löytänyt pomminteko-ohjeita suomeksi(minkä kait searchaaminenkin on nykyään kyseenalaista, mutta mun nuoruudessa oli vielä melkein kansalaistaito). En niitä nyt onneksi tarvitsekkaan, mutta ihan näin kokeeksi, "esimerkiksi" siitä miten vanha hyvä sivu ei vain ole enää.
Vaikka siellä oli ihan faktoja.
e: Tää on mulle vähän tällainen VHM:n viimeinen linnake, syön edes kuin otus jos en se voi olla. Mun vuodatus menee siks helposti henkilökohtaisemmaks ku tarkoitan, uskon ja tekstistäsi näen
@mikasa90 että varmasti 99% ihmisistä voisi paremmin jos saisit tehdä heidän ruokavalionsa

.