Ööh... mistä sait käsityksen, että seuraan hänen feediään?Pitää olla melkoista kaunaa Bakeria kohtaan jotta jaksaa seurata hänen jatkuvasti päivittyvää feediä jotta voi tulla itkemään niistä pakkikselle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ööh... mistä sait käsityksen, että seuraan hänen feediään?Pitää olla melkoista kaunaa Bakeria kohtaan jotta jaksaa seurata hänen jatkuvasti päivittyvää feediä jotta voi tulla itkemään niistä pakkikselle.
Varmaan siitä kun linkkaat ja kommentoit niitä toistuvasti.Ööh... mistä sait käsityksen, että seuraan hänen feediään?![]()
Dona linkkasi, minä kommentoin.Varmaan siitä kun linkkaat ja kommentoit niitä toistuvasti.
Missä noi labrat on ja mitä niissä näkyy?Bakerin labrat ovat silti mitä ovat.
remissio.fi
Raja-arvo vähärasvaiselle 35E%? Mitä @Dona mieltä?
Siellä joku karppaus-uskovainen on poiminut kirsikoita ja laittanut ne hienoon riviin.VHH dataa.
Kumpi ruokavalio on parempi painonpudotuksessa vähähiilihydraattinen- vai vähärasvainen ruokavalio (perinteinen ruokavalio)? Tiede on tässä asiassa täysin yksiselitteinen.
Kumpi ruokavalio on parempi painonpudotuksessa vähähiilihydraattinen- vai vähärasvainen ruokavalio (perinteinen ruokavalio)? Tiede on tässä asiassa täysin yksiselitteinen. - Vaste Health - Yksilöllistä hoitoa tyypin 2 diabetekseen
Paras mahdollinen tieteellinen näyttö kontrolloiduista tutkimuksista vuosina 2003-2018 kertoo sen yksiselitteisesti. Tähän on koostettu kaikki RCT (kontrolloidut tutkimukset), jotka ovat […]remissio.fi
Paras mahdollinen tieteellinen näyttö kontrolloiduista tutkimuksista vuosina 2003-2018 kertoo sen yksiselitteisesti. Tähän on koostettu kaikki RCT (kontrolloidut tutkimukset), jotka ovat tilastollisesti merkittäviä lopputulokseltaan. Tutkimuksia löytyy kaiken kaikkiaan 31 kpl. Tilastollisesti merkitsevä lopputulos vahvistaa tutkimuksen tarkkuutta ja parantaa näyttöä entisestään.
Vähähiilihydraattinen ruokavalio on tehokkaampi painonpudotuksessa jokaisessa tutkimuksessa. Mitä alemmaksi hiilihydraateissa mennään, sitä tehokkaammin paino käytännössä putoaa.
![]()
Ja kaikkihan sen tietää, että jos tulokset olisivat olleet päinvastaisia, niin Dona olisi ollut ensimmäisenä toteamassa, että "ei ollut low carb". Eikä kovin low fatkään, niin kuin edellä todettiin.Näihin tutkimuksiin on valikoitunut vähähiilihydraattisen ruokavalion määritelmäksi 130g tai vähemmän/ per päivä hiilihydraatteja ja vähärasvaiseksi ruokavalioksi on määritelty alle 35E% rasvan osuus.
Siellä joku karppaus-uskovainen on poiminut kirsikoita ja laittanut ne hienoon riviin.
Kontrolloitiinko proteiini? Huomioitiinko nesteen poistuminen? Mitä luulette?
Ja kaikkihan sen tietää, että jos tulokset olisivat olleet päinvastaisia, niin Dona olisi ollut ensimmäisenä toteamassa, että "ei ollut low carb". Eikä kovin low fatkään, niin kuin edellä todettiin.
Vertaan häntä uskovaiseen, koska tuon blogipostauksen otsikko jo kertoo, että tämä on fakta.Toi on vähän väärin että sä vertaat toisia uskovaisiin ja huutelet tutkimusten perään.
Sitten joku on poiminut otannalla "kaikki merkittävät" niin sivuutat ne kohauttamalla olkia tyyliin "no ne on vaan niitä kirsikoita kakun päällä"...
Minkähän takia se "kokemuksen syvä rintaääni" ei merkkaa mitään? Koska meillä on sitä kyseistä ääntä joka suuntaan. Vegaanit, carnivoret ja kaikki muutkin uskovaiset julistavat ilosanomaansa siitä, kuinka heidän ruokavalionsa on paras kaikilla (tai lähes kaikilla) mittareilla mitattuna.Mä inhoan yli kaiken soosipoikia(sauce yms. lähteen väärät nimet).
Eli itse ei omata empiiristä kokemusta, eikä olla valmiita mitään kokeilemaan(tällöin myös mahdolliset maailmankuvamuutokset on harvinaisia ja kapeita).
Sitten huudellaan vaan linkkejä ja tutkimuksia jos joku puhuu sillä mitä ennen arvostettiin, "kokemuksen syvällä rintaäänellä".
Jos joku vielä sitten erehtyy niitä linkkejä ja tutkimuksia kaivamaan, niitä ei lueta saati että niiden sisältöä kokeiltaisiin omaan kehoon vaan ne tuomitaan suoraan puolueelliseksi ja epätieteelliseksi, lukematta tietty.
Eivät ehkä tiedä, mutta joku 10-15v sitten vielä jos kesken keksustelun olisit ruvennut linkkejä ja tutkimuspapereita tivaamaan, sua ois pidetty hulluna.
Nyt ehkä jannut normaalina, vanhat ärsyttävänä. Jokupäivä kukaan ei enää tee muuta kuin kävelee hitaasti ja lukee oikeita totuuksia, riittää että ne on netissä samassa muodossa kuin opettajan suussa niin 100% mistävaan menee läpi, kun kokeilemalla sitä ei haasteta.
e: Myös näkisin linkkailu vs empiirinen kokemus kehityssuunnan huonona ihan vaan jo siksi että aikanaan tavattiin sanoa että "no jos se kerran luki internetissä niin pakko olla totta" ja sitten kokeiltiin niitä juttuja, ennenkuin tarjottiin muille.
On myös valmentamisen periaatteita vastaan suositella yhtään mitään mitä ei tunne edes teoriassa, saati että olisi käytännön konkari.(siksi valkkujakin on erilaisia, ne kun osaa vaan sen mitä ne osaa vaikka tube ois täynnä linkkejä).
No anna niiden julistaa. Mua ainakaan kiinnosta paskan vertaa mikä on tieteellisesti todistettu paras tapa painonpudotukseen, vaan menen sillä mikä tuntuu mulle parhaalta. Siksi mua ei kiinnosta myöskään paskan vertaa mitä nämä muut julistaa. En ymmärrä miksi se on sulle niin suuri asia, että pitää joka ketjussa kiukutella.Minkähän takia se "kokemuksen syvä rintaääni" ei merkkaa mitään? Koska meillä on sitä kyseistä ääntä joka suuntaan. Vegaanit, carnivoret ja kaikki muutkin uskovaiset julistavat ilosanomaansa siitä, kuinka heidän ruokavalionsa on paras kaikilla (tai lähes kaikilla) mittareilla mitattuna.
En edelleenkään kiukuttele, projisointi taitaa olla sun juttus.No anna niiden julistaa. Mua ainakaan kiinnosta paskan vertaa mikä on tieteellisesti todistettu paras tapa painonpudotukseen, vaan menen sillä mikä tuntuu mulle parhaalta. Siksi mua ei kiinnosta myöskään paskan vertaa mitä nämä muut julistaa. En ymmärrä miksi se on sulle niin suuri asia, että pitää joka ketjussa kiukutella.
Kunhan muistetaan, että lääkärit eivät ole niitä ravitsemustieteen varsinaisia asiantuntijoita. Maallikkoon vaan tuntuu se lääkärin titteli tekevän niin kovan vaikutuksen, että varsinkin low carb -piireissä parhaiten tienaavat juuri lääkärit.Mulle on ainakin ihan yhdentekevää miten muut syö, fanaattisuus ihmetyttää. Tämä koskee niin keto/carnivore/vegaani-hörhöjä kuin myös virallisia ravintosuosituksia fanaattisesti puolustavia. Suurimmalle osalle ihmisiä lienee selvää, että viralliset suositukset perustuvat laajaan ja tarkkaan analysoituun dataan. Niille jotka eivät tätä ymmärrä on yleensä turha yrittää selittää miten homma toimii. Jos ihminen huomaa laihtuvansa ja/tai voivansa paremmin syömällä pelkkiä porkkanoita tai lokin silmiä niin miksi tämä on niin kamalaa? Miksi hän ei voi kertoa siitä muille? On toki hyvä käydä verikokeissa välillä mutta niin se on ravintosuositusten mukaan elävilläkin. Avoimin mielin täällä kannattaa kulkea niin on vähän helpompaa.
Kyllähän ketoruokavalion puolesta puhujia löytyy ihan lääkäreiden keskuudessakin useampia. Ei se "yleinen konsensus" ole, mutta ei kyse ole mistään yksittäistapauksistakaan. Ehkä se muuttuu seuraavaan 20 vuoden sisällä, who knows. Tuskin, mutta ei sitä tiedä. Mä ainakin jatkan syömistä niin, että voin hyvin niin henkisesti kuin fyysisestikin. Käyn kerran vuodessa labroissa ja uskon että viitearvoissa - tai ainakin niiden lähistössä - pysyminen on järkevää.
Projisointi... Etkö oikeasti muuta keksi? Alkaa olla jo vähän kulunut. Vai projisoitko itse mun projisoimista? Vittu tässä ole mitään järkeä?En edelleenkään kiukuttele, projisointi taitaa olla sun juttus.
Eri koulutusohjelmilla on aika paljon päällekäisyyksiä. On totta, etteivät lääkärit ehkä ravitsemustieteen terävintä kärkeä edusta. Ihmisten terveyden suhteen taas lääkäreitä voidaan pitää asiantuntijoina, vaikka "lääkäri" titteli tietenki kattaa paljon, ja erilaista erityisosaamista omaavia lääkäreitä on helvetisti.Kunhan muistetaan, että lääkärit eivät ole niitä ravitsemustieteen varsinaisia asiantuntijoita. Maallikkoon vaan tuntuu se lääkärin titteli tekevän niin kovan vaikutuksen, että varsinkin low carb -piireissä parhaiten tienaavat juuri lääkärit.