🔥 TAKAREIDET KASVAMAAN! 🔥

Meta title: 🔥 TAKAREIDET KASVAMAAN! 🔥

Meta description: Variaatiot, tekniikkavinkit ja treenimetodit, joilla takareidet saadaan viimein kehittymään.

Kyllä ottaa tavallinenkin mave mulla takareisiin. Minulla kolahtaa tanko polviin ylös nostaessa jos en suorista jalkoja hieman ennen yläkroppaa. Ja sama tietysti alas laskiessa.

jalat suorissa tai koukussa, ottaa se kyllä vaikket ehkä tunnekaan sen ottavan reenatessasi, mutta seuraavana päivä tuntuu kyllä.

Mulla tulee takareidet perskuleen kipeeksi jos en oot tehny sjmv vähän aikaa... Viimeks ku tein nii jalat, nii ne ei ollu moksiskaan seuraavana päivänä!!! :)

Kokeilemalla selviää

Timba79 sanoi:
Molempia voi tehdä, mutta kannattaa vähän rytmittää niitä silleen, että sinä viikona kun tekee SJMV:n kovaa, tekee tavallisen maven vähän rauhallisemmin ja taas toisinpäin. Tai sitten jättää joskus jommankumman kokonaan tekemättä jos alaselkä ei ole palautunut.

Sikäli mielenkiintoista, että itselläni kestää alaselän puolesta tehdä melkein mitä vaan..joskus taisi olla inttämistä jopa itsensä Hulkin kanssa.
Kyykky ja mave samalla viikolla kovana, sjmv mausteena. (Enkä tarkoita nyt HST.) Se on vain niin kovin henkilökohtaista miten itse kenelläkin paikat palautuu/kestää. Tyylistäkin kiinni..itse otan maven sumona ja kyykyn kohtuu kapealla. Silti takareisi ja alaselkä ei huutele. Nostan kyllä enemmän 'strength kuin power' -malliin.
Mutta ei se sopiva meno löydy kuin parhailla arvauksilla ja kokeilemalla. Nopeasti ei onni löydy näissä hommissa, malttia ja vuosia niin kyllä se palkitsee ;-)

Jos alaselkä tosiaan kestä, niin mikä estää tekemästä? Toki kannattaa jättää sitä palautusaikaa siitä huolimatta, muuten saattaa napsahtaa jossain vaiheessa jos lihat on väsyneet mutta silti tuntee jaksavansa. Eli myös varovainen kannattaa ton maltillisuuden lisäksi olla. ;)

Suorin jaloin mave on paras liike takareisille mitä on keksitty, ainakin minulle. Mikään muu liike ei esim. takareisiä niin kipeeksi kuin tuo liike. Ja muutenkin kun sen tekee hallitusti niin parhaan tuntumaan saan. Ja pientä rytmitystä juuri tuon noiden kolmen(kyykyn, maven/sjmv) kanssa teen. Aina yksi per treeni kerta kovaa ja toinen sitten "varovaisemmin".

mäki teen tota suorinjaloin mavea takareisille ja hyvin toimii. Polvet vähän koukussa ja sopivat painot ja tekee huolella ni kyl ottaa sinne mihin pitääki. Taas norm mavessa jota teen selälle ni en laske tankoa ku pikkusen polvien alapuolelle ja siitä ylös ni ei tuu takareidet kipeeks. Ja tähän voi sit laitaa rautaa enemmänki.

Feel the pain sanoi:
Onko muilla kokemusta takareisien kipeytymisestä maastavedon jälkeisinä päivinä? Treenasin jalat viime viikolla torstaina ja lauantaina tein maastavetoa suorinjaloin alaselälle. Mutta kappas kun tuli takareidet perkuleen kipeiks, nyt kaks päivää ollu niin kipeet että kenkien laitto jalkoihinki onnistuu just ja just. Onkohan parin päivän tauko takareisille tarpeeks jos sitten tekeeki esim. maastavetoa parin päivän päästä jalkatreenistä? Tämä on nyt toinen kerta kun näin on käynyt, vaikka tuntuu kun on mennyt maastavetoa tekemään että ei ne takareidet nyt niin jumittele jalkatreeni päivästä.

Joo kyllä mullakin ne kipeeks tulee ku kovaa treenaa, mutta parin kerran jälkeen lihakset tottu ni sit ei enää tullu kipeiks.

juu kyllä sjmv on paras takareisille..

miten en itse saa sjmv liikkellä jalkoja kipeiks? yrittäny sillein mahalteen penkillä ja siitä nostaa jalkoja, mutta ei pysy painot jaloissa, jollain neuvoja tähän liikkeeseen? ja onko se tekniikkavirhe kun ei tuu jalat sjmv kipeiks? vai voiko olla niin, että ne vaan ei tuu kipeiks, kuten haba joillain? meinaan oon tehnyt sillein, että en oo yhtään koukistanu jalkoja, ja sillein, että oon koukistanu. ei tunnu tehoovan, ja muutenkin pelkään, että takareidet ei saa tarpeeks treeniä.

KSENA, siis puhutko sjmv:stä ja jostain penkillä tehtävästä liikkeestä samana asiana?? Suorinjaloinmaastavedossa ei oletuksena mitään penkkejä tarvita, ainakaa mahan alle. Korokkeella sitä voi kyllä tehdä jos haluaa extravenytystä takareisille.

Nimin. päivällä sjmv ja alkaa takareidet olla jo kipeät.

KSENA sanoi:
yrittäny sillein mahalteen penkillä ja siitä nostaa jalkoja, mutta ei pysy painot jaloissa.

joo tät en nyt ymmärtäny :arvi:

Isoarska83 sanoi:
Kannattaako SJMV:ssä muuten pitää vyötä mikäli on vähän notkoa selässä? Niinkun itellä on aina ollu.
En mä oo ihan varma tuosta, mutta itse ainenkin kovimmissa sarjoissa pidän, ihan varmuuden vuoksi.

Ja mulla tuli aikoinaan takareidet niin kipeksi SJMV:stä ja siihenkin löytyi syy ja se syy oli se, että tein koko liikkeen SUORIN JALOIN.. Aina oli takareidet nin kipeät, sitten tajusin, että kato eihän tässä tarvii ihan jalkoja koko ajan pitää suorina vaan lasku vaiheessa laitoin polvet koukuun juuri niin kuin muutama postia ylöspäin laitetussa postissa.

siis tarkotin, että en oo saanu sjmvllä kipeiksi jalkojani MUTTA myös olen kokeillut liikettä, jossa on maha penkillä, ja paino pistetään jalkapohjien väliin, ja nostetaan ja lasketaan. eli siis en tee sjmv penkillä mahalteen :D

KSENA sanoi:
siis tarkotin, että en oo saanu sjmvllä kipeiksi jalkojani MUTTA myös olen kokeillut liikettä, jossa on maha penkillä, ja paino pistetään jalkapohjien väliin, ja nostetaan ja lasketaan. eli siis en tee sjmv penkillä mahalteen :D

Eli vähän kuin reverse hypers? Mä oon kanssa tehnyt ajoittain selän kuntouttamiseksi tuota. Olen tosin kiinnittänyt painolevyt nilkkaremmeihin vaijerinpätkällä tai ketjulla. Ei kyllä ota mitenkään kovin spesifisti takareisiin.

... vai oletko tehnyt takareisikoukistusta pitäen painoja jalkojesi välissä ? :eek:

Back
Ylös Bottom