🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Mikseivät ne saisi levetä?
Kokeile joitain pomppimisharjoituksia. Suurin osa käytettävästä voimasta tulee kuitenkin reisistä ja perseestä.

ootko kattonu pyöräilijöiden pohkeita. vastaan siis pyöräily, ite tullut harrastettua pyöräilyä ja siinä kyl pohkeista muotoutui tuollaiset "pyöräilypohkeet" se on sit eri asia kuka haluu sellaset. ponnistusvoiman kasvusta en tiedä, jotain nopeuskyykkyä (?)..

entinen tyttöystäväni teki paljon askelkyykkyhyppyjä (joo koittakaa keksiä ite miltä näyttää) ja sitten tanko hartiolla ja siitä muutamia hyppyjä. hassunnäköstä, mut kai tämä johonkin auttoi, hän oli siis keihäänheittäjä ja nätit oli pohkeet :D

Kyykkyhypyt lisäpainojen kans auttaa (Räjähtäväst ne hypyt)
Pohkeet ja reidet on tärkeimmät pomppuu tarvittavat lihakset, kannattaa treeniä myös alaselkää, se vaikuttaa siihe kans vähä. Sit on noit poNppuohjelmii esim Air Alert.
Pohkeit voi treenaa esim niin, että painot niskaa ja tekee päkiöille nousui... Reidet nyt treenaantuu kyykätes tai tos kyykkyhyppyi tekemäl lisäpainojen kans.
*tietää miten pomppu kasvaa ku poNppii itte volttii* :P

Njoo.. Ainaki mulla toimii noi.

Muistelisin lukeneeni täältä pakkikselta, että hyppyihin vaikuttaisi eniten pakarat ja reidet, mutta pohkeet olisivatkin loppujen lopuksi suhteellisen pieni osaa hyppyä (olisiko ollut 5-10% hyppyvoimasta).

Täällä on jotain juttua, mutta tätä en hakenut: *CLICK*
Koita hakea ponnistusvoimaa sun muuta searchilla.

Seisoma-asennosta tehtävät pohjeliikkeet vaikuttaa siihen "syventävään lihakseen", eikä "leventävään".

Yleensä olen korista pelaavat kaverit neuvonut kokeilemaan tätä, tätä tai tätä.

Täällä on kuitenkin paljon pohjeliikkeitä, katso niistä sopiva.

Aitahypyt päkiältä ponnistaen :rock:

(esim. 6 aitaa peräkkäin, maakontaktista aina uusi ponnistus, pitää olla valmiina uuteen hyppyyn, jo ennen maakontaktia)

Riippu vähän paljon duunii oot valmis tekemään sen pompun eteen!!!! Puntilla et kyllä ponnistus voimaa oikein saa lisättyy! Se on nimittäin aika paljon "hermotuksista" kiinni. Toki on sanottava ettei lihaksettomillakaan jaloilla hirveästi pompita... VArma keino: tee Air Alert 2, pomppuohjelma!!! Puntilla, yhden jalan kyykyt (takimmainen jalka jonkun penkin päällä), tempaus ja rinnalleveto, eikä millään hulluilla painoilla vaan oikein ja räjähtävästi!!! Muutenkin esim. kyyktessä hitaasti alas ja täysillä ylös!!!

Air Alert 2 ja 3 on hyviä treenejä, mutta paras tapa parantaa pohkeita on tehä hyppyjä, joissa polvia ei taivuteta juuri ollenkaan/yhtään, lyhyet palautukset. Itse tein:

Yhden jalan hyppyjä 3x10 kumpikin jalka
Askel hyppyjä 3x10
Sivuttaisliikehyppyjä 3x10
Sivuttaisaskelhyppyjä 3x10
Hyppynaru metrin korkeuteen ja naru viedään mahd. kauas. 2 x minuutti narua ylös, viimeiset hypyt korkeimmassa kohdassa.

Kaikki 15minuutin sisään ja sekä pohkeiden ponnistusvoima, että kestävyys kasvoivat. Jos oot koripalloilija niin tuntuu ne viimeisen neljänneksen hypärit yhtä kevyeltä kuin toisen neljänneksen.

Rupesin tässä miettimään pohje reeniä ja nyt tarviisin apua.Pohje koostuu (ainakin mitä minä olen kuullut) kahdesta osasta kaksoiskantalihaksesta ja leveästä pohjelihaksesta.Ensimmäinen kysymys kuuluukin että kumpaa tehdään jalat suorana ja kumpaa jalat koukussa?Toinen kysymys kuuluu että miten voisi tehdä pohkeita jalat koukussa jos siihen tarkoitukseen ei ole pohjekonetta jossa voisi istua?Pohkeita jalat suorana olen tehnyt jalkaprässissä.Voisko samaisessa prässissä tehdä jollain konstilla tehdä pohje reeniä jalat koukussa?Jos voi niin miten (hölmö kysymys tiedän)?

Kiitos jo valmiiksi! :thumbs:

Pistä lankku jalkojen alle ja tanko reisien päälle. Siitä vain nostelemaan penkin päällä istuen.

Istuen treenataan sitä ulommaista lihasta. Onkohan se sitten se leveä pohjelihas?

pohkeet istuen voit tehdä niin että istu vaikka penkille ja ota joku boksi tai joku millä siis saat sen venytyksen tehtyä pohkeille ja sitte reisien päälle levypainoja ja siitä vaa pohjenostoja tekemään :david: ei ole vaikeaa? vai pitääkö saada :kuvia:

Joo kiitti noista neuvoista.Ois varmaan pitäny aatella maalaisjärellä :rolleyes: ...Enköhän mä pärjää ilman niitä :kuvia: .Kiitosta vain :thumbs:

Sukulaku sanoi:
Pistä lankku jalkojen alle ja tanko reisien päälle. Siitä vain nostelemaan penkin päällä istuen.

Istuen treenataan sitä ulommaista lihasta. Onkohan se sitten se leveä pohjelihas?

Ja jos käytössä on smith-laite niin ei ole ongelmia sen tangon nostelun kanssa. Tälleen teen itsekin, kuin ei salilta tuota istuen tehtävää vekotinta löydy. Pehmustetta vaan tangon ja polvien väliin riittävästi.

Onko sillä loppupelissä edes minkäänlaista vaikutusta jos tekee pohkeita jalat koukussa sekä suorana vai riittäkö että tekee vain suorana tai koukussa?

Vichy_V sanoi:
Onko sillä loppupelissä edes minkäänlaista vaikutusta jos tekee pohkeita jalat koukussa sekä suorana vai riittäkö että tekee vain suorana tai koukussa?

On, pohkeen osat aktivoituu erillailla, kun jalka on suorassa tai koukussa. Leveä pohjelihas, kun jalka koukusaa ja kaksipäinen kantalihas, kun jalka suora.

Muistelisin jotain tommosta. Joka ystävällisesti varmaan korjaa jos puhun paskaa.

Back
Ylös Bottom