🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

kannattaa välillä treenata pohkeita myös niin, että jalkaterien asentoa vaihdellaan. esim. ensin varpaat suoraan eteenpäin ja sitten pidetään ne kantapäät paikallaan ja levitetään varpaiden väliä ja viimeisenä kantapäät kunnolla erillään toisistaan. selitin vähän paremmin, hope u got it

Voisko joku ystävällinen vielä vähän tarkentaa, millainen vaikutus tuolla jalkaterien asennolla on? Eli millainen suunta vaikuttaa parhaiten mihinkin kohtaan - jos nyt edes tuollainen kohdistettu treenaus on mahdollista. Taitaa olla tässäkin niin, että pohkeitten rakenne on enemmän kiinni geeneistä, mutta pakko ees jotain yrittää... :jahas:

Tosiaan kyllä. Aika monelta salilta löytynee ihan laite tuohon tarkoitukseen. Niin ei itse tarvi rupeamaan mitään säätämään. Ainaki ko. salilla mitä itse käytän. ;)

Eli reväytin eilen pohkeeni hieman urheillessa. Pohje vain varvistaessa yht´äkkiä iski järkyttävään kramppiin ja kuvittelin vaan ensin että se on normaali kramppaus joita on joskus tullu. Mutta huomasin että jännityksen lauetessa jalka ei tuntunut enää ihan normaalilta. Tunnin päästä pääsin vihdoin himaan ja huomasin että pohkeen sisäsyrjän puoli on turvonnu jonkun verran ja laitoin jääpussin pitkäks aikaa. No tänään aamulla sit huomasin että kävely on aika tuskaista ja turvotus jatkuu. Eli tuntuu kuin ois oikean jalan pohkeesta vasen puoli revähtänyt.

Eli kysyn nyt että mitä minun kannataisi tehdä ja mitähän tolle voi lääkäri setä tehdä jos käyn näyttämässä, vai määrääkö se vaan särkylääkettä ja lepoa? Särkylääkettä nyt saan apteekista ja lepoa saan kotona niin paljon kuin huvittaa. Mut kannattaako mun heti mennä arvauskeskukseen näyttämään vai ihmettelenkö muutaman päivän että mitä siinä jalassa tapahtuu?
Onko täällä ketään jolla ois joskus pohje revähtänyt ja ois omakohtaisia kokemuksia mitä on tarvinnu tehä tässä tilanteessa?
Vai pistääkö lekuri mut heti viilleltäväks?
Oon vaan jostain saanu päähän että toi pohje ois jonkun kalvon ympäröimänä ja jos se repeää niin ei paljon muuta voi tehä ku leikellä.

Mutta korjatkaa ja auttakaa tietämätöntä.

AAAPUUUVA!!

Ps: En yhtään tienny mille osiolle tää viesti ois kuulunu enä widuduksissani jaksanu tarkemmin tutkia niin laitoin tänne, ylläpitäjät varmaan siirtää tän oikeeseen paikkaan.

No ainakin aluksi rupee hinkkaamaan tulehduskipu voidetta,ja ota suunkautta tulehdusnappikuuri.Felden geeli ja voltaren tabletit on ihan jees.

Syön Ibusalii ja hinkkaan Piroxin geeliä.
Onko muita neuvoja? Ihan vaikka juttua miten on itse joutunut pohkeen kuntouttamaan ja tietysti kauanko kestää ennen kuin uskaltaa pätkääkään rasittaa. Tiedän kyllä että aikaa menee suht kauan mutta kauanko vois mennä noin suunnilleen?
Ja mielellään saa kirjotella vaikka omakohtaisia kauhukokemuksia jos sellaisia löytyy.

Ottaa päähän niin ettei aivotkaan toimi pätkääkään. :wall: :wall: :itku:

Tiedoksi: Heti kun sattuu jonkunlainen revähdys tai venähdys,niin kannattaa mahdollisimman nopeasti hakeutua sellaiseen paikkaan missä on amme.Esim.jos rinta revähtää niin heti ammeeseen ja laskee niin kuumaa vettä siihen revähdys kohtaan vähän aikaa ja sit kylmää perään.Puoli tuntia kun tekee tota niin säästyy monelta vaivalta ja rinta tulee kuntoo!Parasta hoitoo mitä on,siinä kohtaa alkaa kudokset heti parantaa revähtänyttä paikkaa.

Commando sanoi:
Tiedoksi: Heti kun sattuu jonkunlainen revähdys tai venähdys,niin kannattaa mahdollisimman nopeasti hakeutua sellaiseen paikkaan missä on amme.Esim.jos rinta revähtää niin heti ammeeseen ja laskee niin kuumaa vettä siihen revähdys kohtaan vähän aikaa ja sit kylmää perään.Puoli tuntia kun tekee tota niin säästyy monelta vaivalta ja rinta tulee kuntoo!Parasta hoitoo mitä on,siinä kohtaa alkaa kudokset heti parantaa revähtänyttä paikkaa.

Tuotanoin, mikä idea tässä kuumassa hoidossa on? Minulla on ainakin ollut sellainen käsitys, että heti pitää saada kylmää revähtäneeseen kohtaan, ns. kkk-hoito.

make77 sanoi:
Syön Ibusalii ja hinkkaan Piroxin geeliä.
Onko muita neuvoja? Ihan vaikka juttua miten on itse joutunut pohkeen kuntouttamaan ja tietysti kauanko kestää ennen kuin uskaltaa pätkääkään rasittaa. Tiedän kyllä että aikaa menee suht kauan mutta kauanko vois mennä noin suunnilleen?
Ja mielellään saa kirjotella vaikka omakohtaisia kauhukokemuksia jos sellaisia löytyy.

Ottaa päähän niin ettei aivotkaan toimi pätkääkään. :wall: :wall: :itku:

Leikkauksista en tiedä hevonvittuakaan,mutta se kuntoutus pitää alottaa muutamienpäivien totaali levolla jonka jälkeen pitää asteittain lisäämään rasitusta.Venyttelyssä kannattaa helvetin varovainen koska se on pirun helppo saada uudestaan paskaks.Mulla oli tollanen ongelma mun rintalaksen tietämillä ja kesti yli vuosi ennenkun opin elämään sen kanssa.Nyt se kestää sen minkä vasenkin mutta ei ne arvet häviä koskaan.Jos se on kovinkin paha niin selvitä se leikkauksen mahdollisuus.

Niin tärkein pointti siinä kevyessä harjottelussa ainakin alkuun on se että aineenvaihdunta vamma-alueella vilkastuu.

Kuuma-kylmä käsittely edistää kuona aineiden poistumista vaurioituneesta kudoksesta.TÄRKEÄÄ on että kahden päivän sisällä "onnettomuudesta" käyttää pelkästään kylmää.Ja sen jälkeen aloittaa aina kylmällä ja lopettaa siihen kuumaan!

Kimson sanoi:
Kuuma-kylmä käsittely edistää kuona aineiden poistumista vaurioituneesta kudoksesta.TÄRKEÄÄ on että kahden päivän sisällä "onnettomuudesta" käyttää pelkästään kylmää.Ja sen jälkeen aloittaa aina kylmällä ja lopettaa siihen kuumaan!

No tuo kuulostaa jo ihan järkevältä.

elikkäs, olisko jollain joku hyvä itsesovellettu liike yllä mainitulle liikkeelle?? koska salilla ei ole härveliä kyseiselle liikkeelle.....

Lankku päkiöiden alle ja tanko/lavypainoja/smith-tanko reisien päälle.

Sukulakulta se jo tulikin. Jos vaan smiht on kytössä niin ehdottomasti sillä. Ja pehmustetta vaan polvien ja tangon väliin reilusti.

Back
Ylös Bottom