🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Älähuoli kuule, ite olin 9lk about 160cm pitkä ja painoa oli about 40kg? Nyt ikää on se 18v ja mitat on 176/67. Kummatki vanhemmista on 165/170max, joten ihan hyvin vielä voit kasvaa siitä vielä pituutta reilusti. Mulla oli ennuste joku 165, mutta toisin kävi.

Kyllä uskon että salille voit mennä, kunhan nyt et ala vetämään maximeita. Pidät vaan huolta että syöt PALJON ettei pituuskasvu jää siitä kiinni että ravinteet menee lihaskasvulle eikä pituuteen. Ja olen kuullut että penkkiä ei ainkaan millään isoilla painoilla kannattais tehdä.

Tää on nyt vaan tällänen tarina jota olen sivusta katsonut; Kaveri harrastaa alppihiihtoa. Sillä alko kans pituuskasvu jo joskus 11v. ja sitten hänen valmentajansa totesi siinä 13v. kohdalla että etpäs enää kasva, lähdetään salille. Tää kaveri oli tässä vaiheessa sen 160cm ja ennuste oli 180cm. Nooh, siinä kaveri on vedellyt nyt 3 vuotta kovaa kyykky/mavee aika saatanan isoilla painoilla ja senttejä ei ole juuri tullut.

Eli pidä järki siinä touhussa ja itelle sanottiin terv. tarkastuksessa että yli 15 toistoa pitäs tehdä.

T: 16v 165cm.

no ennusteet on ennusteita. mulla vanhemmat 166/158 ja ite treenasin 6 vuotiaasta lähtien kilpatasolla painia ja punttia alettii tehdä 14v. mutta nostelua ym. tuli jo treeneissä aika vitusti iha alusta asti. plus se että olin miinuskaloreilla lähes aina. silti oon 168cm ja velipoika 168cm joka ei urheillut kun omaksi ilokseen.
ainiin mut ja mun sisarukset on ennustettu 175-180cm tulevan, en tajua millä vitun perusteella, kun vanhemmatkin niin pätkiä.

Mulla on yks iso ongelma pohkeiden kasvatuksessa. Oon liian pieni siihen koneeseen, jossa pohkeet tehdään istuen. Tai toisinsanoen mun sääret on liian lyhyet, ettei se reisien päälle laitettava tanko edes ala-asennossakaan osu mun reisiin...Miten toisella tavalla voisin treenata pohkeita istuen?

Mulla on yks iso ongelma pohkeiden kasvatuksessa. Oon liian pieni siihen koneeseen, jossa pohkeet tehdään istuen. Tai toisinsanoen mun sääret on liian lyhyet, ettei se reisien päälle laitettava tanko edes ala-asennossakaan osu mun reisiin...Miten toisella tavalla voisin treenata pohkeita istuen?
Smithissä, vähän soveltaen ;)

Smithissä voi treenata istualteen niin, että laittaa penkin siihen tangon viereen, käy istumaan penkille ja laittaa smithin tangon siihen reisien päälle. Niin ja päkiöiden alle kannattaa laittaa joku lauta ni pääsee vähän alemmas. Tangon ja reiden väliin kannattaa laittaa jotain pehmustetta, koska se tanko voi olla aika ikävä reisiä vasten. Toinen tapa on laittaa smithin sijaan polvien/reisien päälle käsipainot. Tuota smith versioa en ole itse kokeillut, mutta luulen sen olevan noita käsipainoja parempi, koska noita käsipainoja oli aika vaikeaa saada pidettyä tasapainossa siinä.

E: Hidas, mutta sitäkin parempi. ;)

Istualtaan voit tehdä vaikka laittamalla käsipainot polvien päälle ja tuet niitä käsillä vähän. Jalkojen alle sitten joku lankkua tai vastaava, jotta voi tehdä pohkeita. Smithissä myös onnistuu pohkeet istuen, kun laitat penkin alle ja sitten tangon reisien päälle. Allaolevasta videosta löytyy tarkemmin nuo ohjeet noihin.

edit: Vieläkin hitaampi

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Smithissä voi treenata istualteen niin, että laittaa penkin siihen tangon viereen, käy istumaan penkille ja laittaa smithin tangon siihen reisien päälle. Niin ja päkiöiden alle kannattaa laittaa joku lauta ni pääsee vähän alemmas. Tangon ja reiden väliin kannattaa laittaa jotain pehmustetta, koska se tanko voi olla aika ikävä reisiä vasten. Toinen tapa on laittaa smithin sijaan polvien/reisien päälle käsipainot. Tuota smith versioa en ole itse kokeillut, mutta luulen sen olevan noita käsipainoja parempi, koska noita käsipainoja oli aika vaikeaa saada pidettyä tasapainossa siinä.

E: Hidas, mutta sitäkin parempi. ;)

Omasta mielestä on helpompi tehdä tangolla jossa pehmusteet, kuin käsipainolla. Eikä tähän tartte mitään smithiä. Lyö tankoon malmia, maveta se ylös, istu penkille ja aseta tanko reidelle n. 7 cm polvilumpiosta taaksepäin, nosta jalat puupalikan päälle ja kurita pohjetta.

Laitat levytangon polvien päälle ja jalat esimerkiksi lankun päälle sillä tavalla, että kantapäät pääsevät liikkumaan miinuskulmassa. Kannattaa käyttää myös pehmustetta levytangon ja polvien välillä ettei tango poraudu pitkissä sarjoissa ikävästi ja häiritse suorittamista.

Viimeksi muokattu:
^näin olen itsekin tehnyt ja hyvin toimii! Eikä sinne teiden ja tangon väliin mitään pehmusteita tarvita ;)

Ehkä ei jos on sopivasti lihava. Itsellä on aika kireät etureidet, joten ihan mukavuussyistä käytän pehmusteita vaikka painoo on tangossa vain 60 kiloa.

Ketjua sen tarkemmin lukematta, esitän kysymyksen.

Mitä teen (vai teenkö edes) väärin, kun mulla tuntuu esimerkiksi istualtaan tehdyssä versiossa saatanallinen polte jalkaPOHJISSA? Pohkeissa myös, muttei läheskään niin hyvä polte. Seisoaltaan olen vasta tehnyt kerran, eikä siinä tuntunut niin pahalta. Mitenköhän kannattais tehdä? Jos saisin valita, niin heivaisin tuon istualteen tehdyn version pois ja kokeilisin tuota seisoalteen tehtävää versiota, mutta nehän vaikuttavat molemmat eri osiin pohkeita.

Syöt vaan reippaasti ja treenaat fiksusti niin kyllä se massa kasvaa. Saat vaan syödä luultavasti ihan pirusti, koska murrosikä on päällä ja tuut kasvamaan ilman mitään treeniäkin. Tai näin ainakin oletan ellei sitten tuo 166 ole jo se lopullinen pituus.

Turha sun on nyt sitä murehtia kuinka paljon vielä kasvat. Sitä et saa sinä eikä yksikään lekuri eikä kukaan täältä tietää ennenku olet kasvanut sen minkä kasvat.

Syö perkeleesti. Mistään liiasta massasta ei kannatta murehtia jos vaan liikut tarpeeksi.

Älä murehdi turhia. Sitä paitsi onko sillä nyt niin hirveästi väliä jos jää tuon 170 alle?

Turha sun on nyt sitä murehtia kuinka paljon vielä kasvat. Sitä et saa sinä eikä yksikään lekuri eikä kukaan täältä tietää ennenku olet kasvanut sen minkä kasvat.

Syö perkeleesti. Mistään liiasta massasta ei kannatta murehtia jos vaan liikut tarpeeksi.

Älä murehdi turhia. Sitä paitsi onko sillä nyt niin hirveästi väliä jos jää tuon 170 alle?

ei minun mielest. ja kyl ne pienet bodarit on massiivisempia

- - - Updated - - -

jos sit lihaa on :rock:

Voiko gastrocnemiuksella olla merkittävää vaikutuksen polven toimintaan? Polvet kipuilee varsinkin treenitaukojen jälkeen ja tuli mieleen, että puhtaat pohjetreenit ovat jääneet pois. Kyykkyjä ja reiden koukistuksia on kyllä ollut tosin reiden koukistuskin jäänyt vähän vähemmälle, kun jänteet polvitaipeessa myös kipuilleen varsinainen polvikivun lisäksi. Nyt ajattelin jättää joksikin aikaa kaikki kyykyt ja rinnallevedot pois ja tehdä vain mavea, lantionnostoja ja reiden ojennusta tilalla. Hypytkin jääneet pois polvikipujen takia. Seisten tehtävä pohjtreeni se olisi sitten se, joka voisi polveen vaikuttaa?

Heips!

Jelppiä kaivataan. Treenaan pohkeita hackissa seisten, istuen laitteessa, jalkaprässissä ja perus pohkeiden ojennuksilla maasta painojen kanssa. Miten muuten pohkeita saa rääkättyä? Pohkeen ulkosyrjässä on jo ihan mojova patti, mutta mikä auttaisi pohkeen sisäpuolelle patin kohotukseen? :)

Jos aiheesta on jo keskustelu, olisiko joku kiva ja ystävällinen ja linkittäisi sen minulle. Lopetan kyselemisen siihen paikkaan :D

Kiittäen kuittaen.

Back
Ylös Bottom