🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

Puristusvoimatesti mittarilla, mikäs tossa on WTF? Sehän on sellanen perusmittari mitä usein näkee voimailutapahtumissa. Sakeltakin saa tilata, tosin kalliita ne on.

Ja tu PV:n testi on mielestäni kantapeikoillekin ihan jees, kyllä siellä voimalijakin kivasti pärjää kunhan ei ole läski.

rahvas sanoi:
Mä olisin siltikin sitä mieltä, että pitkällä on silti pieni etuus tässä lajissa.

:wall: Mutta mitä ihmettä!!!
Intti aikana hyppäsin ton kiitettävän, mutta nyt tän treadin innoittamana kokeilin ja en päässy ku 180senttiä !!!
Tuolloin intti aikana en ees kyykkiny ja nyt näin heikko tulos !!!:wall:

Mikä tuo kiitettävä sitten on kun itse pääsin jo 15-vuotiaana 190 senttiä (silloinen kuulantyöntäjä) ja viime kesänä tuli leikkimielellä kokeiltua 205 senttiä.

Katabolic sanoi:
Juu, ja ensimmäiset 1-2 kk inttiajasta käytettäisiin mave- ja kyykkytekniikan opettelemiseen jotta alokkaat voisivat suorittaa ylipäänsä koko kuntotestin ;)

No mutta kyllä minä sanon, että olisi se hyvä jos harjoittelesivat tuota lihasvoimaakin, kun entisellä salilla missä kävin niin sinne tuli sitten riihimäen armeijasta muutama henkilö ja vahvin näistä "miehistä" nosti penkistä 75 kiloa ja minä sanon että 19-22 vuotiaalle se on vain säälittävää :D

Ja sitten taas kun olin joskus kuulantyöntöharkoissa seuraamassa poikien cooper tuloksia niin heikoin juoksi 1700 :lol2: ja "paras" 2700 eli lähtisin jopa ómalla naurettavalla kuntotasolla aika hyvin mielin inttiin.

Pyranha sanoi:
Jos en väärin muista niin 240 oli kiitettävä. Itse pomppasin 255 ja se riitti hyvin.

tuossahan nuo kaikki: http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/pionr/liikunta.dsp

Voishan tota alkaa treenaamaan, kun muistan 17-vuotiaana pompanneeni 220 cm PR, eli nytkun voimaa on huomattavasti enemmän, niin pienellä tekniikka/hermotusharjoittelulla ei pitäis olla kummoinen homma

Olikos niin että 200 oli paskan raja, 220 hyvän ja 240 kiitettävän? Taisi poijjaat olla, muisti pelaa. Kai.

Tämä siis hypyissä, vaikka viikinki86:n mielestä penkissä samat rajat olisivat hyvät, ettei liian heikkoja solttuja olisi;)

RRKalle sanoi:
Ja tu PV:n testi on mielestäni kantapeikoillekin ihan jees, kyllä siellä voimalijakin kivasti pärjää kunhan ei ole läski.

Noh, enpä ota enempää kantaa, mutta kun aletaan puhumaan coopertuloksesta (tai ergotesti) ja painoindeksistä, ei voimailijat keskimäärin pärjää ja se tarkoittaa sitä, että koko tulos romahtaa noiden takia. Pitää ampua kiitettävästi ja tehdä lihaskunnot kiitettävästi, eikä tulos vielä kuitenkaan hurraa noiden edellämainittujen takia.

Itsellä nykyisellä kunnolla pitäisi saada seuraavat tulokset (tosin cooperissa polvi voisi sanoa nykyisellään naks :( )

12 min. cooper tyydyttävä
Käninkohonta (leuanveto?) Hyvä
Etunojapunnerrus Kiitettävä
Vatsalihasliike Kiitettävä
Vauhditon pituus Tyydyttävä/Hyvä

RRKalle sanoi:
Olikos niin että 200 oli paskan raja, 220 hyvän ja 240 kiitettävän? Taisi poijjaat olla, muisti pelaa. Kai.

Tämä siis hypyissä, vaikka viikinki86:n mielestä penkissä samat rajat olisivat hyvät, ettei liian heikkoja solttuja olisi;)

No ei nyt sentään, mutta kyllä jokaisen perussällin jotka on kumminkin intissä ollut sen 6-9 kk luulisi nyt 80 kg siitä rinnasta nousevan

Viikinki 86 sanoi:
No ei nyt sentään, mutta kyllä jokaisen perussällin jotka on kumminkin intissä ollut sen 6-9 kk luulisi nyt 80 kg siitä rinnasta nousevan
Ai millä perustein? Jos ei ole noussut ennen inttiä niin ei varmasti nouse myöskään palveluksen jälkeen ellei pumppaile palveluksen lisäksi salilla. Sulla on vähän vääristynyt käsitys vähän urheilevan/urheilemattoman perusjantterin voimista. Varmasti 2/3 omasta painostakin olisi useimmille enemmän kuin kova suoritus. Pistäpä siinä sitten 65kg kaveri pukkaamaan 80kg penkistä... Kaiken lisäksi voimasta on hyvin vähän jos lainkaan hyötyä palveluksen kannalta.

Kuningashillo sanoi:
Ai millä perustein? Jos ei ole noussut ennen inttiä niin ei varmasti nouse myöskään palveluksen jälkeen ellei pumppaile palveluksen lisäksi salilla. Sulla on vähän vääristynyt käsitys vähän urheilevan/urheilemattoman perusjantterin voimista. Varmasti 2/3 omasta painostakin olisi useimmille enemmän kuin kova suoritus. Pistäpä siinä sitten 65kg kaveri pukkaamaan 80kg penkistä... Kaiken lisäksi voimasta on hyvin vähän jos lainkaan hyötyä palveluksen kannalta.

Meinasin sanoa samaa, poikkeuksia toki löytyy mutta jos ihanteena on kova kyykkypenkkimave ja paljon "massaa" niin kylläpä tippuu maanpinnalle jo ekalla kerralla kun lähdetään harjoittelemaan yksilön etenemismuotoja taisteluvarustuksessa.

Muistan hyvin, kun yli 150 kg penkistä nostavat kaverit hyytyivät nopeasti pitkillä täyspakkausmarsseilla. Eli kovasta penkkituloksesta ei ole mitään hyötyä, ainakaan armeijassa, jos ei ole lihaskestävyyttä ja vahvaa aerobista kuntoa.

No toki saattaa olla ajatusmaailma vääristynyt, kun eräs kaverini (ex-punttaaja) kävi salilla 1,5 kk:ta painon ollessa 67 kg ja penkistä otti 82,5 kg, että sen takia en 80 kilon penkkiä pidä haasteena enkä minään

ppakkane sanoi:
Muistan hyvin, kun yli 150 kg penkistä nostavat kaverit hyytyivät nopeasti pitkillä täyspakkausmarsseilla. Eli kovasta penkkituloksesta ei ole mitään hyötyä, ainakaan armeijassa, jos ei ole lihaskestävyyttä ja vahvaa aerobista kuntoa.

No minuahan tämä ei hirveästi kiinnosta, koska en ole intoilija armeijan suhteen vaan tavoitteeni ovat voimanostossa/kehonrakennuksessa, ja armeija on vain yksi asia tielläni ennen "oman elämän" aloittamista mikä pitää saada pois alta :)

:) Et sitten tahdo millään uskoa että sillä penkillä ei ole mitään merkitystä. Annetaan tämän väännön siis olla.

Onneksi en itse aloittanut tätä raudankolistelua ennen armeijaa, olis aika vaikeeta ollu kun tulokset tippuu kuusen alla kököttäessä :D

Viikinki86:
No ei kai se 80 pena mikään ihme juttu olekaan, mutta kun ei treenaa niin ei sitä saa.

Noilla sun perusteilla ei mikään sunkaan tulos ole mistään kotoisin kun minun tuttuni(ex-punttailija) ottaa 4 viikon reenillä 100-kiloisena 190 kyykystä ja 150 penkistä.

Mä heitin ihan läpällä ton penkkijutun aluksi, mutta alkaa ihan oikeesti risomaan kun sälli joka nostaa oman painonsa penkistä selvittää täällä että kaikkien pitäisi ottaa 80kg penasta ollakseen mitään. Joka ainoa vähänkin motivoitunut hhihtäjä tai suunnistaja on kovempi jääkäri kun sinä tai minä, vaikka ei nostaisi tankoakaan penkistä. Jotain suhteellisuudentajua kehiin, ja ota se armeija harjoituksena, kunnon ja pään kannalta.

80 kiloa ei todellakaan nouse kuin murto-osalla jos sitä ei ole treenattu. Tästä hyvä esimerkki yksi 40 vuotias suht reilunkokoinen mies (pitkä, eikä mikään ihan luuranko) joka meille lesotti kun kersoja oltiin, että hän sen 80 kg ottaa penkistä mitenpäin vain (oli mun maksimi silloin). Mentiin sitten kokeilemaan ja se 80 kg tuli nätisti alas, mutta ei paria senttiä enempää rinnalta ylöspäin. 70 kg nousi juuri ja juuri. Eli ihan turha väittää että jokainen intinkäynyt tuon nostaisi, jos sitä ei nosta keski-ikäinen ikänsä työtä tehnyt mieskään.

Mitään kummempaa pointtia tossa ei ollut, tarkoitus vaan vähän pudottaa maanpinnalle esim. Viikinki86:n luuloja treenaamattomien voimista. Ja pitää myös huomioida, että penkissä tekniikka aika suuressa osassa myös, eli jos ei ole koskaan penkannut, ei takuulla saa niitä voimiaan siihen tankoon kohdistettua.

RRKalle sanoi:
Viikinki86:
No ei kai se 80 pena mikään ihme juttu olekaan, mutta kun ei treenaa niin ei sitä saa.

Noilla sun perusteilla ei mikään sunkaan tulos ole mistään kotoisin kun minun tuttuni(ex-punttailija) ottaa 4 viikon reenillä 100-kiloisena 190 kyykystä ja 150 penkistä.

Mä heitin ihan läpällä ton penkkijutun aluksi, mutta alkaa ihan oikeesti risomaan kun sälli joka nostaa oman painonsa penkistä selvittää täällä että kaikkien pitäisi ottaa 80kg penasta ollakseen mitään. Joka ainoa vähänkin motivoitunut hhihtäjä tai suunnistaja on kovempi jääkäri kun sinä tai minä, vaikka ei nostaisi tankoakaan penkistä. Jotain suhteellisuudentajua kehiin, ja ota se armeija harjoituksena, kunnon ja pään kannalta.

Äläpä riehu ;)

Ja toiseksi huom, huom painan 110 kg ja otan penkistä 135 kg sainpas pistettyä pallon takaisin syöttäjälle :rolleyes:

No niin. Sinne intin kuntotesteihin ei ole järkeä laittaa mitään helvetin penkkiä, kyykkyä ja mavea. Intin fyysisen koulutuksen päämääränä on saada varmasti sijoituskelpoisia sotilaita SA-joukkoihin. Siellä ei ole tarkoituskaan tehdä mitään voimailijoita tai vastaavia. Ja noin 60-70 kiloinen perusjamppa ei nosta 80 penkistä, tämä on aika varma. Tärkeintä intissä on lihaskunnon kestävyys, aerobinen kestävyys ja ennenkaikkea sitkeys. Nuo rajat ovat ihan hyvät, jos vetää lihaskunnosta ja cooperista kiitettävän niin varmasti on fyysisesti tarpeeksi hyvä sotilas. Henkinen kantti kuiten ratkaisee eniten. Ja kyllä se niin on, että näillä yli satakiloisilla voimailijoilla on intissä aluksi eniten ongelmia, koska ruokavalio muuttuu paljon huonommaksi, aerobinen lisääntyy ja rasitus on pitkäkestoista.

Okei, koska niin moni on erimieltä kanssani pystyn olemaan tarpeeksi mies ja myönnän olleeni ratkaisevasti väärässä tässä asiassa :david:

Ja nyt julistan rauhaa :kippis1:

Back
Ylös Bottom