Mut se maratoonari hyytyy kun lastataan sadoittain telluja autojen kyytiin. Semmonen laatikkokin kuitenkin painaa sen 40-50kg.
:D En kyl tiiä mimmosia megatelluja teillä on ollut, Säkylässä oli se keltainen "official-telluboksi" mitoitettu kahdelle kuntonapille eli 10+10 kiloa ja sen laatikon oma paino. Varmaan sitten riippuu varuskunnasta.
Itse ketjun aloittajalle antaisin vinkiksi hankkia voimaa raskailla perusliikkeillä, vaikka tuolla kehutulla Starting Strenght-ohjelmalla. Mitään kaunista hauista ei kannata keskittyä tekemään, juurikin tuo mainittu kestävyys ja juoksukunto on armeijassa avuksi. Huomasin itse, että parhaiten siellä pärjäsi vähällä energialla jaksavat sitkeät, monipuolista kuntoa omaavat jampat. Eli panosta siihen aerobiseen vähintään yhtä innokkaasti kun painojen kolisteluun.
Myös se aselaji vaikuttaa todella paljon siihen mitä tuleman pitää. Itseäni lähinnä vituttaa lukea heittoja jossa parjataan ettei se armeija enää oo mitään, ihme tissuttelua... etc. Mainitsemasi kiväärimies ronttaa semmoista noin 10-15 kilon lisäromua yllään metsässä periaatteessa koko ajan, sekä aika ajoin täysvarustuksessa noin 20-40 kilon lisäkuormaa. Kyllä siellä sitä tekemisen meininkiä vielä on, riippuen tehtävästä.
Optim mainitsi jostain sixpäckistä, sillä et tee tuolla hevon vittuakaan, korkeintaan edistää naisten kaatoa lomilla joka vaikuttaa motivaatioon positiivisesti. :whip:
Itselläni kasvoi kunto AUK:ssa heikosta kiitettävään, palveluksen loppupuolella olin parantanut cooperia 400 metriä ja silloin ei kunto ollut edes enää huipussaan. Eli kyllä se kunto kasvaa vielä siellä intissäkin.
Viimeksi muokattu: