Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten tuon alokaskauden jälkeen sitten porukka lihoo niin paljon?
tai siis itse olen nytkin toimistotyössä enkä aerobista kerkeä harrastamaan joten pelkkää punttia väännän ja ruokaa tulee syötyä n. 4 annosta päivässä. Rasvaa on ja intissä siitä pitäisi päästä eroon. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin intissä ruokaa saa 3x päivässä?
Siihen kun lisää aerobisen osuus mikä varmasti on edes jonkumoista vaikka se loppu olisikin löhöilyä niin kai siinä kieränä pysyy. En siis mitään karkkia/munkkeja syö ikinä kotonakaan joten niitä ei tulisi ostettua.
edit. ainiin ja tarkoitus olisi mennä sillä ruokamäärällä mikä sieltä tarjotaan, mukaan vain protskudrinkit aina illaksi. Ja salille silloin kun on mahdollisuus, jos kuitenkin on ihan kuolleena niin en lähde itseäni tapattamaan jonnekkin intin paskasalille että lihat säilyis.
Aamupala, lounas, päivällinen sekä sitten vapaaehtoinen iltapala. Lisäksi sotkusta saat luonnollisesti lisää jos tuntuu että tarvit, mutta siellä ei ainakaan mun aikana kauheesti bodarisapuskaa ollut. Karkkia, munkkia ja leipiä lähinnä. Ruokaa tarjotaan kasarmioloissa niin paljon kuin jaksat syödä. Leireillä on säännöstellympää välillä, ota vaikka tonnikalaa mukaan. Protskujuomat voi siinä mielessä olla hyvä idea että kun tuota aikaa muistelee niin ruoka oli tosiaan hiilihydraatti ja rasvapainotteista, eli lihaa tai raejuustoja yms tarjottiin sangen harvoin siinä määrin kun salillakävijä niitä on tottunut syömään/tarvitsee syödä. Porkkanaa oli muuten kaikessa hernekeitosta ja kinkkukiusauksesta alkaen. Nyt 4 vuotta myöhemmin kammo alkaa jo laantua :DMiten tuon alokaskauden jälkeen sitten porukka lihoo niin paljon?
tai siis itse olen nytkin toimistotyössä enkä aerobista kerkeä harrastamaan joten pelkkää punttia väännän ja ruokaa tulee syötyä n. 4 annosta päivässä. Rasvaa on ja intissä siitä pitäisi päästä eroon. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin intissä ruokaa saa 3x päivässä?
Siihen kun lisää aerobisen osuus mikä varmasti on edes jonkumoista vaikka se loppu olisikin löhöilyä niin kai siinä kieränä pysyy. En siis mitään karkkia/munkkeja syö ikinä kotonakaan joten niitä ei tulisi ostettua.
edit. ainiin ja tarkoitus olisi mennä sillä ruokamäärällä mikä sieltä tarjotaan, mukaan vain protskudrinkit aina illaksi. Ja salille silloin kun on mahdollisuus, jos kuitenkin on ihan kuolleena niin en lähde itseäni tapattamaan jonnekkin intin paskasalille että lihat säilyis.
Mietin ite iha samaa... Johtuuko se siitä, että alussa oppii, että kaikki mitä syöt kuluu varmasti? Mässäillään vitutukseen? Pystyykö tuon takaisin lihoamisen siis välttämään, jos tiedostaa sen vaaran?
Kelaperseeks, niin ainakin lähtee läskit mäelle. Ja ehkä lihaksekkin säilyy ainakin jonninverran kun liikkuu kymmenien kilojen kanssa ainakin leireillä monta kilometria päivässä. Ite olin inttiin mennessä tosi laiha. Paino nousi kelaperseilystä 65kg -> 73kg, mutta yhtään kiloa tuosta ei ollut fläsää.
Ja kelaperse on siis puhelinryhmän viestimies ja siitä vielä tarkemmin se kelamies joka vetää piuhaa metsään ja kantaa keloja. Vittumaista touhua se tosin on. Joku miinojenkantojuttu vois olla kova kans.
Nimimerkki, viestimies alikOff topic!! Mutta tuo on kyllä niin paskapuhetta kuin olla voi, kelaperseen hommahan on leppoisaa ja tuskinkaan raskasta puuhaa.Nimimerkki, viestimies alik

Katoin nuo videot "Mike Menzter - High Intensity Bodybuilding 1-3" (linkki niihin 10. sivulla) youtubesta ja tuo ohjelma näytti kiinnostavalta, mutta muutama asia jäi epäselväksi.
Kuuluuko tuossa tehdä toistot samalla tyylillä kuin heavy dutyssä (vai onko tämäkin heavy dutyä?) eli negatiivinen osuus kestäisi noin 4s ja positiivinen osuus 2s. Kumpikin harjoitus suoritetaan 2krt viikkoon. Jos tämän ohjelman oikein tajusin, niin eikö tuo ohjelma aja natun hyvin nopeasti ylikuntoon? Sarjoja tehdään lähes tuplaten enemmän kuin tuossa Hulkin postaamassa klassisen Heavy Dutyn esimerkissä ja kaikki sarjat tehdään failureen saakka ja vielä 2 kertaa viikkoon.
En ohjelmaa tähän jaksa kopioida, mutta se näkyy tuosta "Mike Mentzer - High Intensity Bodybuilding Part 3" -videosta kohdissa 0:30 ja 2:30. Mitä mieltä kokeneemmat tuosta ovat? Kannattaako alle vuoden salikokemuksella tuota edes yrittää?
Itse ajattelin, että jos tuon ohjelman otan käyttöön, niin pidän liikkeet ja sarjat kutakuinkin samana mutta muutan sen 3-jakoiseksi ja teen 3 harjoitusta viikkoon.
Eli kokemattomamman punttaajan hermosto ei mene yhtä helposti jumiin kuin kokeneemman, koska tämä ei saa hermostostaan kaikkea tehoa irti?
Nyt on tuo Heavu Duty -innostus niin kova, että pakko kuitenkin kokeilla:P Jos teen kutakin liikettä sen 2sarjaa (+etukäteisväsytykset) hyvin hitailla negatiivisilla toistoilla joissa positiivinen vaihe tehdään nopeasti, niin luulisin saavani yhtä tehokkaan treenin kuin sellainen treenaaja jonka hermosto on kehittyneempi.
En kai mene ihan metsään tässä asiassa?
edit. ja olen 2-jakoista vääntänyt jo sen verran, että haluan nyt vaihteeksi tehdä sarjat loppuun saakka.
Yleensä ojentajat väsyy ennen rintaa,mutta sitä taisitkin tarkoittaa "rintalihaksissa olisi vielä ollut voimaa jäljellä"No tietenkin kokenut kestää enemmän ja kovempaa treeniä kuin aloittelija. Heavy Dutyn yksi juttu vaan on siinä, että kokenut saa enemmän lihoistaa irti kuin aloittelija.
Etukäteisväsytytksistä ei ole oikein mitään hyötyä aloittelevalle. Perustreeniä, paljon sarjoja ja toistoja eikä aivan loppuun saakka sarjoja ja usein. Luo paremmat pohjat ja kehityksen sekä pitää vammat poissa. Etukäteisväsytys on erittäin 'edistynyt tekniikka'. Tarkoitushan siinä on keskittyä enemmän niihin kohdelihaksiin. Ne ovat se 'heikko lenkki' kun ovat jo väsyneitä ja sen takia esim. penkkipunnerruksessa sarja loppuu siihen kun rintalihakset väsähtää, eikä esim. ojentajat, jolloin rintalihaksissa olisi vielä ollut voimaa jäljellä. Tuota siis etukäteisväsytyksellä tavoitellaan.
Voihan sitä kaksijakoisessakin tehdä sarjoja loppuun saakka. Esim. teet kolme sarjaa joista ensimmäisessä jää varastoon sellaiset 3-4 toistoa sitten seuraavassa 1-2 toistoa ja vikassa sitten loppuun saakka.
Yleensä ojentajat väsyy ennen rintaa,mutta sitä taisitkin tarkoittaa "rintalihaksissa olisi vielä ollut voimaa jäljellä"
.