🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

Hulkki sanoi:
Perjantai - Rinta, olkapäät, ojentajat
1a. Pec-deck 1 x 6-10
1b. Vinopenkkipunnerrus 1 x 4-8
2. Vipunostot taakse 1 x 6-10
3. Vipunostot taakse 1 x 6-10
4. Dippi 1 x 4-8
Tossa on varmaan sattunut kämmi, niin mikäs noiden vipunostojen tilalla pitäisi olla, jos takaolkapäät treenataan selkä, hauis -päivän päätteeksi. Ajattelin kokeilla joskus juuri tuota ohjelmaa kun en jaksa/osaa tehdä itse.

suortti sanoi:
Tossa on varmaan sattunut kämmi, niin mikäs noiden vipunostojen tilalla pitäisi olla, jos takaolkapäät treenataan selkä, hauis -päivän päätteeksi. Ajattelin kokeilla joskus juuri tuota ohjelmaa kun en jaksa/osaa tehdä itse.
Ei ole sattunut, vaan Mike Mentzerin alkuperäisessä ohjelmassa takaolkapäät otettiin työntävien lihasten kanssa samassa treenissä.

Jos halua treenata takaolkapäät selkätreenissä voi tuossa rinta/olkapää/ojentaja -treenissä tehdä takavipunostojen sijaan pystypunnerrusta.

Hulkki sanoi:
Ei ole sattunut, vaan Mike Mentzerin alkuperäisessä ohjelmassa takaolkapäät otettiin työntävien lihasten kanssa samassa treenissä.

Jos halua treenata takaolkapäät selkätreenissä voi tuossa rinta/olkapää/ojentaja -treenissä tehdä takavipunostojen sijaan pystypunnerrusta.

Veikkaisin että suortti tarkoitti tuota kohtaa:

hovinarri sanoi:
Veikkaisin että suortti tarkoitti tuota kohtaa:
Ohoh, tuon toisen pitäisi olla vipunostot sivuille. Korjattu on.

hevi dyytteriä on tullut tehtyä. Tässäpä hyvä trreenivinkki niille jotka ovat jo pitkään junnanneet jalkojensa kanssa.

jalkatreeni(itse sovitin neljään jaettuun ohjelmaan) kerrran viikossa(itse asiassa perjantaisin jotta on reilusti aikaa huoltaa sarvipäisen kipeitä lönkyttimiä).

jokaiselle liikkeelle kaksi lämmittelysarjaa kahdellakymmenenllä toistolla ja YKSI KOVA SARJA * 20 TOISTOA.

1. kyykky
2. prässi
3. ojennukset
4. jalkahabat istuen
5. maastanosto suorin jaloin
6. Pohjeliike(mikä vaan, itse suosin dippivyön kanssa tehtyä pohjenousua dippipenkissä[riippuu dippipenkistä])

tulipa tuota tehtyä puolen vuotta putkeen(joskus jätin maastanoston pois) ja voin sanoa että jos et ole koskaan kokeillut niin takuulla aliarvioit ko. menetelmän vaikutuksia tuloksiin.

Muista siis tehdä selkeästi lämmittelyt jokaiselle liikkeelle erikseen ja varaa aika hierojalle =)

almerigo sanoi:
Kommentti tuohon 80 Olympiaan: Mike oli kyllä massiivinen, mutta hänellä oli mielestäni lehtikuvien perusteella aika huomattava 'roid gut'. Ihmettelin silloin teinipoikana, miten voi tuollaisella ukolla olla melkein kaljamahan näköinen kumpu. Tietysti vaikea sanoa kumpi nyt oli 'oikeasti parempi' Arska vai Mike. Luin jostain sellaisenkin väitteen, että filmiyhtiöt olisi halunneet Arskan voittoa ja järjestivät sen.
......................................................................................................

Mike 1980 Mr Olympiassa:
http://www.musclememory.com/cgi-bin/showcover?im;41;1
Kisat ja menestys sekä lehdet(kuvat):
http://www.musclememory.com/cgi-bin/search?name=mike+mentzer&gender=M

Kyseisen Mr Olympian sijoituksista on puhuttu paljon, mutta tokkopa filmiyhtiöllä on ollut valtaa järjestää voittajaa.
Kehonrakennus on sellainen laji, jossa sijoituksista tahtoo tulla "erimielisyyksiä" tuomareitten ja yleisön kanssa.
Ei tarvitse olla Mr Olympia vaan aivan samanlaista keskustelua tulee
SM-kisojen tuloksista... välillä.

Tuossa meni muutama kuukausi, ennen kuin uskalsin vaihtaa 4-jakoisesta 3-jakoiseen ohjelmaan. Olen nyt 6 viikkoa puskenut 3-jakoisella MD-tyylisellä treenillä ja mukavasti on tullut tuloksia. Paremmin olen palautunut kuin 4-jakoisella treenillä. Jos liikarasittumisen uhkaa, niin pitää ottaa vaan reilusti kevyempi viikko väliin. Mielummin vielä hyvissä ajoin.

Maanantai - Jalat
1a. Reisiojennus 1 x 6-10
1b. Jalkaprässi (tai kyykky) 1 x 6-10
2. Reisikoukistus 1 x 6-10
3. Pohjenosto 1 x 8-12

Keskiviikko - Selkä, hauis
1a. Pullover koneessa 1 x 6-10
1b. Ylätalja vastaotteella 1 x 4-8
2. Maastaveto 1 x 4-8
3. Hauiskääntö tangolla 1 x 6-10

Perjantai - Rinta, olkapäät, ojentajat
1a. Pec-deck 1 x 6-10
1b. Vinopenkkipunnerrus 1 x 4-8
3. Vipunostot sivulle 1 x 6-10
4. Dippi 1 x 4-8

*Liikkeet 1a ja 1b tehdään supersarjana.

QUOTE]

Eikö tässä pitänyt olla 3-4 päivää lepoa välissä? Vai voiko tällainen ohjelma tehdä ma, kesk ja perj?

mies 39v sanoi:
Eikö tässä pitänyt olla 3-4 päivää lepoa välissä? Vai voiko tällainen ohjelma tehdä ma, kesk ja perj?
Alkuperäisessä Heavy Dutyssa vedettiin tuo 3-jakoinen ohjelma viikossa läpi. Tämä on mielestäni Mentzerin suosittelemista ohjelmista niitä järkevimpiä.

Myöhemmin, kun Mentzer alkoi hieman flippailla, suositteli hän ultramatalaa volyymia ja treenifrekvenssiä (luokkaa 2 sarjaa koko kropalle kerran viikossa).

Muutama kysymys ylläolevasta ohjelmasta:

1) Miten pitkä on yksi toisto? 2 sek nosto ja 4 sek laskeminen?

2) Miten kauan kannattaisi treenata yllä olevan ohjelman mukaisesti? Olisiko esim. 2 kk liian pitkä aika?

mies 39v sanoi:
1) Miten pitkä on yksi toisto? 2 sek nosto ja 4 sek laskeminen?
Tuo on aika hyvä ohjenuora yhden sarjan HD-systeemissä. Tuskin niitä sekunteja tarvitsee tarkkaan laskea, kunhan painoa kontrolloidaan koko nostovaiheen ajan ja lasku tapahtuu ehkä jopa liioitellun hitaasti.

2) Miten kauan kannattaisi treenata yllä olevan ohjelman mukaisesti? Olisiko esim. 2 kk liian pitkä aika?
Itse treenaisin 3-4 viikkoa kovaa, 1 viikko kevyesti ja vielä 3-4 viikkoa kovaa. Sen jälkeen jotain vähemmän intensiivistä.

Kertokaa te jotka oletta saaneet tuloksia hd:llä. Olivatko tulokset enenmän voima vai lihas painotteista. Itseäni kiinnoistais hd, mutta olen lukenut vaan että sarjapainot olisivat noussut ja lihaksen hankita tässä eniten kiinnostaisi.

Nepheg sanoi:
Kertokaa te jotka oletta saaneet tuloksia hd:llä. Olivatko tulokset enenmän voima vai lihas painotteista. Itseäni kiinnoistais hd, mutta olen lukenut vaan että sarjapainot olisivat noussut ja lihaksen hankita tässä eniten kiinnostaisi.

Niin no sarjapainojen nouseminen onpi välttämätöntä, että se lihas kasvaa. Ainakin mun järjen mukaan. Ainakin pidemmällä aikavälillä.

Olisko kellään laittaa linkkejä, mistä voisi lukea HD-teoriaa enemmän? Vai pitäisikö tilata esim. toi Mentzerin Heavy duty I -kirja? Onkohan se paksukin opus tai yleensä rahan (24.95$+14$) arvoinen?

majakanvartija sanoi:
Olisko kellään laittaa linkkejä, mistä voisi lukea HD-teoriaa enemmän? Vai pitäisikö tilata esim. toi Mentzerin Heavy duty I -kirja? Onkohan se paksukin opus tai yleensä rahan (24.95$+14$) arvoinen?

Ei ole paksu opus. Mielestäni on hintansa arvoinen vaikka pelkästään sen takia että voi sanoa sitten omistavansa tuon legendaarisen teoksen ;)

Back
Ylös Bottom