Eli oon siis 16v. poika (180cm ja about 68kg) ja alottanut salilla käymisen pari kuukautta sitten. Aluksi kävin pari tai muutaman viikon kaksjakosella ohjelmalla eli ti yläkroppa, ke jalat, la yläkroppa ja su jalat. Lisäksi kävin lenkillä 3 krt viikossa, 1 krt vk-lenkki ja 2krt peruskestävyyslenkki. Kuitenkin vaihoin noin 3-4vko sitten ohjelmaa Arnoldin Golden Sixiin koska siinä tulee kuitenkin vedettyä tietty lihasryhmä 3 kertaa viikossa kun 2 jakosessa tuli vedettyä vaan 2 krt viikossa niin ajattelin sen olevan parempi tuloksien kannalta. Lisäsin vielä yhden pohjeliikkeen tohon ohjelmaan. Ja nykyään käyn lenkillä vain 2 krt viikossa pk-lenkillä.
Käyn siis salilla ti, to ja la ja kysymys koskee treeniajankohtaa, eli treenaan aamuisin ennen koulua. Vedän treenit aina niin että lopussa oon aika lailla lopussa (välillä meinaa laatta lentää). Ja siis oon nyt reenannu about 9 viikkoa, tosin tuli viikon tauko yhdessä vaiheessa (lomamatka) ja puolentoista viikon tauko (kipeenä). Ja kysymys kuuluu että kun alotin käymään salilla niin sain esim. penkissä 3x10 toistoa 30kg. Ja nyt saan ehkä hyvänä päivänä 3x10 toistoa 40kg. Niin eipä tuota kehitystä paljon reilussa kahdessa kuukaudessa oo tullut (?). Maksimia en oo vielä ees kokeillut.
Juttuhan on siinä että välillä menee penkissä jopa 2x10 toistoa 45kg ja vika sarja 6 toistoa, mutta välillä sitten pitää 40kg:n ekan sarjan jälkeen vaihtaa 35kg, kun ei toka sarja 40kg:lla mee kuin 7 toistoa. Niin voiko olla ettei kehitystä tapahdu ollenkaan jos treenaa aamuisin, jos ei aamulla oo energiatasot tarpeeksi korkealla tai jotain? Kyykyssä teen 4x10 60kg:lla, leuat vastaotteella 1x16, 1x7 ja 1x5 tai myötäotteella 1x10, 1x7, 1x4. Hauikset 15kg 3x10 ja vatsoja 3x30 60sek. tauolla.
Yleensäkin mulla ei aamulla treeni oikeen taho kulkea niin hyvin kuin esim. iltapäivisin, mutta toisaalta aamu on oikeestaan mulle se ainoo mahollisuus käydä salilla. Niin jos ei tehot oo tuolloin parasta mahollista niin voiko olla että kehitys ei oo niin nopeeta?
Vai olisiko joku monijakoinen parempi vaihtoehto kuitenkin vaikka treenaisi yhden lihasryhmän vaan sen 1-2 krt viikossa? Pystyisin kyllä käymään viitenäkin aamuna viikossa. Niin ja syön ihan perus koti ruokaa, palkkarin otan reenin jälkeen 38g heraa ja 60g maltoa ja aamulla ennen reeniä joko leipää+leikkele+kurkku tai heradrinkki+banaani. Niin onko tuo ihan ok mallilla kehitys? Jostain vaan luin, että joku oli käyny salilla 5kk ja aluksi esim penkkimaksimi 70kg ja 5kk päästä 110kg... tämä siis monijakoisella, tais tehdä rinnan 1 tai 2 krt viikossa. Ja siis tavoitteenani olisi lihasmassan kasvatus, jos haluis että tulokset nousee niin oisko joku monijakonen parempi? Vai pitäiskö tulokset nousta tuolla kuusikolla?
Edit. treenin kesto yleensä noin 1 h 20min