Mikä on kaikista polviystävällisin laite, jos ei reiden ojennuksia eikä koukiistuksia lasketa?
Syväkyykky. Jep, ei ole laite ja siksi sen sanoinkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä on kaikista polviystävällisin laite, jos ei reiden ojennuksia eikä koukiistuksia lasketa?
Syväkyykky. Jep, ei ole laite ja siksi sen sanoinkin.
Moikka!
Tosiaan olen 180cm, 90kg jätkä jolla on aika paljon mahan ympärillä vielää tavaraa.
Harrastan Jujutsua toistaiseksi 2x/vk (ti, to).
Olisiko ehdotuksia: 1) Kuinka monta kertaa viikossa voisin käydä salilla jujutsun ohella , ja 2) Minkälaisia ohjelmia tekisin?
Arvostan kaikkea apua joita olette valmiina antamaan. Kiitos jo etukäteen. <3
Onko järkeä tehdä maastaveto, penkki ja kyykky 2x6 systeemillä, ja muut liikkeet sitten esimerkiksi 3x12-15? Tavoitteena olisi kehittää lihasmassaa ja voimaa. Kolmejakoisella ohjelmalla teen kolmesti viikkoon.

Lähes aina selkätreenin päätteeksi(johon kuuluu n.8 sarjaa lisäpainoleukoja,4 sarjaa molempia ylä & alataljaa) kun pitäs viimesenä vetää olankohautukset käsipainoilla(8-20 kg) niin on puristusvoima aivan kateissa.
Onks kellää samantyylisiä kokemuksia, ja jtn neuvoa miten parantaa puristusvoimaa & grippiä? Mul on nii vitulliset känsätki käsissä että nekin heikentää grippiä, kun lipsuu helpommin :D.
No mitäs veikkaisit, pystyisinkö maaliskuun puolessa välissä nostamaan penkistä 50 kg tai jopa enemmän? Tällä hetkellä pystyn 40 kg (Tiedän, todella vähän, mutta onhan sitä jostain pakko aloittaa!) Vai voiko tähän edes antaa varsinaista vastausta?
Moro. Tarkotuksena olis siis aloittaa treenihojelma, ja tavoitteena olisi siis hankkia vähän massaa ja rakentaa lihaksiakin jo hyvään kuntoon. Oon 16-vuotias, n. 171cm pitkä ja 57kg, eli hieman luinen poika siis. Olen kuitenkin aika urheilullinen, käyn lenkillä (2-5km) joka päivä, viikonloppuisin käyn hiihtämässä 10-20km lenkkejä. Syön terveellisesti (monipuolisia, proteiinipitoisia..) aika isoja aterioita ja useastikin. Ja liikun muutenkin paljon, mutta lenkkeily ei taida auttaa kuin kunnon kohontamiseen eikä siihen massan hankkimiseen. Ajattelin alkaa siksi käymään salilla, mutta siihen liittyy yksi ongelma; en pääse perjantaisin-viikonloppupäivinä salille. Vapaina minulla on siis ma-to, eli ehtisin käymään vain 2 kertaa viikossa salilla. Olisiko tämä muka riittävä määrä tehokkaaseen treenaukseen? Perin harmillista jos lihasten treenaus tyssää jo tähän, sillä motivaatiota on kyllä oikeastikin ruveta alkaa tekemään tätä hommaa, ja kovaa jos tarve vaatii. Olen suunnitellut kahvakuulan, käsipainojen, leuanvetotangon hankkimista kotioloihin, mutta onko kotitreenauksesta juuri mihinkään? Hirveän isoja laitteitakaan en voi kotiini hankkia.
Tässä kuitenkin tyypillinen viikkoni (+koulumatka ma-pe kävely/pyöräily 8km):
Ma: Lenkki 5km
Ti: Lenkki 2km
Ke: Lenkki 5km
To: Lenkki 2km
Pe: Hiihto 10km/lenkki 5km/vapaa
La: Laskettelua 8h/hiihto 10km
Su: Hiihto 10km
Ok, voishan tuota kokeillaItse nostaisin kyykyssä volyymia 3-5x6. Mutta hyvin toimii tuo 2x6 myös. Kyykyissä vain koen, että enemmänkin on annettavaa![]()
Sitä lähinnä hain tässä takaa, että onko järkee tehdä pääliikkeet lyhyemmillä toistoilla, ja apuliikkeet pitemmillä, vai kannattaisko ennemmin kaikki tehdä samoilla toistomäärillä. Kun toistomääriä tulee tietyin väliajoin vaihdeltua kuitenkin. Tällä hetkellä siis 12-15 seuraavaks 8-12 ja sit 6-8. Nuo lyhyimmät menee jo kuitenkin hiukan enemmän voiman puolelle. Kiitti vastauksesta! 
PS. tiedän että 5-jakonen ei oo täällä suosiossa, mutta teen sitä joka tapauksessa. Jaosta on siis turha sanoo mitään.
Turha sit oottaa vastausta, pidä tunkkis.

Treenaan 5-jakosella, joka näyttää tältä (takareidet, takaolat ja hartiat otettu pois, koska kysymys koskee juuri niitä):
Rinta
Selkä
Etu- ja sivuolkapäät
lepo
Kädet
Etureidet, pohkeet
Lepo
Kysymys kuuluukin, että missä kohtaa mun pitäis treenata takareidet, takaolat, sekä hartiat? Haluan jakaa jalat kahteen osaan, mutta en oikein tiä, miten ne tohon soveltuis. Jos teen takareidet selän kanssa samana päivänä, niin sitten takaolat ja hartiat pitäis tehdä heti seuraavana päivänä olkapäätreenissä (ja se ei tietääkseni oo hyvä vaihtoehto, kun takaolat sekä kohautukset rasittaa vissiin melko paljon yläselkää).
Oon ajatellu, että toimisko sellanen jako, missä tehtäisiin takaolat ja hartiat selkäpäivänä ja seuraavana päivänä (olkapäätreeni) tehtäisiin takareidet?
PS. tiedän että 5-jakonen ei oo täällä suosiossa, mutta teen sitä joka tapauksessa. Jaosta on siis turha sanoo mitään.
1. TREENI:*etureidet, pohkeet
2. TREENI:*rinta, hauikset
3. TREENI:*takareidet, pohkeet
4. TREENI:*selkä, vatsa
5. TREENI:*olkapäät, ojentajat