Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En suosittele, saat äkkiä ittes tukkoon. Tietenkin esim. 4-jakoseen sopii, mutta niitä en suosittelekkaan aloittelijoiden tekevän.
4-jakosel treenaan, ja en tiiä oonks mä aloittelija enää, koht reenannu vuode...
Elikkäs:
Olkapäät on heikot kuin kissanpennut. Oikeesti.
Teen kolmijakoista ohjelmaa, joissa on asetettu etu- ja sivuolkapäät samalle päivälle, takaolkapäät niitä edeltävälle päivälle. Liikkeet on tällä hetkellä pystypunnerrus etuolkapäille, sivuolkapäille lateral raiseja ja takaolkapäille sit taas rear lateral raiseja. Näitä tehdään sitten 3-4 x 10-12 sarjoina aika pikkuruisilla painoilla. Painot pyöriikin jossain 4-5 kilon tienoilla, poikkeuksena etuolkapäät joilla treeniä tulee tehtyä 20-25kg tangolla tai 10-12,5kg käsipainoilla.
Pitäisikö jatkaa treenaamista ihan näillä liikkeillä ja odottaa tuloksia, vai kenties ottaa lisää liikkeitä ärsyttämään lihaksia?
Osaisiko joku neuvoa aloittelijaa? Omistan ~15 vuotta vanhan 50kg levypainosarjan jossa tangon halkaisija on 30 mm. Tarvetta olisi parille kympin kiekkoja kun alkaa tuo 50 kg olla liian vähän. Prisman verkkokaupasta saisi nyt -30% alennuksella Gymstickin 2x10kg vinyylipainoja joissa reijän halkaisijaksi mainitaan 30mm. Nyt tarvitsisi tietää ovatkohan yhteensopivia tuon 30 mm tangon kanssa? Voisi kuvitella että noissa välystä saisi jonkin verran olla. Esim. gorillasports myy levypainoja 31 mm reijällä noille 30 mm tangoille. Tiedä sitten onko tuo 30mm kuinka tarkasti Prisman sivuille mitattu. Omassa setissä on vinyylikiekoissa välystä lähes 5 mm eli reikä on noin 35 mm.
Kiitokset vastauksista jo etukäteen.

Mitä eroa on sotilaspenkillä ja tavallisella penkillä kehittymisen kannalta?
Kysynpä vaihteeksi :D
Kertokaapas pelimiehen ratkaisuja (halpoja) pistää lisäpainot roikkumaan leuoissa ja dipeissä kun ei ole tällä hetkellä käytössä vyötä eikä mitään köyttä tms. Naruahan saa kaupasta, mutta luultavasti painaa ikävästi jos ei laita vyötä väliin. Ideoita?
Mä treenaan elaston kaksijakoisella ohjelmalla ja mietin et kuinka paljon pitäs jäädä toistoja varastoon. Failurea kannattaa varmasti välttää mut onko positiiviseen loppuun asti meneminenki liikaa?
Reppua käytin joskus hätätilanteessa. Toimii ihan hyvin jos ei ihan ykkösiä ala tekemään ja lappaa painoa sinne pohjalle sitä tahtia että kangas repeää. Voithan sää ostaa jonkun normaalia isomman kangasvyönkin kaupasta ja modata sinne soljenpäähän jotain narutsydeemiä :D

vielä tuli mielee yks juttu vatsojen treenaamisesta lisäpainoilla. Kaveri sano että lisäpainoilla vatsalihasten treenaaminen aiheuttaa vatsalihasten ulospäin työntymisen, toivottavasti tajuutte mitä meinaan. Mut mitä mä oon täältä lukenu nii ilmeisesti suurin osa kannattaa kuitenki vatsojen treenaamista lisäpainoilla ihan niin kun muitaki lihasryhmiä. Onks tää mun kaveri ihan satuillu mulle vai onks tossa väitöksessä jotain perää?Elikkä kuinka aloittaa parantamaan lihasepätasapainoa, kun vaseman puolen epäkkäät ja latsi suurempi kuin oikealla puolella. Maasta vedon teen ristiotteella, mutta vaihdan aina otetta joka toiseen sarjaan. Pitäsikö maastavetoa alkaa tekemään ristiotteella samaten päin, jotta oikea puoli kuormittuisi enemmän vai onko mitään vaikutusta? Kumpi olisi parempi oikealle kädelle parempi ote, myötä vai vastaote? Kulmasoutuun käsipainolla isompaa painoa oikealle puolelle? Kiitosta vastaajille![]()
Joo kiitti vastauksistavielä tuli mielee yks juttu vatsojen treenaamisesta lisäpainoilla. Kaveri sano että lisäpainoilla vatsalihasten treenaaminen aiheuttaa vatsalihasten ulospäin työntymisen, toivottavasti tajuutte mitä meinaan. Mut mitä mä oon täältä lukenu nii ilmeisesti suurin osa kannattaa kuitenki vatsojen treenaamista lisäpainoilla ihan niin kun muitaki lihasryhmiä. Onks tää mun kaveri ihan satuillu mulle vai onks tossa väitöksessä jotain perää?
Tee vaan huoletta jos tarttet lisää massaa vatsalihaksiin.ite olin kuullu että lantio leventyis ku tekee vatsoja painoilla, mites on?Ei ne mitenkään ulospäin "työnny" mutta sama efekti periaatteessa kun niihin tulee lisää massaaTee vaan huoletta jos tarttet lisää massaa vatsalihaksiin.
ite olin kuullu että lantio leventyis ku tekee vatsoja painoilla, mites on?