Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Eipä oikeastaan. Joillekkin tulee domsseja joillekkin ei. Tiedät jo treenin jälkeen kotimatkalla onko treeni menny hyvin.

Jos sulla on joku isompi jakonen ohjelma niin hyvin voi. Monet erikoistekniikat tuo hyvn tulosta riippuen tietenkin henkilöstä ja palautumisesta yms.

Miten käytännössä supersetit toimivat? Esimerkiksi. Hauis ja ojentaja. Ensin tähdään hauis ja siitä suoraan ojentajiin mutta mennäänkö ojentajien jälkeen taas suoraan hauikseen vai pidetäänkö siinä välissä tauko?

Miten käytännössä supersetit toimivat? Esimerkiksi. Hauis ja ojentaja. Ensin tähdään hauis ja siitä suoraan ojentajiin mutta mennäänkö ojentajien jälkeen taas suoraan hauikseen vai pidetäänkö siinä välissä tauko?

Ei lepoa liike parien välissä.

Tarvitseeko minun syödä 2 viikkoa -500 kcal, jotta polttaisin rasvat 2 viikon +500 kalorin syklityksestä? Onko matematiikka näin yksinkertaista, vai kerääntyykö kaikki plussakalorit rasvana keholle?

Tarvitseeko minun syödä 2 viikkoa -500 kcal, jotta polttaisin rasvat 2 viikon +500 kalorin syklityksestä? Onko matematiikka näin yksinkertaista, vai kerääntyykö kaikki plussakalorit rasvana keholle?

Kannattanee ennemminkin miettiä, että kuinka paljon paino on noussut tuona aikana, sillä kysymykseesi vaikuttaa moni asia, esimerkkinä aineenvaihdunta ja jo tarkkuus tuosta +500 kalorista. Kilo rasvaa sisältää 9000 kcal, jolloin 2 viikkoa +500 kcal johtaisi n. 800 gramman painon nousuun.

Palautusjuoma ilman lisäravinteita?

Moi!

Mistä voi tehdä parhaiten palautusjuoman, jos ei käytä lisäravinteita ollenkaan?
Esim. Nyt oon tehny rahkasta, et laitoin 1 kpl rahkan, 1 kpl kananmuna valkuaisen + maitoa.
Onko toi hyvä? Onko riittävästi proteiinia? Onko rahkan proteiini nopeasti imeytyvää??
Ps. Onko muuta tapaa saada kreatiinia kuin raaka liha? (ilman jauhoja tai nappeja)

Kiitos. :dance2:

Rahkan prode taitaa olla just sitä hitaasti imeytyvää. Ja tohon palkkariin ois hyvä saada hiilaria jostain. Protskuahan tossa on joku 25-45g, riippuu mitä rahkaa käytit ja paljonko maitoa. Pakko vähän ihmetellä, jos kuitenkin palkkaria aiot ottaa niin miksei lisäravinteet kelpaa? On ne kuitenkin aika paljon kätevämpiä kun tommonen IMO.

Kyllähän tuo asiansa ajaa. Maitorahkassa on pääosin vain hitaasti imeytyvää proteiinia. Jauhoissa nyt on se etu, että on nopeammin imeytyvää ja nopeammin kehon käytössä.

Kannattanee ennemminkin miettiä, että kuinka paljon paino on noussut tuona aikana, sillä kysymykseesi vaikuttaa moni asia, esimerkkinä aineenvaihdunta ja jo tarkkuus tuosta +500 kalorista. Kilo rasvaa sisältää 9000 kcal, jolloin 2 viikkoa +500 kcal johtaisi n. 800 gramman painon nousuun.

n. 1000 gramman painon nousuun

Moi!

Mistä voi tehdä parhaiten palautusjuoman, jos ei käytä lisäravinteita ollenkaan?
Esim. Nyt oon tehny rahkasta, et laitoin 1 kpl rahkan, 1 kpl kananmuna valkuaisen + maitoa.
Onko toi hyvä? Onko riittävästi proteiinia? Onko rahkan proteiini nopeasti imeytyvää??
Ps. Onko muuta tapaa saada kreatiinia kuin raaka liha? (ilman jauhoja tai nappeja)

Kiitos. :dance2:

Kantsii vaan siirtyä niihin lisäravinteisiin niin rakentuu palkkari ja kreatiini vähän helpommin.

Pitkällä tähtäimellä jauheet tulee huomattavasti halvemmaksi... lisäksi itse en saa mitään edes semisti kiinteää alas heti treenin jälkeen :D

Itselläni on tavoitteena kehittää leuanvetoa.
Pystyytkö ton toteuttamaan selkätreenin yhteydessä ja viimeisempänä selän liikkeenä?

Selän osalta ohjelma on

Mave 3x
Kulmasoutu 2-3x
Leuanveto vastaote 2x6 (progressiivisesti lisäilen lisäpainoja)

Ohjelma on 2-jakoinen joten pari kertaa tulee leuat vedettyä viikkoon.

Ei mitenkään pakollisia ne jauhot. Oma palkkari on 2dl jugurttia,4dl plus maitoo ja 5g kreatiinia. Tossa on n. 50g hiilaria ja 26g proteiinia ja toimii ku tauti=)
Onhan sullaki tuolla se kreatiinijauho ;)

- - - Updated - - -

Pitkällä tähtäimellä jauheet tulee huomattavasti halvemmaksi... lisäksi itse en saa mitään edes semisti kiinteää alas heti treenin jälkeen :D

Itselläni on tavoitteena kehittää leuanvetoa.
Pystyytkö ton toteuttamaan selkätreenin yhteydessä ja viimeisempänä selän liikkeenä?

Selän osalta ohjelma on

Mave 3x
Kulmasoutu 2-3x
Leuanveto vastaote 2x6 (progressiivisesti lisäilen lisäpainoja)

Ohjelma on 2-jakoinen joten pari kertaa tulee leuat vedettyä viikkoon.
Mave on hyvä olla ekana lähtökohtasesti, mutta jos on kovasti hinkua kehittää leukoja niin ei ole suuri synti tehdä leukoja ensin. Ainakin iskisin ne tuohon maven jälkeen heti.

Back
Ylös Bottom