Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mikä estää tekemästä molempia? Varsinkin jos on isojakonen ohjelma. Mulla on 2-jakonen ja silti oon saanu molemmat tungettua ohjelmaan :)

Ei mikään. Halusin vaan vaihtelua. Mulla on nelijakonen nyt käytössä ja rinta/käsipäivänä (RHP-päivä) teen about tällaset liikkeet: dippi (1-5 toistoa), kp vinopenkki (8-15 toistoa), penkkiviparit tai viparit maaten tai fliesit tai mitkä onkaan nimeltään (10+ toistoa) ja sitte hauiskääntöä ja jotain pushdownia tai ranskista. Hyvinhän tossa vois penkkikin olla mukana, mut aattelin nyt kokeilla tälleen.

Pitäppäs toi 2-jakoises tänne?

Periaatteessa voisin mutta tiettyjen liikkuvuus(tai tekniikka- )ongelmien vuoksi sieltä puuttuu liikkeitä joita haluaisin ehdottomasti tehdä, mm. kyykky, maastaveto ja rinnalleveto, joten se ei sinällään ole lasten luettavaa :D Käytännössä mun 2-jakonen nyt perustuu raskaisiin perusliikkeisiin eikä eristäviä juuri ole. Mukana on myös työntöä ja riveä (yleensä) eli tollasta voimabodausta vai mitä toi nyt on.

Periaatteessa voisin mutta tiettyjen liikkuvuus(tai tekniikka- )ongelmien vuoksi sieltä puuttuu liikkeitä joita haluaisin ehdottomasti tehdä, mm. kyykky, maastaveto ja rinnalleveto, joten se ei sinällään ole lasten luettavaa :D Käytännössä mun 2-jakonen nyt perustuu raskaisiin perusliikkeisiin eikä eristäviä juuri ole. Mukana on myös työntöä ja riveä (yleensä) eli tollasta voimabodausta vai mitä toi nyt on.
Shelevä

Joo, ehdottomasti liikkeet pois ohjelmasta, jos on tekniikkaonglemia!

Ei osaa kukaan noita korjata meidän salilla. Valmennus maksaa hunajaa. Minkäs teet :(

Entä jos ottaisit videota ja laittaisit vaikka tänne näytille? Tai jos jo itsekin tiedät että teknikka on virheellinen ni koittaisit korjata sitä (tota tuskin on tullu mieleen... :D).

Entä jos ottaisit videota ja laittaisit vaikka tänne näytille? Tai jos jo itsekin tiedät että teknikka on virheellinen ni koittaisit korjata sitä (tota tuskin on tullu mieleen... :D).
Tuossa jto:n kyssäriketjussa parikin kertaa näistä angstaillut. Mm. Oranki oli vahvasti sitä mieltä että ei olisi liikkuvuusjuttu vaan tekniikkaongelma. En osaa hallita syviä vatsoja ja ottaa happia oikein tms. Sanoi että pitäisi näyttää paikan päällä jotta oppisin...

Niin ongelmana siit alaselän pyöristyminen vaikka mitä tekis. Venyttelyjä tullu harrastettua nyt pitkään ja hartaasti ilman merkittävää apua. Ei tossa paljoa videot auta kun pitäisi jonkun ihan kädestä pitäen opettaa :/

Pelkkä alaselän pyöristyminen kyllä kuulostaa ihan vain liikkuvuusongelmalta. Jos se siis esim. kyykyssä tapahtuu vasta suht. alas mentäessä? Ite aloin vääntää yksinkertaisesti Agile 8 drilliä aina ennen alakroppapäiviä niin helpotti. Mulla on ennen ollut niin kireät lonkat muutenkin että ei luoja.

Mitkä on parhaat liikkeet vahvistamaan syviä vatsalihaksia ja sit noita alimpia vatsoja?

Yleisesti ottaen staattiset jutut tekee gutaa vatsoille, erityisesti syville. Kyykky, etukyykky, maastaveto yms. kovat liikkeet mitkä vaativat keskikropan suorana pitämisen ovat hyviä. Yksinkertaisimpana sitten erilaiset lankutukset ja ihan vaikka tuttu ja turvallinen voimapyörä. Mitään alimpia vatsoja ei ole erikseen olemassa, samalla tavalla se koko paketti sun torsoa kääntelee.

eikös se niin mene et mitä lihasryhmää alat takoa ekana reeniohjelmasta nii ne kehittyy paremmin? eli jos mun tapauksessa selkä on hyvin kehittynyt verrattuna hauiksiin nii kannattasko ne hauikset reenailla sit ekana?

Pelkkä alaselän pyöristyminen kyllä kuulostaa ihan vain liikkuvuusongelmalta. Jos se siis esim. kyykyssä tapahtuu vasta suht. alas mentäessä? Ite aloin vääntää yksinkertaisesti Agile 8 drilliä aina ennen alakroppapäiviä niin helpotti. Mulla on ennen ollut niin kireät lonkat muutenkin että ei luoja.

Vaikka voi alaselän pyöristyminen johtua huonosta tekniikastakin. Mulla on ihan tekniikkaa parantamalla tämäkin ongelma vähentynyt huomattavasti tai oikeestaan kadonnu.

eikös se niin mene et mitä lihasryhmää alat takoa ekana reeniohjelmasta nii ne kehittyy paremmin? eli jos mun tapauksessa selkä on hyvin kehittynyt verrattuna hauiksiin nii kannattasko ne hauikset reenailla sit ekana?

Ei se ihan noin mene. Tolla tavalla päädyt nyt peppu eellä puuhun. Jos treenaat hauikset ennen selkää niin et saa selkää treenattua kunnolla koska hauikset ovat väsyneet. Taas päinvastoin, jos treenaat selän ensin niin haukan saat yhä treenattua, koska hauisliikkeissä et selkää tarvitse. Kyllä se haukka kehittyy vaikka se olisi treenin lopussakin. Lisäksi voit aatella tosiaan silleen, että se haukka ottaa hittiä niissä selkäliikkeissäkin aika mukavasti.

- - - Updated - - -

Vaikka voi alaselän pyöristyminen johtua huonosta tekniikastakin. Mulla on ihan tekniikkaa parantamalla tämäkin ongelma vähentynyt huomattavasti tai oikeestaan kadonnu.

Jto:lta kysäsin ja ehotteli tekniikkaongelmia. Liikkuvuutta ite veikkailin alunperin, mutta kun jatkuva venyttely ei oo muutosta tuonu niin kai se on uskottava, että tekniikasta kii.

Kävin tänään sittarissa ostamassa lisäravineteitä ja siinä katsellessani pisti silmään Green Tea-purkki, jossa oli joitakin tabletteja. Olen joskus kuullu tälläisistä, mutta mitä käytännössä ovat, kun en äkistään löytänyt purkista mitään tietoa? Ja kannattaisiko sellaisia ostaa? Nyt käytän ainoastaan Magnesium sitraatteja ja D-vitamiinejä.

onko kyynärpäät liian edessä/takana? tanko tarpeeksi alhaalla? katse tarpeeksi ylhäällä? pakka kasassa? jne jne..

Kävin tänään sittarissa ostamassa lisäravineteitä ja siinä katsellessani pisti silmään Green Tea-purkki, jossa oli joitakin tabletteja. Olen joskus kuullu tälläisistä, mutta mitä käytännössä ovat, kun en äkistään löytänyt purkista mitään tietoa? Ja kannattaisiko sellaisia ostaa? Nyt käytän ainoastaan Magnesium sitraatteja ja D-vitamiinejä.

Vihreää teetä puristettuna kiinteiksi tableteiksi. Vähän valmistajasta riippuu pitoisuudet, mutta niillä on käytännössä sama vaikutus kuin sillä, että joisit pannun sitä vihreää teetä. Saattaa auttaa hiukan rasvanpolttoon ja omata muita terveyshyötyjä.

niinkuin pandakarhu sanoi vihreetä teetä kapselin muodossa. Itellä käytössä dieetillä leaderin vahva vihreä tee. Toimivuudesta en osaa sanoa, mutta kyllähän noi varmaa auttaa vähän, jos tosiaan muu ruokavalio ja liikunta on kunnossa dieetin aikana?

niinkuin pandakarhu sanoi vihreetä teetä kapselin muodossa. Itellä käytössä dieetillä leaderin vahva vihreä tee. Toimivuudesta en osaa sanoa, mutta kyllähän noi varmaa auttaa vähän, jos tosiaan muu ruokavalio ja liikunta on kunnossa dieetin aikana?

Mitä todennäköisimmin sun lisäravinnekaapistas puuttuu paljon varmemmin toimivia aineita, joihin kannattais tuhlata rahat. Esim. kreatiini, BCAA, magnesium, sinkki, yöproteiinit jne.

Back
Ylös Bottom