Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko kovin järkevää treenata olkapäitä erikseen pystypunneruksilla, kun rinnan puolesta tulee jo kolme raskaampaa punnerrusta viikossa ja ojentajille kapeaa penkkiä ja dippiä ? Treenaan yksijakoisella.

Alan olee painonpudotuksen loppupäässä(-30kg). 10kg vielä pudoteltavaa(tavoite 80kg. Alotus siis pelkkää läskiä ollut) Oon käyny salilla tässä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta tuo painonpudotus on ollut pääpointtina.

Tarkoitus on tosiaan myös hommata vähän lihastakin. Kysymys kuuluu: kannattaako eka tiputtaa paino tuohon tavoitteeseen, sitten lisätä kunnolla treeniä, vai nyt pikku hiljaa lisäillä treeniä? Kummalla saa paremman tuloksen, kun loppuvuosi on aikajaksona, vai onko mitään väliä?

Ehdottaisin, että lisäisit treeniä ja katsoisit ruokavaliota niin että saat tarvittavan määrän proteiinia (2g per painokilo) ja rasvoja (1g per painokilo), kalorit niin että paino jatkaa laskuaan tai sitten mitä itse suosittelen RUPEAA PELIKUVASTA NÄKYMÄÄN! :)

- - - Updated - - -

Onko kovin järkevää treenata olkapäitä erikseen pystypunneruksilla, kun rinnan puolesta tulee jo kolme raskaampaa punnerrusta viikossa ja ojentajille kapeaa penkkiä ja dippiä ? Treenaan yksijakoisella.
Pystäreillä ei ehkä jos on noin monta punnerrusliikettä, mutta mites olkalihaksen sivu? Ehkä vipareita niille...
Toki riippuu mitkä liikkeet löytyvät treenistä.

Pystypunnerrus kuuluu jokaiseen fiksuun saliohjelmaan. Vähennä vaikka niitä rintaliikkeitä sitten jos tuntuu ettei pysty muuten.

Oisko kellään heittää jotain hyvää linkkiä miten voisi alkaa lisäilemään olympianostoja normikehoilun rinnalle? Kovasti kiinnostaisi alkaa tekemään Clean & Jerkkiä sekä Snatchia, mutta ei hajuakaan miten niitä alkaisi harjoittelemaan ilman alan valmentajaa.

Sitten toinen kysymys: Mulla on Isotretinoin-kuuri meneillään, saako siinä samassa käyttää kreatiinia?

Se isotretinoin on kyllä aika myrkkyä... Varmista nyt siltä ihotautilääkäriltäs tämä krean käyttö, mutta itse ainakin jätin kreatiinin vähemmälle. Ainoastaan söin sen mitä palautusjuoman mukana tuli.

Asiat tärkeysjärjestykseen, näytteletkö mieluummin ihmisille lihaksias vai naamaas? (olettaen siis, että naaman akneen kuuria syöt)

Edit. Niin, ja salillahan saa tuloksia myös ilman sitä kreatiiniakin. Malttia, malttia taas...

Kysymys kreatiinista. Olen ymmärtänyt, että kreatiini lisää painoa - tähän asti selvää. Aloitettuani tankkausjakson kautta painoa tulikin reilussa viikossa n.1,5 kg. Vaan siitä reilun viikon päästä paino putosi lähtölukemiin, vaikka syöminen on TAATUSTI ollut tasan samaa. Mulla on siis tarkka ruokavalio menossa, ei poikkeuksia. Kysymys kuuluukin, että onko tuo hetkellinen painon loikkaus asiaan kuuluvaa? Luulin, että se paino pysyisi ylälukemissa niin kauan kuin kreatiinia käyttää?

Ja oikea vastaus oli...???? :)

aloittelija hukassa

Terve! Elikkäs olen 16v ja ajattelin aloittaa salilla käynnin kun pitäisi vähän näyttävyyttä saada. Olen 182cm pitkä ja painan noin. 60kg. Olen aikas laiha, mutta olen aina ollut niinkuin ovat vanhempanikin.
Huomasin tuon Arnoldin kultaisen kuusikon ja mietin että jos kävisi esim 2 kertaa viikossa, vaikka maanantai ja torstai niin saisiko tuolla tuloksia aikaan? Ja kannattaako noita lisäravinteita kuten mass2 tai kreatiinia käyttää, jotta saisi tuloksia nopeammin?
Kiitos jo etukäteen

protskuista kysyisin tällästä, vetääkö porukka 3 annosta päivässä (niinkun ainakin mun pussukassa on ohjeistettu, star nutrion whey-80) vai käyttääkö suurinosa sitä vain treenin jälkeen ja sillä ei ole varmaan mitään seksuaalista merkitystä juoko ton satsin heti reenin jälkeen vai 2h päästä?

protskuista kysyisin tällästä, vetääkö porukka 3 annosta päivässä (niinkun ainakin mun pussukassa on ohjeistettu, star nutrion whey-80) vai käyttääkö suurinosa sitä vain treenin jälkeen ja sillä ei ole varmaan mitään seksuaalista merkitystä juoko ton satsin heti reenin jälkeen vai 2h päästä?

Palkkarin ideahan on että se juodaan heti treenin jälkeen.

se on henkilökohtaista miten paljon sinä tarvitset proteiinia, jos saat ruuasta riittävästi protskuu niin ota vain kerran päivässä. Juo palautusjuoma viimeistään 60min treenin jälkeen.

Terve! Elikkäs olen 16v ja ajattelin aloittaa salilla käynnin kun pitäisi vähän näyttävyyttä saada. Olen 182cm pitkä ja painan noin. 60kg. Olen aikas laiha, mutta olen aina ollut niinkuin ovat vanhempanikin.
Huomasin tuon Arnoldin kultaisen kuusikon ja mietin että jos kävisi esim 2 kertaa viikossa, vaikka maanantai ja torstai niin saisiko tuolla tuloksia aikaan? Ja kannattaako noita lisäravinteita kuten mass2 tai kreatiinia käyttää, jotta saisi tuloksia nopeammin?
Kiitos jo etukäteen

Kultanen kuusikko on just hyvä ohjelma aloittelijalle ja kyllä sillä kahesti viikkoon varmasti saa jo tuloksia, tosin kolmesti viikkoonhan se on suositeltu tehtäväksi joten jos vain mahdollista niin pyri käymään kolmesti. Lisäravinteet on hyvä juttu ainakin palautusjuomana.

Tuloksia ei kannata jokatapauksessa odottaa kovin äkisti, sillä tää homma vaatii pitkäjänteisyyttä. ;)

Kultanen kuusikko on just hyvä ohjelma aloittelijalle ja kyllä sillä kahesti viikkoon varmasti saa jo tuloksia, tosin kolmesti viikkoonhan se on suositeltu tehtäväksi joten jos vain mahdollista niin pyri käymään kolmesti. Lisäravinteet on hyvä juttu ainakin palautusjuomana.

Tuloksia ei kannata jokatapauksessa odottaa kovin äkisti, sillä tää homma vaatii pitkäjänteisyyttä. ;)

Juu yritän pyrkiä tuohon kolmeen kertaan viikossa jos vain ehdin ja riittääkö 3 kuukautta näkyvään edistymiseen ja lihasten kasvuun?
ja paljonko vaikuttaa tuloksiin jos tuota mass2 juo kolme kertaa päivässä?

Jos oikeasti näkyvää edistystä haet niin siihen menee vuosia.. Ja ei noi lisäravinteet mitään ihmejuomaa oo, juot yhen kerran reenin jälkeen niin riittää. Muu protsku sit normaalista ruuasta.

Juu yritän pyrkiä tuohon kolmeen kertaan viikossa jos vain ehdin ja riittääkö 3 kuukautta näkyvään edistymiseen ja lihasten kasvuun?
ja paljonko vaikuttaa tuloksiin jos tuota mass2 juo kolme kertaa päivässä?

Ei mitään eroa 3kk päästä sillä, että oletko juonut jotain massajuomia vaiko et. Perus kotiruokaa niin paljon ku napa vetää ja täältä voi katella vaikka välipalavinkkejä.

Back
Ylös Bottom