Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mistä johtuu tuo beta-alaniinen yms muiden esim kreatiinin eri valmistajien hintaero? Esimerkkinä Fastin kreatiini 300g hintana joku 15e ja sitten Star Nutritionin creatiini 500g 10e.

Kuten myös Fastin Beta-alaniini 200g ~18e ja star nutrition 500g 20e

Mitä aminohappoja kannattais käyttää, vai kannattaako edes sekaantua? Eli mikä yhdistelmä olisi sopivin? (purkkeja näyttäi olevan kaupat täynnä) :D
Ite oon aina ollu sitä mieltä että perus punttaajalle noi ei oo sen hinnan arvosta tavaraa. Prode ja hiilari palkkarina riittää ihan hyvin mun mielestä. Mutta jos rahaa riittää niin ei ne pahaakaan varmaan tee. Tarkemmin en osaa neuvoa.

Niinno itestä tuntuu et toi on vaan helvetilliseksi paisunut bisnes. Hera ja malto on ne mitkä ainakin oikeasti toimii, eikä tartte miettiä että toimiiko ehkä. Noi hienot purkit ja jauheet maksaa perkeleesti, maistuu pahalle ja teho on kyseenalainen. Vähän hikoilee enempi salilla ni jee, on kovat vaikutukset. Itse en noihin koske pitkällä tikullakaan. Eriasia sit jollaine IFBB prolla jolla se elanto riippuu hauiksen näyttävyydestä ni sellaseen kemiantehtaaseen valjastetaan kaikki aineet mitkä aktivoi pienimmänkin rauhasen ja entsyymin.

Miten kannattaisi syödä/treenata, kun pienen sairaala reissun jälkeen paino putosi n 6kg (77->71). Treenasin aikaisemmin 3-jakosella (3on 1off) pienillä plussilla. Noin viikon päästä voisin aloittaa kevyen treenin. Koska paino tippui todella nopeasti reilussa viikossa, joten ne pienetkin lihat katosivat aika hyvin. Olisi kiva saada vähän painoa takaisin muttei pelkkänä läskinä. Pituutta on 181 ja ikää 22.

Ei sulta viikossa lihat kadonneet, nestettä senkin edestä. Jos viikon heikompi ruokavalio ja treenaamattomuus tuhoaisi 6kg lihasta niin ihmiset olisivat kuolleet sukupuuttoon aikapäiviä sitten.

Mitä aminohappoja kannattais käyttää, vai kannattaako edes sekaantua? Eli mikä yhdistelmä olisi sopivin? (purkkeja näyttäi olevan kaupat täynnä) :D
BCAA, eli haaraketjuisia aminohappoja, siinä tärkeimmät. Tukkuun on tullut uusi merkki smartsupps, näyttäis olevan kilohinnaltaan erittäin halpaa ja kuuleman mukaan hinta-laatusuhteeltaan erinomaista.

Varmasti suurin osa onkin nestettä, mutta kai siitä osa on läskiä/lihasta kun on viikon käytännössä syömättä ja pari viikkoa vain makoilee sängyssä.

Miten kannattaisi syödä/treenata, kun pienen sairaala reissun jälkeen paino putosi n 6kg (77->71). Treenasin aikaisemmin 3-jakosella (3on 1off) pienillä plussilla. Noin viikon päästä voisin aloittaa kevyen treenin. Koska paino tippui todella nopeasti reilussa viikossa, joten ne pienetkin lihat katosivat aika hyvin. Olisi kiva saada vähän painoa takaisin muttei pelkkänä läskinä. Pituutta on 181 ja ikää 22.

No varmaan perus maltilliset plussat ja lihaa kroppaan. Ei kai tuossa mitään ihmeempiä tarvita :)

Oon nyt alottanut uudestaan salitreenin, jouduin pitämään puolen vuoden tauon lannerangan tulehduksen takia. Nyt sitten huomasin että kyykätessä (ja jonkin verran mavessakin) mulla alkaa lantio kiertymään oikealle. Vaikka lopuksi tein pelkällä tangolla, kiertyi lantio kuitenkin. Painolla ei ollut vaikutusta, yhtä paljon/helposti lähti kiertämään pienilläkin painoilla. Kyykätessä on tosi hankala saada korjattua asentoa, enkä vaan saa pidettyä lantiota suorassa. What can I do?

Ois hyvä jos joku kokeneempi kattois sitä kyykkyä. Ja jos tuntuu vaikeelta kyykätä niin älä kyykkää. kokeile vaikka jotain muuta kyykky -variaatiota tai sitten jotain muuta jalkaliikettä.

^Se siinä onkin häröä, että mä en tunne kun se kiertyy, eikä se tunnu mitenkään vaikeelta. Peilistä vaan nään kuin pielessä mun asento on. Mutta joo kiitos, ehkä mun pitää patistaa joku kokeneempi kattelee sitä kyykkyy. Tai sitten kokeilla saada se asento kuntoon vaikka jonkun harjavarren kanssa ja sitten vasta alottaa painoilla? Nyt kun on päässy takasin salille ni olis vaan hirvee hinku päästä tekee kunnolla kaikkee :(

Hei, ihan semmosta vaan aattelin kysästä että, mistä mahtais johtua että nykyään kun teen penkkiä ni ei tuu enää rintalihakset kipeeks vaikka lasken painot ihan rintaan saakka muutaku heti sen penkkaamisen jälkee ne on kipeänä ehkä joku 2 min ja siinä se oliki että pitäskö muuttaa tyyliä tai jotaki. Teen 10x3 sarjoja joissa käytän painona tota 52.5 tai 55 Kg. Jos joku tietää ni ois ihan kiva kuulla mitä olette mieltä. :)

Back
Ylös Bottom