Tervehdys! Olen nyt viimeiset 2kk käynyt salilla 5-6 kertaa viikossa ja jäädyt TODELLA koukkuun kuntosali harjoitteluun. Olen toki ennenkin käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti punttia nostamassa lähinnä penkkihauis-kaavalla. Nyt olen kuitenkin treenannut järkevästi koko kroppaa 2-jakoisella ohjelmalla (punttia 4xvko + aerobinen 1-2xvko). Suurin kysymysmerkki minulle kuitenkin on ravintopuoli. Olen ollut siinä uskossa, että syön alle kulutuksen jolloin rasvaa häviää ja samalla lihakset kasvaa kunhan vain käy nostamassa rautaa. Näin ei kuitenkaan taida olla? :face: Syön monipuolisesti ja proteiinia tulee n. ~200g/pvä. Olen 187cm/87kg ja rasvaprosenttini on n. 20, joten löysää löytyy liika etenkin vatsan alueelta. Tavoitteeni olisi kasvattaa lihasmassaa, joten minun tulisi syödä yli kulutuksen? En haluaisi tästä enää pulskistua, mutta läskiä taitaa kertyä väistämättä eikä kaikki ylimääräinen energia mene lihaskasvuun? Jos lihaskasvun edellytyksenä on ottaa myös läskiä kylkeen niin sitten sitä otetaan. Patti kuitenkin on saatava kasvamaan. Mitään lyhyen aikavälin tuloksia en tavoittele ja olen valmis tekemään töitä paremman vartalon eteen.
Onko mitään järkeä vetää plusmiinusnolla kaloreilla? Onko mahdollista, että läski alkaisi ajan myötä korvautumaan lihaksella? Vinkkejä otetaan viisaimmilta vastaan.![]()
No eihän se ihan niin ole, että jos sydään ALLE kulutuksen että lihakset kasvaa, koska ne ei kasva ellet syö tarpeeksi! Ja jos haluat olla plussalla ja sinulla on jo mielestäsi ylimääräistä, niin miksi et siirry dieetille? Läski ei lähde muuta, kun polttamalla rasvaa pois, eli sinun täytyisi syödä alle kulutuksen, että alkaisi rasva palamaan.
- - - Updated - - -
Jerkku kerkeskin kommentoida jo :D
Tuohon zipan viestiin tässä yritin vastata, en vaan näköjään hallitse viestiin vastaamista.