Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mikä on paras liike jos haluaa lihaa rintaan? Perinteisestä penkkipunnerruksesta en tykkää kun siinä ei uskalla vetää itteään aivan loppuun väsähtämisen pelossa. Salilta jossa käyn löytyisi tälläinen: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/LVPecDeckFly.html ,mahtaako toimia kuinka hyvin kyseiseen tarkoitukseen?

Itsekkin olen aloittelija, mut omalla kohdalla on toiminu dippi hieman etukenossa ja toinen mitä teen on vinopenkki shmitissä ja 35 asteen kulmassa.

Mikä on paras liike jos haluaa lihaa rintaan? Perinteisestä penkkipunnerruksesta en tykkää kun siinä ei uskalla vetää itteään aivan loppuun väsähtämisen pelossa. Salilta jossa käyn löytyisi tälläinen: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/LVPecDeckFly.html ,mahtaako toimia kuinka hyvin kyseiseen tarkoitukseen?
Lihaa rintaan saa punnerruksilla ja erilaisilla flaisseilla. Kokeile siis penkkiä käsipainoilla, vinopenkkiä jne. erilaisia variaatioita ja erikoistekniikoita, niin alkaa lihaa kertymään. Penkki tangolla on ehkä huonoin liike kehittämään rintaa koska se tehdään usein minimoiden rintalihasten tekemää työtä. Linkkaamasi liike on perus hyvä apuliike mutta pelkästään tolla et saa senttiäkään lihaa rinnanympärykseen.
E. Tärkein ohje on kuitenkin että keskity rasittamaan niitä rintalihaksia, pidä veto kokoajan päällä äläkä vain tiputa painoja rinnalle ja runttaa ylös.

sen saa laskettua helposti seuraavalla kaavalla : Kg+Ha+m2xcm3 :D

No eikös sen pitäis olla helppoa, mitataan lihaksen koko ennen treeniä ja treenin jälkeen päivänä X, esim mittatulos A on 100% ja mittatulos A1 on 110% ja jatketaan mittaamista ajanjakson Y verran, kunnes Ax = A1.

Tommosella ois tarkotus lähtee huomisestä lähtien painamaan... elaston 2 jakosen jälkeen (tämä myös elaston postaama)
Nii, ei taida olla mitään muutettavaa ja hyvältä 4 jakoselta vaikuttaa muutenkin muidenkin silmään?

pohkeita teen niiden treenien perään kun ei oo vatsoja...

MAANANTAI: Rinta & Hauis (ojentaja, olkapää, selkä)

Penkki 4x
Vinopenkki kp 3x
Ristikkäistalja 3x
Leuat kapea vastaote 3x
Hauis kp 3x
Hauis taljassa 2x

TIISTAI: Reidet (vatsat, alaselkää)

Kyykky 4x
Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
SJMV 3x
Reiden koukistus 3x
Jalkojennosto 3x

TORSTAI: Olkapäät & Ojentajat (rinta)

Pystypunnerrus tanko 3x
Viparit sivulle 3x
Takaolkapääsoutu taljassa 3x
Kapea penkki 3x
Dippi 3x
Ranskis 2x

PERJANTAI: Selkä (reidet, hauis, vatsat)

Maastaveto 4x
Leuat leveä myötäote 3x
Kulmasoutu kp 3x
Ylätalja 3x
Hauis tangolla 3x
Vatsarutistuslaite 3x

Haluisin myös kaavan siitä koska mun peniksen lepokoko saavuttaa kasvamalla erektiokoon.

Penis on pehmeää sidekudosta ja on hyvin kyseenalaista, onko sitä mahdollista kasvattaa mitenkään järkevillä keinoilla. Voithan sä kokeilla piikittää siihen vaikka silikoonia ja mittailla.

Elikkäs lämppäri sarjoista kysyttävää! Oon nyt yleensä tehny lämppärit vaa pariin ekaan liikeeseen, ja ei ole ollut oikeen mitään kunnon kaavaa niihin. Niin kannattaako ne tehdä joka liikkeen alkuun, ja minkälaisilla sarjoilla / toistoilla / %-painoilla pää, ja apuliikkeissä?

Olen täysi newbie treenailussa.Golden Sixiä hinkattu kuukauden päivät ja joissakin liikkeessä loistavaa kehitystä ja joissakin huonompaa. Tuli vaan mieleen, että kannattaako välipäivinä vedellä vaikka 5x5 leukoja vastaotteella vai haittaako liikaa hauisten ja selän palautumista? (olen surkea leuanvetäjä. max 8 leukaa)

Olen täysi newbie treenailussa.Golden Sixiä hinkattu kuukauden päivät ja joissakin liikkeessä loistavaa kehitystä ja joissakin huonompaa. Tuli vaan mieleen, että kannattaako välipäivinä vedellä vaikka 5x5 leukoja vastaotteella vai haittaako liikaa hauisten ja selän palautumista? (olen surkea leuanvetäjä. max 8 leukaa)

Eli vetäsit joka päivälle leukoja? Tuskimpa jaksaa palautua.

Niin no, kai pakko tyytyä tällä erää huonoon leuanveto tulokseen, koska golden sixin liikkeet eivät mulla (vastaote) leuanvetoa ole helpottanut yhtään.Ei edes vaikka myötäote leuat on noussut 2:sta neljään.

Tippuuko siulla nopeesti toi toistomäärä sarjojen edetessä? Eli tuleeko ensin 8, sitten 5 ja sitten vaikka 4? Yritäppä tehdä niin, ettet vedä tuota ensimmäistä sarjaa loppuun asti, vaan jätät toiston tai pari varaa ja pyrit tekemään saman verran kaikilla sarjoilla. Sitten seuraavassa treenissä teet ensimmäisessä sarjassa vaikka yhden enemmän ja kaksi muuta sarjaa kuten aiemmassa treenissä. Seuraavaan taas 1 toisto lisää, eli teet sitten vaikka 7-7-6. Sitten 7-7-7 ja 8-7-7 jne jne jne. Leuanvedossa saa helposti vedettyä ekalla sarjalla paikat tukkeeseen ja haitattua näin kokonaisvolyymiä ja kehitystä.

Tuli tuossa mieleen äskön koiran kanssa lenkillä kun on tapana aina ottaa pieni bursti rappusissa, hypätä aina 2 rappua kerralla. Ei mitään urheilullista tarkoitusta vaan ihan muuten vaan. Alko kuitenkin polvi vihloa jo ekassa loikassa ja sitten saakin kävellä epämääräisesti seuraavan minuutin. Kyykkyä pystyn tekemään ihan hyvin ilman mitään ongelmia lämmittelyjen jälkeen joten kysymys onkin, että onko tuo normaalia kun ei ole lämmitellyt vai eikö?

Toivottavasti joku nyt ymmärsi

Elikkäs lämppäri sarjoista kysyttävää! Oon nyt yleensä tehny lämppärit vaa pariin ekaan liikeeseen, ja ei ole ollut oikeen mitään kunnon kaavaa niihin. Niin kannattaako ne tehdä joka liikkeen alkuun, ja minkälaisilla sarjoilla / toistoilla / %-painoilla pää, ja apuliikkeissä?

Omat lämmittelyt menevät kutakuinkin näin (prosentit työsarjojen painoista):
20x tanko
6x40%
6x60%
3x80%
työsarjat

Tuohon väliin ja ennen vielä sellaisia 5-10 sekunnin venytyksiä treenattavalle lihakselle sekä esimerkiksi kiertäjien tai polvien tai olkapäiden jne. lämmittelyä. Lämmittelyt teen vain ensimmäisessä liikkeessä, koska treenattavat lihakset ovat lämpimät noiden ekojen työsarjojen jälkeen. Jos sulla on jakona joku rinta/selkä tai hauis/ojentaja niin sitten tekisin lämmittelyjä kummallekin alkuun.

E: tuon 20x tanko voi korvata myös 10-15x20%

-

Onkos sillä tuloksien kannalta väliä, että tekeekö jonkun liikkeen sarjojen välissä muita liikkeitä vai pitäskö se väli vaan levätä ? esim. siis jos tekee ensin sarjan penkkiä, siihen perään sarjan vatsaa ja siihen perään sarjan kyykkyä ja sitten taas penkkiä. vai olisko parempi, jos tekis sarjan penkkiä, lepäis jonkun aikaa ja tekis taas sarjan penkkiä ja lepäis jne. toivotaan että joku ymmärsi ja osaisi vastata ammattitaidolla..

Onkos sillä tuloksien kannalta väliä, että tekeekö jonkun liikkeen sarjojen välissä muita liikkeitä vai pitäskö se väli vaan levätä ? esim. siis jos tekee ensin sarjan penkkiä, siihen perään sarjan vatsaa ja siihen perään sarjan kyykkyä ja sitten taas penkkiä. vai olisko parempi, jos tekis sarjan penkkiä, lepäis jonkun aikaa ja tekis taas sarjan penkkiä ja lepäis jne. toivotaan että joku ymmärsi ja osaisi vastata ammattitaidolla..

Tajusin, on.

Back
Ylös Bottom