Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kevyitä viikkoja ei sais olla olemassakaan.
Ei. Kevyitä viikkoja ei sais olla olemassakaan. Totaalilepoa jos tuntuu että keho huutaa hoosiannaa.
Miksi ei?
otsikko kertoo jo kaiken. Minkälaista reeniä rinnalle kotona jos on käsipainot ja painoliivit 25kg. sali remontissa ja kuukaus pitäis kotona reenailla. rinnalle tarviis helppiä! :D
Kevyt harjoittelu palauttaa paremmin kuin täysi lepo ja tuntuma pysyy painoissa tallella, siksi kevyet viikon on jeesEi. Kevyitä viikkoja ei sais olla olemassakaan. Totaalilepoa jos tuntuu että keho huutaa hoosiannaa.
kevyt viikko kannattaa nimenomaan pitää suunnitelmallisesti aina muutaman viikon välein, vaikka tuntuisi että vielä menee. Ainakin kun nyt aloittelijoiden osiossa ollaan, aina voi soveltaa jos osaa. Ja kevyellä viikollakin kannattaa käydä siellä salilla heilumassa jotta lihaspaineet pysyy, eikä seuraavalla viikolla paineettomana joudu lähteä treenaamaan
No eikös edeltävällä viikolla pidetä huolta siitä että jos ohjelmassa on seuraavaksi kevyt viikko niin treenataan niin kovaa että kevennys tulee tarpeeseen?Noh, itseasiassa yhtä typerää on pitää kevyitä viikkoja vaikka tarvetta niille ei ole, kuin olla pitämättä silloin kun pitäisi.
Tuokin on hyvä pointti. Eikös siksi juuri ole parempi ottaa varoiksi välillä kevyemmin?Ideaalitilanne kuitenkin on että kevennys tehdään vasta juuri ylikunnon rajoilla. Tietenkään aloittelija ei tällaiseenkaan omankehon tuntemiseen kykene vielä.
Vaatikos tuo hirveästi osaamista?IMO Tuommoisten kevyiden viikkojen pitäminen on täysin ajanhukkaa jos ei ole tietotaitoa tarpeeksi sitä järkevästi toteuttaa. Mielummin vaikka sitten se pari päivää huilia ja uudestaan rautaan kiinni kuin käydä yksi viikko höpöilemässä ihan hatusta heitetyillä pikkupainoilla.
Ei ole hyvä kevyt viikko. Hermostollisesti on aika raskasta samoilla raskailla painoilla vetää vaikka sarjoja vähentäisi. Jos tuon takia on parempi vaan pitää totaalitaukoa viikon ajan.No eikös edeltävällä viikolla pidetä huolta siitä että jos ohjelmassa on seuraavaksi kevyt viikko niin treenataan niin kovaa että kevennys tulee tarpeeseen?
(Näin minä sen olen ajatellut, mutta voin olla ihan väärässäkin, kun aloittelija vielä olen)
Tuokin on hyvä pointti. Eikös siksi juuri ole parempi ottaa varoiksi välillä kevyemmin?
Kokeneemmilla tilanne on tietenkin eri (eli tarpeen mukaan, kuten kuvailitkin)
- - - Updated - - -
Vaatikos tuo hirveästi osaamista?
Onko ihan ok, jos tekee samoilla painoilla, mutta vähentää sarjojen määrän suunnilleen puoleen ja pitää huolen ettei vedä sarjoissa ihan loppuun?

Ei ole hyvä kevyt viikko. Hermostollisesti on aika raskasta samoilla raskailla painoilla vetää vaikka sarjoja vähentäisi. Jos tuon takia on parempi vaan pitää totaalitaukoa viikon ajan.
Paljonko näkisitte järkeväksi käyttää malto6:sta palkkarin seassa, 40g? Tähän asti olen vaan laittanut jonkun tollasen mitallisen ja ainoastaan protskut ottanut täysin ohjearvon mukaan. Nyt on vaan pyörinyt mielessä, että voisihan sitä katsoa paljon tota maltoakin laittaa naamaan, kun en nyt halua sillä lähteä luttaamaan, vaikka painoa sellaset 3kg lisää vielä kevääseen tarvitaan. Omapaino n.102kg ja maltoa otan ainoastaan palkkarin kanssa ja heti treenin jälkeen, vaikka tuostakin olen lukenut, että paras olisi ottaa hiilarit n.30min treenin jälkeen. Tiedän, että vähän tyhmä kysymys, mutta koittakaa kestää.![]()
Paljonko näkisitte järkeväksi käyttää malto6:sta palkkarin seassa, 40g? Tähän asti olen vaan laittanut jonkun tollasen mitallisen ja ainoastaan protskut ottanut täysin ohjearvon mukaan. Nyt on vaan pyörinyt mielessä, että voisihan sitä katsoa paljon tota maltoakin laittaa naamaan, kun en nyt halua sillä lähteä luttaamaan, vaikka painoa sellaset 3kg lisää vielä kevääseen tarvitaan. Omapaino n.102kg ja maltoa otan ainoastaan palkkarin kanssa ja heti treenin jälkeen, vaikka tuostakin olen lukenut, että paras olisi ottaa hiilarit n.30min treenin jälkeen. Tiedän, että vähän tyhmä kysymys, mutta koittakaa kestää.![]()