Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Parin vuoden aikana on tullut kiloja reilusti ja nyt olisi päästävä niistä eroon. Raameja löytyy 190cm ja 110kg, eli ylipainoa löytyy, ikäkin vasta vajaa 25. No olen tässä nyt kuukauden verran lenkkeillyt 4-5 kertaa viikossa ja kyllä tuntuu hölkkääminenkin raskaalta mutta motivaation voimin pärjään. No nytten olisi tarkoitus aloittaa salilla käynti tässä ohessa ja tarvitsisin vähän neuvoja että miten järkevästi kannattaisi sijoittaa kaikki viikko ohjelmaan. Liukuvat työajat omaavana onnistuu salilla käynti ja lenkkeily oikeastaan mihin aikaan vaan päivästä. Tarkoituksena olisi soveltaa tuota timba79 FAQ aiheessa löytyvää 2-jakoista ohjelmaa 1 on ja 1 off systeemillä eli ma ke pe ja (la-su) riippuen kropan väsymyksestä, välipäivinä tuo kevyt lenkkeily.
Tarkoituksena on siis pudottaa painoa näin aluksi ja löytää ja saada kiinni perus kunnosta. Ruokapuoli tässä myös mietityttää, tällä hetkellä olen jättänyt pois hiilarit lähes kokonaan ja rasvaiset lihat ovat ruokalistalta myös lähes kokonaan pois. Eli ihan kevennetyllä kotiruoka linjalla mennään. Lisäravinteina löytyy kaapista whey 100 ja sn creatine monohydrate, niitä tosin en ole vielä käyttänyt. Kaveri sanoi annosteluksi että 3 annosta proteiinia ja 1 annos kreatiinia per päivä. 1 annos = 1,5 mitallista, 0,75 dl (28 g jauhetta, 25 g proteiinia). Onko ihan järkeenkäyvä? kun omassa päässä kummittelee että 1.5g / kg ? ja tuo ei ihan täytä sitä.
Salilla tosiaan ei ole tullut oltua reiluun kolmeen vuoteen ja silloinkaan se ei ollut viikkotasoa säännöllisempää. Ei tässä nyt siis ihan hakoteillä olla mutta kaikki apu ja niksit on tarpeen. Kiitos jo etukäteen
Ghetto:
Proteiinia riittää juurikin se noin 1,5 kg painokiloa kohden. Sinun täytyy kuitenkin muistaa, että saat ruuasta melko paljon proteiinia, varsinkin syömällä mm. raejuustoa ja rahkaa, jotka sisältävät melko vähän kaloreita. Esimerkkinä yksi 250 grammaa painava maustamaton maitorahapurkki sisältää merkistä riippuen 22-28 grammaa proteiinia. Jos näitä syöt päivässä kaksi eli yhteensä 500 g rahkaa, saat niistä jo sen lähes kolmasosan päivittäisestä proteiinitarpeestasi. Siihen kun lisää proteiinijauheet, on päivän proteiinit muutamaa kymmentä grammaa lukuunottamatta täytetty. Normaalista kotiruuasta (jos se sisältää lihaa, kanaa, kalaa yms.) saa tarpeeksi myös proteiinia, jotta päivittäinen tarpeesi täyttyisi.
Tarkottaako se että täällä on joskus myyty jotain lisäjutskia?
Onko sellasta myyntiä enää?
Olisko jotain hyvii vinkkei kulutuksen laskentaan? Ku ittel ei oikeestaan mitään tietoo et miten se edes lasketaan :D
Penkki,kyykky ja mave maksimi.
...
1. Päivä: Pena max + rinta,olkapää, ojentaja treeni
2. Päivä: Kyykky max + jalkatreeni
3. Mave: Selkä+hauis treeni
vai
Maksimien jälkeen himaan jotta on seuraavana päivänä 100% palautunut.

Nyt on ollu jo sen verran kauan ojentajien painot jämähtäneet, että tartten jotain neuvoa millä saan niitä parannettua. Penkissä tulokset kyllä nousee, mutta aina ojentajien kohdalta raskasta yms. Sarjapainot ollu nyt ranskalaises 25kg jo pitkän aikaa. Elikkäs miten ojentajia sais alkaa paranneltua ? Elaston 2-jakonen käytössä.
Oon koittanu vaihtaa ranskiksist dippeihi sun muuta, mut ei oikee taho silti oikee parantuu tulokset ojentajis. Oon vetäny nyt 3x8 ni pitäskö mun sit vetää isommil painoil jtn 3x6 vai pienemmil 3x12 vai mitä ?Kokeile vaikka vaihtaa liikettä tai sarjapituuksia. Ei mun mielestä kannata olla mahdottoman huolestunut jos jonkun tollasen apuliikkeen painot ei kehity niin paljoa. Kunhan pääliikkeissä saa lisää painoa.
Vähän samaa kysymystä itellä! Sama elaston ohjelma siis, kyykyssä ja mavessa painot nousee joka viikko 2.5kg mutta penkki on nyt ollu jo jonkun aikaa 70kg, kuuluuko penkin edes nousta samaan tahtiin? Onko mitään miten voisi vähän avittaa lisää voimaa rintaan?
Mulla taas penkki nousee huimaa vauhtia nyt mennään ysikympissä. Ojentajat kuitenkin junnaa, joten voisko joku kertoo nyt millasta sarjaa/liikettä alkaa vetään ?Vähän samaa kysymystä itellä! Sama elaston ohjelma siis, kyykyssä ja mavessa painot nousee joka viikko 2.5kg mutta penkki on nyt ollu jo jonkun aikaa 70kg, kuuluuko penkin edes nousta samaan tahtiin? Onko mitään miten voisi vähän avittaa lisää voimaa rintaan?
Mulla taas penkki nousee huimaa vauhtia nyt mennään ysikympissä. Ojentajat kuitenkin junnaa, joten voisko joku kertoo nyt millasta sarjaa/liikettä alkaa vetään ?