Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Perusteletko vielä? Mulla tuo sunnuntai on siis sählyn peluupäivä, joten en mielelläni tee silloin jalkoja. Olen myös pitänyt ke ja la lepoa. Jos nuo faktat ottaa huomioon, niin miten silloin olisi järkevintä nuo päivät jakaa? Ja tosiaan paukkuja pistetään jalkoihin ja ne tarvitsevat mulla mahdollisimman pitkän palautumisen.Ymmärrän kyllä PHAT:in idean. Kummastelin vaan tuota treenien järjestystä. Itselläni tuo ei kyllä tosiaankaan toimisi. Mutta jos tulosta tulee, niin hyvä.
edit.
Su Alakroppa voima
Ma Yläkroppa voima
Ti lepo
Ke Jalat ja vatsa
To Rinta-olka-ojentaja
Pe Selkä ja Haba
La lepo
Hyvin nukutun yön jäljestä, suosittelen Tiuskikselle tuota jakoa. Saat palautuneemmat lihat voimatreeneihin (kunhan perjantaina treenissä ei ole mavea) ja toivottavasti enemmän rautaa tankoon. Noin ainakin itse tekisin....
. Ei tää nyt niin vakavaa ole. Jokatapauksessa jos olisin sinä, kokeilisin miltä tuntuu sunnuntaina tehdä alakropan voimatreeni ennen sählyä. Voimatreenissähän ei kuitenkaan pääsääntöisesti ole tarkoitus tukottaa lihaksia samalla tavalla kuin noissa pumppitreeneissä.Jos tuntuu hyvältä kohdalta, mutta sattuu ni käytä ny sitte ihmeessä pehmustetta vaikka tangossa jossei muuta ?Tartteisin vähän apua kyykkääämiseen,tarkemmin tangon kohtaan niskan päällä. En meinaa löytää sopivaa kohtaa en sitten millää ja aina kun omasta mielestä "tään on hyvä kohta" nii sit ku nostaa vähä sitä tankoo ni sattuu ihan pe_keleesti. Vaikuttaako oteleveys tähän kipuun. Ja paikat ei ole mielestäni jumissa.
Niin sattuu mihin perkeleesti? Selkään, niskaan? Kyllä sille tangolla löytyy se oikea paikka, kun nyt haet sitä vaan parissa treenissä, jos olet vasta kyykkäämisen aloittanut. Jos ei ole mitään vammoja tai liikuntarajotteita, niin kyllä se tangon paikka löytyy ja ei se enää tunnu missään.Tartteisin vähän apua kyykkääämiseen,tarkemmin tangon kohtaan niskan päällä. En meinaa löytää sopivaa kohtaa en sitten millää ja aina kun omasta mielestä "tään on hyvä kohta" nii sit ku nostaa vähä sitä tankoo ni sattuu ihan pe_keleesti. Vaikuttaako oteleveys tähän kipuun. Ja paikat ei ole mielestäni jumissa.
Yritetään: kun otat tangon niskaan ja vedät kädet tankoon ja sitä myöten olkapäät asettuu taakse niin epäkkääthän muodostaa "tyynyn" heti siihen missä niska päättyy. Tätä tyynyähän siis ilmeisesti käytät, mikä on varsinkin bodykyykyssä ihan hyvä metodi. Itse käytän sitä aina smithissä, missä balanssi ei ole ongelma ja paino asettuu/suuntautuu paremmin ja kivuttomammin.
Vapaalla tangolla tangon paras paikka yleensä on tämän tyynyn alapuolella, n.5-10cm (riippuen siis henkilön koosta). Siinä epäkkäiden yläosa laskeutuu voimakkaasti ja takaolkapäät tulevat osaltaan "vastaan". Tämä kannattaa kokeilla vaikka tyhjällä tangolla ettei satuta itseään: eli laitat vaikka ensin tangon sinne tyynyn päälle ja muljautat sen siitä alaspäin niin se putoaa automaattisesti tähän kuppiin. Kupin muoto korostuu kun vedät korostetusti kyynärpäitä ja olkapäitä taaksepäin ja pidät pään pystyssä. Siinä tanko lepää mukavasti ja suo helpommin hyvän ja tasapainoisen kyykkyasennon vapaalle tangolle.
Tartteisin vähän apua kyykkääämiseen,tarkemmin tangon kohtaan niskan päällä. En meinaa löytää sopivaa kohtaa en sitten millää ja aina kun omasta mielestä "tään on hyvä kohta" nii sit ku nostaa vähä sitä tankoo ni sattuu ihan pe_keleesti. Vaikuttaako oteleveys tähän kipuun. Ja paikat ei ole mielestäni jumissa.
Kulmasoudulle korvaava liike? Teen 1-jakoista kolmesti viikossa ja selän osuus on seuraava:
Ma: Kulmasoutu tangolla, leveä ote
Ke: Mave, ylätalja
Pe: Kulmasoutu tangolla, kapea ote
Ongelmana tässä on se, että perjantain treeneissä on mukana myös SJMV ja varsinkin alaselkä saa turhan kovaa hittiä. Pitäs kehitellä joku korvaava liike kulmasoudulle. Ennenkuin joku ehdottaa leuanvetoa niin sekin on mukana ohjelmassa.
Soutu koneessa?
Esittämässäsi kysymyksessä on se ongelma, ettet esitä ongelmaa ja pyydä siihen apua, vaan olet itse keksinyt ratkaisun ja pyydät apua sen toteuttamiseen. Ongelmasi on siis ilmeisesti, että alaselkäsi ei kestä nykyistä treeniohjelmaasi.
Laita se koko ohjelma näkyviin.
Edit: Ylläoleva on muuten ihan pätevä vinkki noin muutenkin elämää ajatellen. Siis se, että pyytää apua siihen itse ongelmaan, eikä siihen itse keksimäänsä ratkaisuun.
nahkasäkki;3913475 3. päivä Sjmv 4 x 10 Penkki 6 x 5 Viparit maaten 2 x 10 Kulmasoutu 4 x 10 ([B sanoi:tähän korvaava[/B]
Viparit 4 x 10
Dippi 3 x
^miks sulla on leuanvetoa lämmittelyksi ja sitten työsarjoina teet jotain *vitun* ylätaljaa? Jos saat leukoja edes 6-8 sarjoja 3-4, niin vaihda ne tuon ylätaljan tilalle, yläkropan kehitys kiittää. Ota sitä ylätaljaa vaikka lämmittelyksi sitten jos on pakko.
Paljonkos muuten "kuuluisi" isoissa liikkeissä painot kasvaa vuodessa?
Miks aina kaikki mun viestit skipataan? :D
Paljonkos muuten "kuuluisi" isoissa liikkeissä painot kasvaa vuodessa?
^miks sulla on leuanvetoa lämmittelyksi ja sitten työsarjoina teet jotain *vitun* ylätaljaa? Jos saat leukoja edes 6-8 sarjoja 3-4, niin vaihda ne tuon ylätaljan tilalle, yläkropan kehitys kiittää. Ota sitä ylätaljaa vaikka lämmittelyksi sitten jos on pakko.
Onko sulla käytössä joku kone jossa vois tehdä tota soutua. Jos ei ja selkä kestää, niin sitten tuota kulmasoutua käsipainoilla. Itselläni tosin alaselän väsyessä toi käsipainoilla tehty kulmasoutukin alkaa olla mahdoton. Yksi vaihtoehto on sitten tehdä vaihtaa tuo SJMV johonkin muuhun... Tai esim. maksimoida tuo selän lepoaika niin että teet ensin kulmasoudun ja treenin lopussa SJMV.