Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

perjantai lähenee pikkuhiljaa, uudet työt alkavat ja aloitan g6 ohjelmalla treenaamisen 11.5.2012. safkapuoli minulla on mielestäni kunnossa, mutta mitä kaikkia "oheistuotteita" tulisi nautiskella? tarkoitan tällä esim. vitamiinit, palautusjuomat jne? tarkoitus olisi saada 100% tulokset salilta ja haluan varmistaa jo etukäteen, että kaikki menee oikein :rolleyes: kaapista löytyy kyseiset tuotteet; hera80 palkkariksi ja multivita+ vitamiinit. tarvitseeko muita suositeltavia vitamiinejä tai "urheiluravinteita"? kalalle olen allerginen, joten kalatuotteet pitää jättää pois. ja tämäkin olis muuten varmaa menny tuonne ravinnon puolelle, mutta ei voi enään mitään

perjantai lähenee pikkuhiljaa, uudet työt alkavat ja aloitan g6 ohjelmalla treenaamisen 11.5.2012. safkapuoli minulla on mielestäni kunnossa, mutta mitä kaikkia "oheistuotteita" tulisi nautiskella? tarkoitan tällä esim. vitamiinit, palautusjuomat jne? tarkoitus olisi saada 100% tulokset salilta ja haluan varmistaa jo etukäteen, että kaikki menee oikein :rolleyes: kaapista löytyy kyseiset tuotteet; hera80 palkkariksi ja multivita+ vitamiinit. tarvitseeko muita suositeltavia vitamiinejä tai "urheiluravinteita"? kalalle olen allerginen, joten kalatuotteet pitää jättää pois. ja tämäkin olis muuten varmaa menny tuonne ravinnon puolelle, mutta ei voi enään mitään

Kalanmaksa-öljy tabletteja kannattaa ostaa, ellei allergia estä (mitää käsitystä omalla kohdalla). Palkkarisk riittää hera80, mut voit siihe lisätä dextroa ja/tai malto6. Ite otan multivita c-tabletin ja multitabs tabletin päivää, eli eiköhän vitamiinie kohdalla toi multivita+:as riitä. Palkkaria et tartte välttämättä, mut se auttaa palautumaan. Tärkeimmät mitä tarttet, et tulee tulosta, on ruoka. Syö treenin jälkee mahd pian mieluiten tunnin sisällä proteiinipitoinen ruoka. Useimmat käyttävät näitten lisäks BCAA:ta (musta ei oo nii tärkeä), kreatiinia(ite en lisäravinteista sitä ota. Voi olla et myöhemmin hommaan sitä.) ja sun muita lisäravinteita. Syö yli kulutuksen, jotta lihas kasvaa. Ite syön päivittäin sellaset 200-500kcal yli.

Tiivistettynä: Noilla sun pitäs pärjää hyvin ja hanki lisäks kalanmaksaöljy kapseleita, jos ei allergia estä. Syö hyvin ja yli kulutuksen (200-500kcal), nii saat lihaksen kasvamaan.

Moro.

Mitäs vinkkejä tai mielipiteitä olis tämmöseen tilanteeseen että useampi vuosi sitten sain niskan välilevynpullistuman ja vasemmassa kädessä oli hermo(t) puristuksissa ja siitä selvittiin kunnialla ilman leikkausta, ei siinä mitään.
Mutta siitä lähtien vasen käsi, olkapää, ojentaja ja hauis on ollut sanotaanko huomattavasti heikommat kuin oikeassa kädessä, tätä ennen mulla oli aika tasavertaiset kädet salitreenin osalta. Olen oikeakätinen.
Tämähän vaikuttaa aika olennaisesti Kaikkeen treenaamiseen missä on kädet mukana.
Hermokipuja ei ole ollut, vasen käsi vaan jäi jälkeen kun sitä ei tullut kipujen takia moneen kuukauteen käytettyä mihinkään.

Elikäs itse kysymys, ottaako se vasen kiinni sen oman "oikean" voimansa joku päivä ihan vaan normaalisti treenaamalla vai onko jotain kikkoja että vasenta voisi esim. enemmän treenata(?) että tämä käsien voimien tasoittuminen nopeutuisi ?

selvä homma, kiitos paljon.

Riittääkö lihasten ylläpitoon dietillä ihan perus yksjakonen joka pitää sisällään pelkät raskaat perusliikkeet ? Kannattaako tehdä läpi kahdesti vai kolmesti viikkoon? ohjelma voisi olla vaikka tällainen:

Kyykky/mave 4x8-10
Penkki 4x8-10
Leuat/kulmasoutu 4x10-12
Pystypunnerrus 4x8-10
Dippi 4x8-10
Hauiskääntö tangolla 4x8-10
Russian twist

Moro.

Mitäs vinkkejä tai mielipiteitä olis tämmöseen tilanteeseen että useampi vuosi sitten sain niskan välilevynpullistuman ja vasemmassa kädessä oli hermo(t) puristuksissa ja siitä selvittiin kunnialla ilman leikkausta, ei siinä mitään.
Mutta siitä lähtien vasen käsi, olkapää, ojentaja ja hauis on ollut sanotaanko huomattavasti heikommat kuin oikeassa kädessä, tätä ennen mulla oli aika tasavertaiset kädet salitreenin osalta. Olen oikeakätinen.
Tämähän vaikuttaa aika olennaisesti Kaikkeen treenaamiseen missä on kädet mukana.
Hermokipuja ei ole ollut, vasen käsi vaan jäi jälkeen kun sitä ei tullut kipujen takia moneen kuukauteen käytettyä mihinkään.

Elikäs itse kysymys, ottaako se vasen kiinni sen oman "oikean" voimansa joku päivä ihan vaan normaalisti treenaamalla vai onko jotain kikkoja että vasenta voisi esim. enemmän treenata(?) että tämä käsien voimien tasoittuminen nopeutuisi ?

Itellä kokemusta vain jalasta eli olin leikkauksen takia noin 2 kk yksijalkainen ja lihaa katosi silminnähden paljon vasemmasta kintusta. Kun luvan sain sitten vihdoin viimein puntilla käymiseen niin mä en ainakaan tehnyt ylimääräistä tälle kutistuneelle jalalle ja hyvin tasapainoiselta näyttää molemmat jalat tällä hetkellä. Aikaa se vei, mutta kyllä se siitä.

Voisiko joku kertoa hyviä liikkeitä nimenomaan vinoillevatsalihaksille? Ei oikein taho keksiä mitään siihen..
Maastaveto/kyykky/rinnalleveto/tempaus ottaa tosi hyvin vinoihin vatsoihin.Jos taas sellaista eristystä etsit, niin tompon ehdottama russian twist on hyvä.

Itellä kokemusta vain jalasta eli olin leikkauksen takia noin 2 kk yksijalkainen ja lihaa katosi silminnähden paljon vasemmasta kintusta. Kun luvan sain sitten vihdoin viimein puntilla käymiseen niin mä en ainakaan tehnyt ylimääräistä tälle kutistuneelle jalalle ja hyvin tasapainoiselta näyttää molemmat jalat tällä hetkellä. Aikaa se vei, mutta kyllä se siitä.

Aivan, näin minäkin tämän asian näen että siihen ei taida mitään oikotietä onneen olla vaan normitreeniä ja malttia.
Saa kertoa lisää mielipiteitä tai jos on kokemuksia ?

Käyn salilla 5 kertaa viikossa ja syön 4-5 kertaa päivässä ja syön aika paljon mutta laihdutan samalla. Mitä mun kannattais syödä paljon että lihakset kasvaa ja että laihdun myös samalla??

Vinkkejä kiitos :))

Käyn salilla 5 kertaa viikossa ja syön 4-5 kertaa päivässä ja syön aika paljon mutta laihdutan samalla. Mitä mun kannattais syödä paljon että lihakset kasvaa ja että laihdun myös samalla??

Ei ole väliä mitä syöt, mikäli haluat laihtua ja samalla kasvattaa lihasta koska se ei ole mahdollista. Joko dieettaat läskiä veke tai maltillisilla plussilla lihasta jonka mukana tulee vähän lisää laardia. Päätä ite

Jos vasta aloittelet niin se on periaatteessa ihan sama mitä syöt, ne kasvaa siihen tiettyyn pisteeseen asti. Mutta kannattaa siitä huolimatta opetella syömään oikein heti alussa, koska sen tietyn pisteen jälkeen ne ei todellakaan enää kasva jos syö päin helvettiä.

Olet nimimerkkisi perusteella sen verran nuori että mitään kauheita kuureja en alkaisi sinuna vetämään, mutta lievillä plussilla sinun tapauksessasi jopa menisin kun sentään kasvava nuori vielä olet, niin ne lihatkin kasvavat entistä nopeammin ;) Mutta jos nyt aivan välttämätöntä on laihduttaa, niin pyri syömään maltillisilla miinuksilla (200-500kcal alle kulutuksen), väh 2g proteiinia per painokilo ja 1g rasvaa per painokilo.

E. Hidas minä

No teenkö nyt näin että käyn salilla ja syön mahd paljo mutta niin että paino tippuu vähän ja sitten kun olen laihtunut vielä 10 kg niin alan syömään normaalisti???? olen nimittäin laihtunut jo 20 kg ??

No teenkö nyt näin että käyn salilla ja syön mahd paljo mutta niin että paino tippuu vähän ja sitten kun olen laihtunut vielä 10 kg niin alan syömään normaalisti???? olen nimittäin laihtunut jo 20 kg ??

Miten ite parhaaks näät. 20kg on jo huikea määrä, jos niin pajon olet painoa pudottanut :thumbs: Dieettaa itsesi nyt sellaiseen kuntoon, että olet tyytyväinen kroppaasi ja ala tämän jälkeen keräämään sitä lihasta entistäkin kovemmin siihen päälle. Kuitenkin itse sen joudut päättämään laihdutatko vai keräätkö massaa.

!

Osaisiko joku neuvoa miten saisin perus lihaskuntoa kohennettua. Armeija kutsuu Heinäkuussa ja olisi tarkoitus hiukan kohentaa kuntoa ja lihaksia sitä ennen kun en ole hirveästi pariin vuoteen mitään tehnyt. Esimerkiksi jos jollain olisi tiedossa joku tosi simppeli saliohjelma. pystyn 2-3 kertaa viikossa käymään salilla. Kiitoksiaa..:)

Osaisiko joku neuvoa miten saisin perus lihaskuntoa kohennettua. Armeija kutsuu Heinäkuussa ja olisi tarkoitus hiukan kohentaa kuntoa ja lihaksia sitä ennen kun en ole hirveästi pariin vuoteen mitään tehnyt. Esimerkiksi jos jollain olisi tiedossa joku tosi simppeli saliohjelma. pystyn 2-3 kertaa viikossa käymään salilla. Kiitoksiaa..:)

http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/
Kalorit kannattaa samalla pitää kevyillä plussilla ja proteiinia ainakin 2g/painokilo, rasvoja n.1g/painokilo, loput hiilareita.

Back
Ylös Bottom