Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Palautusjuoma on miun mielestä tärkee osa treenausta, joskaan se ei missään nimessä oo pakollinen. Palkkarissa saa otettua välittömästi treenin jälkeen proteiinisynteesiin tarvittavia proteiinejä ja lihasten glykogeenivarastojen täyttöön tarvittavia hiilareita. Treenin jälkeen olis hyvä syödä kunnon ateria mahdollisimman nopeesti, että saadaan tarvittavasti ylimäärästä energiaa lihaksen kasvatusta varten.

Mitäs veikkaatte paljon olis maksimi tulos penasta tällä hetkellä? Ja kauankohan mahtaisi mennä, että saisi sen oman bodyweightin eli 75kg ylös?
Penkkiä treenaan kahdesti viikossa ja myös satunnaisesti apuliikkeitä mukana.
Tänään meni 6x57,5kg,jonka jälkeen 2x6 60kg.
Aikaa välissä vain ~2min.

Mitäs veikkaatte paljon olis maksimi tulos penasta tällä hetkellä? Ja kauankohan mahtaisi mennä, että saisi sen oman bodyweightin eli 75kg ylös?
kyllä 75 nousee jo

http://www.youtube.com/watch?v=Emgqm9wTBK4 :)

En viittiny uutta threadia alottaa tän takia..
Tuli nyt tällänen kysymys, että miksi/miten painot voi olla niin pienet kokoon/näyttävyyteen verrattuna?
Tulosta tulee silti, vaikka painot ovat melko säälittävät.. Eihän siinä sinänsä mitään, mut kyl se vähän harmittaa, et mitä jos
ei pian tule tuloksiakaan?

Hei!

mikäköhän olisi oikea ohjelma puntille kun laihduttaa ja punttireeniin pyhitän kaks päivää? oon täältä lukenu että voimapainotteista reeniä kannattas tehä dieetillä mutta noita 5x5 ohjelmia selailin niin ne oli 3 päivälle jaettu, eli oisko nyt jollain jotain vinkkejä?

En nyt keksiny parempaakaan paikkaa tälle kyssärille:

Oon lähössä inttiin nyt kesällä 9.7 ja oon miettiny tost lenkkeilystä, että kannattaako mun jatkaa perus lenkkeilyä, sellasia 5-10km lenkkejä. Vai kannattaako mun aloittaa nyt HIIT?
Ja nyt ihan inttiä varten vaan kyselen.

Kannattaako tehdä 2-jakosella ohjelmalla vatsoja 4 kertaa viikkoon? Eli joka treenipäivän päätteeks vatsat. Tietenkin vaihdellen vinoilla ja suorilla. Syviäkin väliin joskus, mut niitä oo enää jaksellu tehdä :D. Esimerkiks
ma: vinot
ti:suorat
to:vinot
pe:suorat.

Edit: Heräs viel toine kysymys. Miten kauan kannattaa lisää massaa maltillisilla plus kaloreilla? Eihän kehon jatkuva massankasvatus ole keholle hyväksi. Vai? Pyrin siihen että olis se 0,5kg viikkoo lisää.

Onko aerobisesta liikunnasta mitään haittaa jos on joka tapauksessa yhtä paljon plussalla tai miinuksella?

Riippuu mitä tuolla tarkoittaa. Jos se aerobinen liikunta on sellasta ns. perus lenkkeilyä niin varmasti on vain hyötyä. Mutta jos tekee useasti viikkoon kuolemaan asti HIITejä tai jotain pitkiä puuduttavia aerobisella alueella tehtyjä suoritteita, niin ainakin itselle ollut noista vain haittaa.

Kannattaako tehdä 2-jakosella ohjelmalla vatsoja 4 kertaa viikkoon? Eli joka treenipäivän päätteeks vatsat. Tietenkin vaihdellen vinoilla ja suorilla. Syviäkin väliin joskus, mut niitä oo enää jaksellu tehdä :D. Esimerkiks
ma: vinot
ti:suorat
to:vinot
pe:suorat.

Edit: Heräs viel toine kysymys. Miten kauan kannattaa lisää massaa maltillisilla plus kaloreilla? Eihän kehon jatkuva massankasvatus ole keholle hyväksi. Vai? Pyrin siihen että olis se 0,5kg viikkoo lisää.
Vatsoille riittää hyvin yks tai kaks treeniä viikkoon, kunhan ne tekee asenteella ja kovaa. Puoli kiloa viikossa painoa on todella reilusti, sehän tekee 24kg vuodessa. +300-500kcal on varmasti jo riittävä määrä, pitäis painon nousta 10-12kg vuositasolla.

Potarit sanoo, että on, koska se kerryttää turhaan kortisolia kroppaan. Minä sanon, että ei, vaan päinvastoin.

^Ja tälläset vastaukset ovat yhtä tyhjän kanssa kysyjän kannalta.

Huikkonen: jos 2 punttia viikossa niin ehdottomasti 1-jakoinen käyttöön, isoja perusliikkeitä.

Vatsoille riittää hyvin yks tai kaks treeniä viikkoon, kunhan ne tekee asenteella ja kovaa. Puoli kiloa viikossa painoa on todella reilusti, sehän tekee 24kg vuodessa. +300-500kcal on varmasti jo riittävä määrä, pitäis painon nousta 10-12kg vuositasolla.

Mä oon taas lukenu et 3500kcal ois puol kiloa. Eli jos syö sen 500kcal päivässä yli nii menis viikossa siihe 3500kcal. Oks toi ny sit väärää tietoa? Itellä paino kyl noussu sellaset 300g viikkoo. Keskipainot viikoittai o ny ollu 66,8kg, 67,1kg ja 67,3kg. Noi keskipainot menee ke-seuraavan viikon ti. Tänään mitattu aamupaino oli 68,3kg. Heittelee toi aamupaino rajusti mulla. Eka punnitsemis kerta oli ke 11.4.2012 ja silloin 66,3kg. Ny ku näitä lukuja kattelen nii tän viikon keskiarvoks tulis lähemmäks kiloa enemmän, mut toi heittely o nii radikaalia ettei voi vielä 3:sta päivästä sanoa. Näyttääkö oudolta mun painon nousu vai jatkanko samaan rataan?

Back
Ylös Bottom