Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mulla on jo mutta tarkotan siis kun olen opiskelemassa Ma-Pe:)
Ei täällä ole mitään sali laitteita niin että jos treenaan 2krt viikossa käsipainoilla kämpässäni?

Mitenkäs porukat on hoitanu sellasen homman, että kun esim kesätöissä teet ruumiillista työtä ja paikat välillä kipeät. Niin treenaatteko silloin samalla tavalla vai kevennättekö jtn.

Mulla on jo mutta tarkotan siis kun olen opiskelemassa Ma-Pe:)
Ei täällä ole mitään sali laitteita niin että jos treenaan 2krt viikossa käsipainoilla kämpässäni?

Oot siis jossain opiskelija-asuntolassa keskellä ei mitään, mistä ei pääse ees bussilla/autolla/mopolla sinne salille? Mun salille on yhteen suuntaan 20 km ja mä kuljen sen bussilla/autolla joskus jopa pyörällä, koska mä haluan mennä salille, ennen matka oli tekosyy jättää treeni väliin, ku en ollu löytäny tätä liikunnaniloa.. No mut anyway.. punnerrukset, selät, vatsat, kyykyt, leuanvedot, ojentajapunnerrukset + kässäreillä tehtävät liikkeet.. kyl siinä nyt jonkun verran on liikkeitä mitä nyt äkkisiltään tuli mieleen mitä voi tehä ilman laitteita.. Varmasti on enemmänkin, mutta nyt ei jaksa funtsia sen tarkemmin..

EDIT: Nii ja sinne lähimmälle bussipysäkillekin on matkaa jo 3 km :D

En oikein mistään löytänyt vastausta tähän kysymykseen.. Missä asennossa jalkaterien tulisi olla kyykätessä? osoittaa suoraan eteen päin vai onko niiden asennolla suurtakin merkitystä?

Kysytäänpä täällä, kun en moisen takia taas yhtä uutta ketjua tehdä:

Eli itseltäni löytyy suora tanko (tuollainen ohuempaa mallia, ei samanlainen kuin salilla penkistä löytyvä) ja siihen 52kg painoja sekä käsipainot joihin painoja noin 7kg. Salilla käynti tulee onnistumaan vasta syksyllä, joten olisi tarkoitus olisi päästä näillä alkuun.
Tarvitsisin siis kunnollista reeniohjelmaa, minkä pystyisi näillä eväillä toteuttamaan, painopisteenä keskivartalo + yläkroppa. Tähän mennessä tekeminen ollut satunnaista penkkiä ja maastavetoa + vatsat ja selät siihen päälle. Lenkillä käyn 5 kertaa viikossa (ma-pe) tunnin verran (tällä hetkellä reipasta kävelyä, jahka kuntoa saa paremmin kohdilleen niin sitten siirrytään juoksuun).

Tavoitteena olisi siis saada lisää lihaa ja voimaa yläkroppaan ja saada ylimääräistä keskivartalosta pois. Lähtötasoksi voidaan sanoa se nolla.

Eipä sitten muuta kuin neuvoja tarjoamaan. Kiitokset jo etukäteen.

Mistä johtuu, että pena tulokset ei nouse?? Reenaan 2-3 kertaa viikossa maximia ja muutenkin penkkiä niin millä painoilla kannattais tehdä että max tulokset nousee parhaiten ja minkälaiset sarjat????

Onko joku ruoka/juoma joka vois penkkituloksiin auttaa????

Mistä johtuu, että pena tulokset ei nouse??

Siitä, että treenaat päin vittua:

Reenaan 2-3 kertaa viikossa maximia ja muutenkin penkkiä

Penkkiohjelmia on foorumi puolillaan jos vähän hakee, tuossa yksinkertainen ratkaisu jolla lähteä liikkeelle:
http://www.pakkotoisto.com/treeni/11239-miken-2x6-systeemi/

Tai sitten ryssäohjelma:
http://www.pakkotoisto.com/voimailulajit/6334-venaelaeinen-penkkiohjelma/

Kaiken A ja O on kuitenkin se, että treenaat kokonaisuudessaan järkevästi eli hyvällä ohjelmalla ja muutakin kuin penkkiä ja habaa.

Vittu syö syö syö syö!
Osta lihaa! Raakaa lihaa! Ja roiku pää alaspäin, luolassa! Haba kasvaa ja pena nousee!

Ja toi kuulostaa muutenkin pirun typerältä, sun iässäs treenaisin monipuolisesti ja söisin aivan saatanallisesti.

Mitäs veikkaatte paljon olis maksimi tulos penasta tällä hetkellä? Ja kauankohan mahtaisi mennä, että saisi sen oman bodyweightin eli 75kg ylös?
Penkkiä treenaan kahdesti viikossa ja myös satunnaisesti apuliikkeitä mukana.
Tänään meni 6x57,5kg,jonka jälkeen 2x6 60kg.
Aikaa välissä vain ~2min.

Toho ehk viel tarkennusta pöntön kommenttii, et ei siis oo mitää ruokaa yksinää joka kehittäis erinomaisesti penkkiä. Syö oikein ja kunnolla. Tältä foorumilta löydät ohjeet. Hakua vaa käyttämää aj jos et jotain ymmärrä, etkä vastausta löydä. Kysy reippaasti.

Moro

Voiko staattisia pitoja vatsoille treenata jalat korokkeella ? Normaalistihan jalat on maassa ku niitä tehään joten onks liike tehokas jos sen tekee jalat korokkeella? :)

Back
Ylös Bottom