Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Korjaan Lapaluuta nyt kyllä sen verran, että romanialainen maastaveto ottaa enemmän juuri takareiskoihin ja pakaroihin kuin suorinjaloin veto, joka puolestaan ottaa enemmän alaselkään (vaikka on myös loistava takareisiliike).

Varsinkin vastaote, oletin että tässä puhuttiin myötäotteesta mutta jos oli vastaotteesta niin silloin en saa läheskään niin paljon sitä tuntumaan latseissa. Kapea myötäote ottaa todella paljon forkkuihin...
Nimenomaan tarkoitin, että kapea vastaote ottaa haukkariin tosi paljon. Nyt oon alkanut tekemään leveällä myötäotteella, nykyään menee 7-8 sellaista, viimevuonna meni ehkä max. 1-2. Pitää testata kapea myötäotekin.

Sain kaverilta ilmaseks puol säkillistä Mutant Massia. Paljon sitä kannattais laittaa palkkariks? Kaikkialla neuvotaan se neljä kauhallista eli olisko se sitten 4dl vai miten?

Pitää kokeilla tai sit vaihdan vaa liikettä. Muistaakseni enää tän ikäsen ei pysty venyvyytee vaikuttaa. Ainakaa paljoo :(. Oon siin 18 täytän 19.

gym-locker-room-naked-old-guy-meme-generator-gonna-go-stretch-my-balls-over-the-blow-dryer-cc...webp

Mitä palkkaria suosittelisitte aloittelijalle, lihasten kasvua edistävää tietenkin? kun oon ihan pihalla noista että mitä kannattaisi hommata jne, mieluiten jotaa missä on kaikki samassa pussissa ettei tarvi käydä niitä jauheita sekotteleen. kiitos jo etukäteen!

Mitä palkkaria suosittelisitte aloittelijalle, lihasten kasvua edistävää tietenkin? kun oon ihan pihalla noista että mitä kannattaisi hommata jne, mieluiten jotaa missä on kaikki samassa pussissa ettei tarvi käydä niitä jauheita sekotteleen. kiitos jo etukäteen!
ei se riipu siitä onko alottelija vai ei, ruokaa tarvii niin alottelijat kuin ammattilaisetkin. Palkkari on ruokaa. Proteiinia ja hiilihydraattia ja rasvaa helpommin nautittavassa ja halvemmassa muodossa, verrattuna esim jauhelihamakaronimössöön, mutta samaa se silti on. Osta pussi heraa

Onko salilla paras lämmitellä niin, että ensin tekee pari sarjaa kevyillä painoilla kaikki lihasryhmät mitä sinä päivänä treenaa vai, että juuri ennen kovaa sarjaa vetää kevyillä painoilla pari sarjaa?

Onko salilla paras lämmitellä niin, että ensin tekee pari sarjaa kevyillä painoilla kaikki lihasryhmät mitä sinä päivänä treenaa vai, että juuri ennen kovaa sarjaa vetää kevyillä painoilla pari sarjaa?

Öö. Jos teet ensiksi vaikka penkkipunnerrusta niin lämmittelet sitä tehden pienemmillä painoilla nousten sarjapainoihin asti. Sitten jos on seuraavana liikkeenä vaikkapa toinen rintaliike niin siinä ei enää kovin hirvittäviä lämmittelysarjoja tarvi. Eihän tuommosessa ole mitää järkeä et nitkutellaa vähä sitä sun tätä päivän ohjelman mukaan ja sitten lastataan kovat painot telineisiin ja juostaan liikkeet läpi..

Luitko tuon jostain Cosmopolitanista? :face:

E jaksa noit kaikkii paskapuhe juttuja ottaa, mut se oliki vaa muistikuva. Siks sitä varmistelinki täältä. Pitää siis vaa venytellä paremmi ja joka päivä, että venyvyys paranee. En siis cosmosta lukenu :D. Jostai tollane o vaa päähä jääny tai sit väärin muistan.

Tällä hetkellä treenaan olkapäät tiistaisin ja perjantaisin, mutta takaolkapäät maanantaisin. Pitäisikö koittaa mahduttaa nuo takaolkapäät myös itse olkapäätreeniin, vai vaikuttaako se huomisen olkapäätreeniin jos treenaan takaolkapäät tänään?

Tällä hetkellä treenaan olkapäät tiistaisin ja perjantaisin, mutta takaolkapäät maanantaisin. Pitäisikö koittaa mahduttaa nuo takaolkapäät myös itse olkapäätreeniin, vai vaikuttaako se huomisen olkapäätreeniin jos treenaan takaolkapäät tänään?

Kuulostaa melko jännältä tuo et voisit laittaa koko treeniohjelman tänne niin katellaan sitten.

Mulla on kans takaolkapäät selkäpäivänä eikä olkapääpäivänä. En tiiä kuinka järkevää se sitten on, mutta mitään ongelmaakaan ei ole koitunut. Lähinnä siks teen noin, koska muuten olkapääpäivälle (rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat) tulis liikaa liikkeitä. Selkäpäivänä (selkä, takareidet, pohkeet, hauikset) ei taas oo ihan niin paljoa liikkeitä yhteensä.

Taustaa: Teen itse tällä hetkellä 1-jakoista kahdesti viikossa. Treenien välissä vaihtelevasti 2-4 lepopäivää.

Kyssäri: Minkälaisella päivätiheydellä lihasta pitäisi rasittaa, jotta kasvu on optimaalista? Tarkoitan esim. että montako kertaa viikossa ja kuinka monen päivän lepo välissä?

Taustaa: Teen itse tällä hetkellä 1-jakoista kahdesti viikossa. Treenien välissä vaihtelevasti 2-4 lepopäivää.

Kyssäri: Minkälaisella päivätiheydellä lihasta pitäisi rasittaa, jotta kasvu on optimaalista? Tarkoitan esim. että montako kertaa viikossa ja kuinka monen päivän lepo välissä?

Riippuu niin paljon ohjelmasta ja henkilöstä miten se sopii itsekullekkin.. Kokeilemalla selviää käytännössä.

Back
Ylös Bottom