Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

laitetaan nyt tännekkin jos täältä sais nopeammin vastausta, eli mitäs mieltä.

MA
1. Takakyykky – 4 X 10
2. Penkkipunnerrus – 3 X 10
3. Leuanveto leveällä otteella – 3 X Max
4. Pystypunnerrus – 3 X 10
5. Hauiskääntö tangolla – 3 X 10
6. Voimapyörä – 3 X Max

KE
1. Maastaveto – 3 X 10
2. Vinopenkki – 4 X 10
3. Ylätalja - 3 X 10
4. Niskan takaa punnerrus – 4 X 10
5. Hammerihauis - 4 X 10
6. Ranskalainenpunnerrus - 3 X 10
7. Istumaannousu – 3 X 20

PE
1. SJMV – 3 X 10
2. Penkkipunnerrus -
6. Voimapyörä – 3 x max

Jostain luin että diettaillessa olisi hyvä vetää vain 2 työsarjaa / liike. Omassa tapauksessa siis 2x8/10.
Onko tuossa mitään perää? Tällä tyylillä on tosin tullutkin tehtyä.

Vaihdanko 3x8?

Kiitos.

laitetaan nyt tännekkin jos täältä sais nopeammin vastausta, eli mitäs mieltä.

MA
1. Takakyykky – 4 X 10
2. Penkkipunnerrus – 3 X 10
6. Voimapyörä – 3 X Max

KE
1. Maastaveto – 3 X 10
2. Vinopenkki – 4 X 10
3. Ylätalja - 3 X 10
4. Niskan takaa punnerrus – 4 X 10
5. Hammerihauis - 4 X 10
6. Ranskalainenpunnerrus - 3 X 10
7. Istumaannousu – 3 X 20

PE
1. SJMV – 3 X 10
2. Penkkipunnerrus -
6. Voimapyörä – 3 x max

Miksi monta kertaa enemmän yläkroppaa kuin jalkoja? Yksi liike jaloille per päivä on kauhean vähän, sitten kumminkin teet jotain hauiskääntöjä. Vaikka yhden jalan kyykkyjä mukaan tuonne, tai tavallisia.

Kumpaa kannattaa käyttää 2-jakoisessa: 2on 1off vai 1on 1off? Nyt reilu vuosi reenailtu erilaisilla 4-jakoisilla 2on 1off ja vaihtelun vuoksi ajattelin palata takaisin 2-jakoiseen. Onko perus työntävät/vetävät jako ok?

Miksi monta kertaa enemmän yläkroppaa kuin jalkoja? Yksi liike jaloille per päivä on kauhean vähän, sitten kumminkin teet jotain hauiskääntöjä. Vaikka yhden jalan kyykkyjä mukaan tuonne, tai tavallisia.

no tää vastaus nyt taas ei ollu sitä mitä odotin (yllätys että taas jaloista pitää jtn sanoa) mutta, mun mielest hauiskääntöä ei edes pysty verrata johonkin kyykkyyn. sen verran enemmän se kyykky niitä voimia vie kun joku hauis kääntö... mitä mieltä olet tuosta kokonaisuudesta!

Miten alkoholi vaikuttaa yksittäiseen treeniin? Siis jos on vaikkapa illalla tarkoitus olutta ottaa enemmän tai vähemmän ja treenaa ennen sitä, meneekö se treeni ihan harakoille vaikka illan aikana söisikin?

Kysytäämpä täältä. Eli olen yrittänyt käydä salilla 1-3 viikossa ja olen tehny 1-jakoisella.

takakyykky 3x8 90kg
leuanveto leveellä tai kapealla otteella 3xmax
dippi 3x6 15kg tai penkki 3x6 70kg
alatalja 3x6
hauiskääntö 3x6
mave 3x6 100kg
pohkeet 3x8
voimapyörä 3xmax
vatsat

ongelmana on että tulokset ovat nyt junnanneet ja paino on alkanut tippumaan alkukesästä 3kg.
Onko ongelma pelkästään ravinnosta vai onko myös ohjelmalla osuutta asiaan? Ja tiedän että pitäisi syödä vaan enemmän mutta tökkii vaan jo nykyinen määrä ruokaa.
Eli ruokailut menee yleensä

aamupala
rahka, ananaspalat, pellavansiemenrouhe, soijahiutaleet

tai
puuro, pellavansiemenrouhe, soijahiutaleet, mehukeitto

lounas
kouluruokaa lasi piimää ja salaattia

päivällinen
esim puuro tai kanasalaatti

iltapala rahka+ananas

salinjälkeen heraa desi

annoskoot. koulussa yleensä 1-2 perunaa ja 3 jauhelihapihviä ja salaatti. puuroa yleensä yks lautasellinen.
vaikka tulee liian vähän kaloreita niin ruoka ei tahdo maistua ja kouluruoka on muutenkiin kammottavaa. Illalla on vaan pakko syödä ees jotain vaikka ei tee yhtään mieli.

Pituus 182 paino 71 ja ikä 21.

Miten saisi käsivarren lihaksia ja tarttumisotetta paremmaksi? Minulla on jo tällainen V-muotoinen käsirutistin, miksipä sitä nyt kutsutaankaan. SE on kuitenkin aika kevyt joten voisi tilata jostakin itselleni vähän paremmat. Gymstikki myy säädettävää, missä vastus on 10-40kg. Taitaa olla turhan heppoinen, ehkä sen voisi ostaa alotteluun. Tuolta löytyisi kunnon vermeet http://www.leehayward.com/heavygrips_int.htm. n. 50kg vastuksilla ja siitä ylöspäin. Oletteko jossakin nähneet myytävän vastaavaa sarjaa, kenties lähempänä kotomaata ja halvemmalla?

Miten saisi käsivarren lihaksia ja tarttumisotetta paremmaksi? Minulla on jo tällainen V-muotoinen käsirutistin, miksipä sitä nyt kutsutaankaan. SE on kuitenkin aika kevyt joten voisi tilata jostakin itselleni vähän paremmat. Gymstikki myy säädettävää, missä vastus on 10-40kg. Taitaa olla turhan heppoinen, ehkä sen voisi ostaa alotteluun. Tuolta löytyisi kunnon vermeet http://www.leehayward.com/heavygrips_int.htm. n. 50kg vastuksilla ja siitä ylöspäin. Oletteko jossakin nähneet myytävän vastaavaa sarjaa, kenties lähempänä kotomaata ja halvemmalla?

farmarikävely, maastaveto , tangossa roikkuminen , ym vahvistaa tarttumisotetta ja tarttuuhan siitä lihaakin

Pari kysymystä..

Penkissä tänään meni : 6,6,6(2avustettu),9(5avustettu) ; Seuraavalla kerralla samat painot vai vähemmän?

Miten voi olla näin, että : Rintakehä toisteksi lihaksikkaimmassa kunnossa (iso,leveä) mutta PIENET painot silti? Geenit?
Esim. Jalkaprässi on 150kg penkkiä edellä :david: ja pohkeet 85kg penkkiä edellä.. (Okei, mun reiskat on kyllä ihan kivat :D (vittu koko posti kuulostaa ylpeilyltä..) )

Pari kysymystä..

Penkissä tänään meni : 6,6,6(2avustettu),9(5avustettu) ; Seuraavalla kerralla samat painot vai vähemmän?

Miten voi olla näin, että : Rintakehä toisteksi lihaksikkaimmassa kunnossa (iso,leveä) mutta PIENET painot silti? Geenit?
Esim. Jalkaprässi on 150kg penkkiä edellä :david: ja pohkeet 85kg penkkiä edellä.. (Okei, mun reiskat on kyllä ihan kivat :D (vittu koko posti kuulostaa ylpeilyltä..) )

Vähemmän. Alottele nostelemaan nousujohteisesti vähä alempaa ja noi avustetut hässäkät veke. Veikkaan teenitylliä ennemmin kuin geenejä.

Jalkaprässi/pohkeet etc. ei ole mitenkää tekemisissä penkin kanssa. kyykyn kanssa sitä voi jo jotenkuten suhteuttaa.

Hommaa Captain of Crush -gripperit, ni ainaki jokski aikaa riittää vastusta noissa eri vahvusissa :D Laadukkaat on

Miten noilla grippereillä on tarkoitus treenata että saa forkkuun voimaa/kokoa? Jotain samanlaisia sarjoja kuin muissakin liikkeissä, vai joka liikkeen välissä vähän puristella noita vai miten? Ja millaisia toistomääriä?

voiko pystypunnerrus/kyykky/maastaveto vaikuttaa pituuskasvuun? teen aika pienillä painoilla mutta silti painot ovat sellaisia millä jaksan tehdä juuri ja juuri ja ne ovat tuskallisia minulle (esim. kyykyssä about 50kg ja koitan lisää joka kerta 2.5kg)

voiko pystypunnerrus/kyykky/maastaveto vaikuttaa pituuskasvuun? teen aika pienillä painoilla mutta silti painot ovat sellaisia millä jaksan tehdä juuri ja juuri ja ne ovat tuskallisia minulle (esim. kyykyssä about 50kg ja koitan lisää joka kerta 2.5kg)

tutkimusten mukaan ei voi.

Back
Ylös Bottom