Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kuis paljon kierto- ja paikkaharjottelu eroaa toisistaan? Onko sillä mitään vaikutusta mihinkään, jos tekee vaikkapa kerran viikossa kestovoimatreenin kiertoharjoitteluna normireenien ohella, ihan vaan vaihtelun vuoksi?

Kuis paljon kierto- ja paikkaharjottelu eroaa toisistaan? Onko sillä mitään vaikutusta mihinkään, jos tekee vaikkapa kerran viikossa kestovoimatreenin kiertoharjoitteluna normireenien ohella, ihan vaan vaihtelun vuoksi?

Kehittää erilaista voimaa... Eli vaikutushan on se että kestovoima kehittyy.

Kädet:
L-veto tangossa roikkuminen myötäotteella MAX!
Punnerrus 1x20 2x15
O.Punnerrus 1x15 2x10
Leuat vastaotteella 2x7 1x5
Hindupunnerrus 1x15 2x10
Punerrus tasapainolaudalla/Staggered Push-ups 2x10

Keskivartalo:
Vatsat staattiset MAX!
Leuat niskantaakse 2x3
Linkkari 3x6
Istumaannousu 2x6
Selät 2x15
Vatsat ristiin 1x25 2x20
Leuat(Myötäote) 3x5
Linkkari L-veto tangossa 2x5 2x3
Silta 2x5

Noi 2 kertaa viikossa, ja kerran viikossa Pyramidi 20 asti? +Jos jaksaa niin jotain pientä hölkkälenkkiä joos nyt niin tarpeellista. miltä kkuulostaa?

No ei tuo hirmusen hyvältä kyllä kuulosta. Ota mielummin joku foorumilla jo valmiiksi hyväksi tunnustettu setti.

Oon tästä motkottanu ennenkin, mutta mistä hitosta kiikastaa kun penkki junnaa vaikka koittanu mitä ja muut tulokset vaan nousee? Ojentajatki on turvonnu ja rinta hiukan. Tekniikkaki katottu kuntoon :(

Oon tästä motkottanu ennenkin, mutta mistä hitosta kiikastaa kun penkki junnaa vaikka koittanu mitä ja muut tulokset vaan nousee? Ojentajatki on turvonnu ja rinta hiukan. Tekniikkaki katottu kuntoon :(

Mulla nousi heti maksimi siitä mihin se oli junnannu ku kävin tekemään pyramidisarjoja perussarjojen sijaan. Kuukauden päästä se taas jumitti uudestaan, mutta melkein 10 kg ylemmäs kun ennen.

muoksi: tästä siis opimme että jos junnaa niin vaihtelet sitä sarjaa kunnes alkaa taas näkyä. Mä tein tosi usein niitä sarjoja niin että kun oli päästy ylös niin alaspäin mentiin niin että maksimitoistot, painoja pois, maksimitoistot, painoja pois, maksimitoistot, kaikki painot pois ja pelkällä tangolla loppuun parikymmentä nopeaa pumppausta.

Kädet:
L-veto tangossa roikkuminen myötäotteella MAX!
Punnerrus 1x20 2x15
O.Punnerrus 1x15 2x10
Leuat vastaotteella 2x7 1x5
Hindupunnerrus 1x15 2x10
Punerrus tasapainolaudalla/Staggered Push-ups 2x10

Keskivartalo:
Vatsat staattiset MAX!
Leuat niskantaakse 2x3
Linkkari 3x6
Istumaannousu 2x6
Selät 2x15
Vatsat ristiin 1x25 2x20
Leuat(Myötäote) 3x5
Linkkari L-veto tangossa 2x5 2x3
Silta 2x5

Noi 2 kertaa viikossa, ja kerran viikossa Pyramidi 20 asti? +Jos jaksaa niin jotain pientä hölkkälenkkiä joos nyt niin tarpeellista. miltä kkuulostaa?

Voit kyllä ihan hyvin niitä punttejaki nostella jos haluat (eli kato vaikka tuolta treeniosastolta joku ohjelma). Oot kumminki 13/14v, et 4v.

Jos kummiski haluut treenata omalla painolla, saat niistä paljon enemmän irti jos teet esim. 3x max, sen sijaan että teet 3x ??. Ainakin siinä tapauksessa jos oot huono lisäilemään niitä toistomääriä. Ja etkö jalkoja meinannu ollenkaan treenaa? Ei tarvi tehä ku 100 kyykkyä omalla painolla niin nopeesti ku pystyy ;) Ei siinä kauaa nokka tuhise.

Terve! Tavoitteena olis että syyskuun 29.päivä kuluvaa vuotta menisi penkistä 25 toistoa 62.5 kilolla. Tällä hetkellä ei mene kuin kaksi kertaa, mahtaakohan tavoitteeni olla kuinka realistinen?

Kuulostaa aika kovalta tavoitteelta, mutta omapaino ja treenitausta vaikuttavat aika paljon joten niistäkin olisi hyvä mainita jotakin?

Jos siis olet jo pidempään treenannut 50-kiloinen sintti niin tuskin onnistuu, jos taas olet vasta treenaamisen aloittanut 80-kiloinen ukko niin voi parhaimmillaan onnistua melko helpostikin.

Juu olen vasta aloitellut ja painoa löytyy 80kg ja risat. Ei kait siinä muuta kuin kovaa treeniä vain :)

Sitten tosiaan kovaa treeniä vaan niin voi onnistuakin. Koska olet vasta aloitellut, niin lihaksista ei irtoa vielä läheskään kaikki tehoja ja tulokset kasvavat alussa nopeasti. Jos tuo 80 kg ei ole ihan pelkkää läskiä, niin lihaakin löytyy jo valmiiksi sen verran, että tuollaisten selvästi omapainoa pienempien rautojen käsittelyyn pitäisi kyllä riittää eväät vähän pidempiinkin setteihin kun vaan jaksaa vääntää.

mistä vois johtua ihan karsee jumitus jaloissa kyykkysarjojen aikana/jälkeen, siis semmonen pakottava kramppauksen tuntuinen, ihan koko jalassa pohkeista reisiin, en osaa tarkalleen paikantaa missä, heijastuu vähän joka paikkaan. Koko loppu treeni on semmosta suorilla jaloilla kävelyä kun pakottaa niin perhanasti :D mut sit kotiin kun lähtee käveleen niin ei enää tunnu siinä vaiheessa. Mun mielestä mulla on lämmittelytkin kyykyssä ihan kunnossa, eka teen ilman mitään painoja pari pitkää sarjaa, sitten pelkällä tangolla pari sarjaa, sit 5x40kg, 5x50, 3x60, 1x70, ja lopuks 5x75kg kolme sarjaa (työsarjat) ja alkaa tuntumaan aina jossain lämmittelyjen aikana. Kolme viikkoo treenannu ja tää ongelma tuli vasta tällä viikolla. Tai en tiä onko tää ees mikään iso ongelma kun ei se tunnu suoritukseen vaikuttavan, mut ärsyttää toi jumitus koko lopputreenin

toinen kysymys toisesta aiheesta. Kun puhutaan aina että lihaksille on supistus ja venytys, ja että venytystä voi tehä sarjojen välissä, niin tarkoittaako se ihan perus venyttelyä? Pitäiskö sarjojen välillä aina venytellä sitä treenattavaa lihasta?

Kannattaako yksijakoisessa tehdä treenissä samoihin lihaksiin ottavat liikkeet peräjälkeen?

Esimerkiksi:
Penkki
Pystypunnerrus
Kulmasoutu
Leuanveto

Vai:

Penkki
Leuanveto
Pystypunnerrus
Kulmasoutu

Peräkkäin tehdessä pysyy parempi pumppi ja tuntuma lihoissa,
vuorotellen saa enemmän rautaa ylös lihasten levätessä välillä.

En tiedä onko tätä jo kysytty täällä mutta kysynpä nytten. Elikkä kun kyykkään niin mihin kohin se tanko pitäisi tulla? kun koskee nii paljon jos lisää vähänkin painoa tankoon

Sanokaa suoraan kuinka realistinen tavoitteeni on: Olen tällä hetkellä 187cm ja 62kg. Tuosta sitten pitäisi ----> 85kg ja bf % < 10%. Mitään aika rajaa ei tällä hetkellä ole, kunhan joskus toteutuisi. Treeniohjelma on ainakin kunnossa, eräs tuttava, joka on ammattilainen, tekaisi juuri pari viikkoa sitten uuden. Mutta niin miten on?

Sanokaa suoraan kuinka realistinen tavoitteeni on: Olen tällä hetkellä 187cm ja 62kg. Tuosta sitten pitäisi ----> 85kg ja bf % < 10%. Mitään aika rajaa ei tällä hetkellä ole, kunhan joskus toteutuisi. Treeniohjelma on ainakin kunnossa, eräs tuttava, joka on ammattilainen, tekaisi juuri pari viikkoa sitten uuden. Mutta niin miten on?
no aika 100% realistinen siinä tapauksessa

entä onko mitään aika veikkausta kuinka kauan tuollaiseen tulokseen pääsyssä menee? Jos siis jatkan treeniä samaan malliin 4 krt/viikko + nyrkkeilyä cardio traininginä 2 krt/viikko? Syödä pitää kai aika jumalattomasti, jotta ennen eläkevuosia tuohon pääsee :lol2:

Back
Ylös Bottom