Kyynärpäät kiinni kyljissä niin muistaa tehä ihan vaan haukkarilla sen liikkeen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo elikkäs kyselisin noista hauiskäännöksistä. Elikkä minkä levyinen ote kannattaa olla kun levytangolla tekee hauiskääntöjä? Itsellä yleensä hieman olkapäitä levemäpi ote. Siis ihan hieman. Onko sopiva?
Joo elikkäs kyselisin noista hauiskäännöksistä. Elikkä minkä levyinen ote kannattaa olla kun levytangolla tekee hauiskääntöjä? Itsellä yleensä hieman olkapäitä levemäpi ote. Siis ihan hieman. Onko sopiva?
Haluaisin kuulla näkemyksiä treeniohjelmastani, teenkö aivan liikaa ja teenkö edes suht järkevästi näitä treenejäni:
ma-rinta+hauis:
6*penkki (60-12toistoa, 70-5toistoa, 80-2toistoa, 85-1toisto, 80-2toistoa, 60-mitä vaan menee)
3*vinopenkki käsipainoilla 8 toistoa/sarja
vuoroviikoin 3*pullover tai levitys taljassa/käsipainoilla
3*hauiskääntö käyrätangolla 10 toistoa
2*leuanveto vastaotteella sen mitä menee
ti-selkä+ojentaja
vuoroviikoin 5*maastaveto 7-10 toistoa tai selkäpenkissä 10 levy selässä 20 toistoa
ylätalja tankoa vaihdellen 3*8-12 toistoa
alatalja 3*10
kulmasoutu vuoroviikoin käsipainoilla/tangolla 3*10
penkillä selällään maaten ojentajat käyrätangolla 3*8
pudotussarja taljassa v-tangolla, ojentajille siis (35kg lähtö, siitä 5kg pois/sarja 10kg asti)
ke-lepo/jos huvittaa-päivä
erilaisia vatsaliikkeitä 6*15
to-olkapäät+hauis
olkapäät pystypenkissä tangolla 5*6-12
olkapääkääntö sivulle, en tiedä oikeaa nimeä 3*8, joskus pari pudotussarjaa näiden tilalla
hitleritervehdys/pystysoutu vuoroviikoin 3*10
levitys pienillä käsipainoilla mahallaan vinopenkissä 3*20
hauiskääntö käsipainoilla 3*8
vasarahauiskääntö käsip. 2*8
pe-jalat+ojentajat
kyykkäys 6*7-12
prässi 3*8
pohkeet prässissä 3*18
reisipenkki 3*12
mahallaan reisipenkissä 3*12
kapea penkki 3*8
pudotussarja taljassa v-tangolla ojentajille (35kg lähtö, siitä 5kg pois/sarja 10kg asti)
la-jos huvittaa-päivä
kuntopyörällä suht kevyttä ravia 2*20min
vatsoja 6*15 eri liikkeitä
lisäksi käyn kävelemässä joka päivä 45-60 min.
pahoittelen jo etukäteen sitä että en tiedä oikeita nimiä liikkeille jne, mutta jospa tuosta selvän saisi. Tämä on ensimmäinen tänne kirjoittamani viesti, joten sallinette mahdolliset virheet etiketissä/missä niitä nyt sitten onkin.
Onko teillä kello mukana salilla? Aerobista urheileva kaverini mainitsi asiasta liki välttämättömyytenä, että eihän muuten tiedä koska on toisen sarjan aika. Itse kun olen ihan vaan arvioinut että jollain painolla jaksaisin vaikka 10 toistoa, ja teen sitten 8 ja odotan kunnes tuntuu siltä että jaksaa toiset 8. Yleensä näppituntuma on suunnilleen pitänytkin kutinsa. Samaten liikkeestä toiseen vaihtaessa olen pitänyt taukoa näppituntumalta.
Onko teillä kello mukana salilla? Aerobista urheileva kaverini mainitsi asiasta liki välttämättömyytenä, että eihän muuten tiedä koska on toisen sarjan aika. Itse kun olen ihan vaan arvioinut että jollain painolla jaksaisin vaikka 10 toistoa, ja teen sitten 8 ja odotan kunnes tuntuu siltä että jaksaa toiset 8. Yleensä näppituntuma on suunnilleen pitänytkin kutinsa. Samaten liikkeestä toiseen vaihtaessa olen pitänyt taukoa näppituntumalta.
Hei mulla on semmone ongelma ilmeny tässä et nukun muute aikalailla normaalisti yöllä mutta herään siinä 02 ja 06 aikoihin...tätä ollu kolmen viikon ajan tai oikeestaan siitä lähtien ku alotin salilla käymään. jouluna pari kertaa kävin molempina öinä nukuin tavallista huonommin. ja nytten alottanu käymään 2-3krt viikossa ja joka yö siitä asti on nukkunu huonosti ja heränny yöllä.kuullostaa tyhmältä mutta voiko olla että teen liian kovaa treeniä ja keho ei oo tottunu tämmösee ja mahollisesti palautuminen ois liian huonoa jonka takia ylirasituksella menee? en tiiä kuullostaa aika ihmeelliseltä ku en oo muilla tämmöstä huomannu mut nytte kokeilun takia oon viikon pois puntilta kokonaan ja vältän kovaa rasitusta ja katon miten toimii. ja sitte tietoja sen verra et normipainonen oon ja ei oo masennusta ja stressiäkää paitsi nytte ku on stressannu ja panikoinu et onko tullu joku uniongelma ettei enää saa unta yms... nii ja oon 15v ja murkkuikä menossa joten jos joku vois jotai sanoo tästä nii tosi tosi kiitollinen olen

miten voin nopeuttaa lihasten kasvua ? palautusjuomat ? millä olisi hyvä aloittaa ?
mitä minun kuuluisi syödä aamulla ? treenin jälkeen ? illalla ?
osaako kukaan neuvoa oikeata treeniohjelmaa näin aloittajalle ?
Missä liikkeissä yleensä kannattaa tehdä alle 8 toiston sarjoja. Esim. 4-6 toistoa aina sarjassa mave, penkki, kyykky ? Muita missä on järkevää ainakin välillä tehdä lyhempää sarjaa isommilla painoilla. Onko esim. vipareita järkeä tehdä koskaan noin pienillä toistomäärillä ? Vai pysyykö 8+ toistoissa.No esimerkiksi leukoja, kulmasoutuja, takareisiliikkeitä ,etureisiliikkeitä ja kaikennäköisiä punnerruksia voi ja kannattaakin tehdä lyhyitä sarjoja. apuliikkeitä kuten vipareita, reidenojennuksia ..jne kannattaa tehä sit pitempää sarjaa! Eli massaliikkeissä lyhyempää sarjaa ja apuliikkeissä pitempää !Kysytäämpä nyt täältä alottelijoiden osiossaMissä liikkeissä yleensä kannattaa tehdä alle 8 toiston sarjoja. Esim. 4-6 toistoa aina sarjassa mave, penkki, kyykky ? Muita missä on järkevää ainakin välillä tehdä lyhempää sarjaa isommilla painoilla. Onko esim. vipareita järkeä tehdä koskaan noin pienillä toistomäärillä ? Vai pysyykö 8+ toistoissa.
Oon täs miettiny noit treeni- ja lepopäivän eroja energiankulutukses. Jos mun peruskulutus päivässä on vaik jtn 2300kcal nii sit treenipäivänä kulutan ton 2300kcal + 600kcal = 2900kcal, joten jos haluun kasvaa jonku verra nii mun pitää syödä semmoset 3200kcal treenipäivänä. Sitte lepopäivänä mun kulutus on taas toi 2300kcal + jtn 300kcal, mikä kuluu palautumisee, eli siis yhteensä 2600kcal, joten pitää syödä 2900kcal eli vetää normitreenipäiväsafkat mut jättää palkkarin pois nii se on sit siinä. MUTTA mites sitte, ku käyn salil ma, ti, to ja pe niin ti ja pe on siis tavallaa sekä treenipäivä että lepopäivä. Eli onko energiankulutus ti ja pe siis 2300kcal + 600kcal(treeni) + 300kcal(palautuminen) = 3200kcal? Pitäskö siis vaa laskee jokapäivän energiankulutus eriksee ja syödä sit sen verra vai mite?