Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä eroa on sarjojen määrällä en vieläkää tajua. Sen tajuan et massaa saadaan toistoilla 8-12 ja voimaa 4-6.
Mut mitä eroo vetää penkis esim 2x6 tai 6x6 voisko joku selittää tämän yksityiskohtia myöten? (Itse teen aina sen 3 sarjaa)
Mitä eroa on sarjojen määrällä en vieläkää tajua. Sen tajuan et massaa saadaan toistoilla 8-12 ja voimaa 4-6. Mut mitä eroo vetää penkis esim 2x6 tai 6x6 voisko joku selittää tämän yksityiskohtia myöten? (Itse teen aina sen 3 sarjaa)

Ihan niinkuin kaikkeen muuhunkin tekstiin netissä. Näin siis olen poistanut vastuun itseltäni, jos puhun paskaa :D Pitäis saada tä siguks.Onko treeneissä pumpin saaminen oleellista lihaksen kasvun kannalta?
Tuntuu niinku rinta ihan helvetin "kireältä" ja niinku rintalasta (luut) pyrkis rinnasta ulos.. Lihaksissa ei niinkään tunnu. En ajatellu että tuntuko solisluissa mut rintalastassa ainaki, oli pakko lopettaa ku tuntu että kohta käy huonosti vaikkei lihaksia vielä saanu väsytettyä.. Muutaman päivän päästä kokeilen uusiksi, voiha se olla että ku uus liike mulle nii menee vähän aikaa ku totuttelee..
Siinä oliki se että tein ekaa kertaa dippejä sitten yläasteen kuntotestin ja pienillä painoilla, lihaksissa ei vielä tuntunu yhtään. Reilu 10kg oli lisäpainoja mukana ku tein kolmatta lämmittelysarjaa nii muutaman toiston jälkeen tuli toi kipu..Kannattaa vähän tosiaan höllätä dippien tekoa ja ens kerralla tehdä reippaasti keveämmin. Dipit on siitä vähän huono liike ettei se yksinkertasesti sovi kaikille, vaikka kyllä veikkaisin et rauhallisel tutustumisel noi kivut lähtis, ainakin reenikaveril toimi.
Valtzu
IMO voit tehdä kaksjakosella ma, ti, ke ja pe. On siinä sellanen ongelma, että kun kaksjakoisesta on kyse niin ma ja ke treenataan samat lihakset, jolloin niillä on ollut vaan yksi välipäivä. Tällöin jos sä treenaat aina samat lihakset maanantaina ja keskiviikkona, niin niitä voi periaatteessa vaan joka toinen kerta treenata "kunnolla". Itse ehdottaisin sellasta ratkaisua, että muutat treenijärjestystä viikottain. En nyt tiedä mitä ohjelmaa sä tarkotat, mutta jos on esimerkiksi karkee jako yläkroppa ja alakroppa, sanotaan treeni A ja treeni B. Tekisit viikolla 1 näin: A, B, A, B. Viikolla 2: B, A, B, A. Viikolla 3: A, B, A, B. Ja niin edelleen. Eikä toikaan järjestely oo kovin ihanteellinen, koska niinkuin näkyy ekan viikon viimisen treeni A:n ja tokan viikon ensimmäisen treeni A:n väliin jää liiankin monta päivää (ja sama kuvio toistuu). Mutta jos sä tekisit joka viikko ABAB, niin sun pitäis joka toinen A tehdä kevyesti, kun taas B:t pystyt aina treenaamaan kunnolla.
Jos viellä miettisit sitä 6km pyöräilyä :D
Mitä ilmeisimmin sua huolettaa vaikuttaako kyykky ja mave kasvuun. Tästä on pakkiksella kiistelty aika paljon ja vastaukset menee ehkä 50/50 puolesta ja vastaan. Itse ottaisin varman päälle, ja pitäisin huolen siitä että tekniikat on aina kunnossa ja painoja ei oo liikaa. Kyllä nuoren ja kasvavankin ihmisen keho kykenee tekemään työtä vaurioitumatta, kunhan sen tekee järkevästi.
Edit: Loppuhuomautuksena näihin mun viesteihin, että mitään tieteellisiä todisteita mulla ei oo esittää mistään väittämistäni. Ja oon huomannut, että puolen yön aikoihin saatan kirjottaa melkosta soopaa välillä, että kannattaa suhtautua kriittisestiIhan niinkuin kaikkeen muuhunkin tekstiin netissä. Näin siis olen poistanut vastuun itseltäni, jos puhun paskaa :D Pitäis saada tä siguks.
Onko muilla tuntunu dippiä tehdessä siltä ku rintalasta haluais tulla ihon läpi? Ekaa kertaa tein dippiä sitten yläasteen kuntotestien ja tuntu kyllä aivan helvetin pahalta vaikka ei ollut lisäpainoja ku reilu 10kg, lihaksissa ei vielä hirveämmin tuntunut mutta rintalastassa tuntu.. Vai onkohan tuo vaan alkukankeutta?
Aika syvälle dippasin mutta olkapäiden liikkuvuuden rajoissa kuitenkin ku olen aiemmin onnistunut paskomaan kiertäjäkalvosimeni nii niitä vähän varoin.. Ja tosi hallitusti tein eli ei pitäis olla siitä kiinni.
Joo. Mulla kans tuntu että ei meinannu happea saada nii oli pakko lopettaa.. Pitä vielä pari kertaa kokeilla dippailla ja jos ei onnistu nii pitää tyytyä kynistelemään käsipainopunnerruksissa.. Harmi kyllä ku tuntu että dippi ois voinu olla just se mun liikeItellä oli pitkään ihan sama juttu. Rintalastaan kohdistu jostain syystä kova puristus ja sattu dippien tekeminen. Kerran sitten lisäpainojen kanssa rintalasta selvästi muljahti hetkeks pois paikoiltaan, ja sai keräillä maassa kymmenen minuuttia kun ei saanut henkeä. Ei pystynyt kahteen viikkoon treenaamaan yläkroppaa, ei edes selkää kun sattu rintalastaan niin saatanasti. Nykyään ei enää satu dipatessa, välillä kyllä edelleen tuntuu vähän aralta tuossa rintalastan kohalla. Jto:lta kun kysyin tästä, niin sano, että johtuu rintalihasten kireydestä.

Mulla näky kaikki kuus vatsapalikkaa ihan hyvin n. 12% rasvoissa, valaistuksesta riippumatta.. Mutta toihan on ihan yksilökohtainen juttu. Etuolkapäissä näky kans vähä suonia vielä silloin.. Jos sulla nyt on rasvat 11-13% nii ei sun kauaa pidä dieetata että alle kympin saat ja sillon kyllä luulis palikoiden näkyvän.Rasvaprosenteista ja lihasten erottuvuudesta/näkyvyydestä sen verran, että mikähän lienee jo semmonen prosentti jotta pihvit ja vatsat erottuis? Itellä on pituutta 195 ja painoa 92-95kg(puntarista riippuen?) ja rasvat lienee siinä 11-13% välillä? Omasta mielestä vatsat on ihan hyvässä kuosissa, mutta eipä ne juurikaan näy. Eikä tosin muutenkaan tunnu tarttuvan lihas-saati läski, mikä varmasti osittain johtuu siitä, etten pysty syömään niin valtavia määriä ruokaa, mitä mun tapauksessa pitäis?
Mulla näky kaikki kuus vatsapalikkaa ihan hyvin n. 12% rasvoissa, valaistuksesta riippumatta.. Mutta toihan on ihan yksilökohtainen juttu. Etuolkapäissä näky kans vähä suonia vielä silloin.. Jos sulla nyt on rasvat 11-13% nii ei sun kauaa pidä dieetata että alle kympin saat ja sillon kyllä luulis palikoiden näkyvän.
mutta reenin perusteella uskaltaisin kuvitella, että jotain siellä on ja kyllä ne jännittämällä tuntuukin. Ehkä se sit on yksilöllistä, mutta suonia mulla ei näy kyllä missään, paitsi ranteissa jonki verran. Nuorempana ku reeni oli paljolti vaan aerobista ja rasvat huiteli 6-7% pinnassa, nii eipä sillonkaa hirveesti mielestäni näkyny, mutta sillon siellä ei kyllä palaa ollukaan vaan lähinnä lihaksen muotit
. Entiä, oonko sitten liian kriittinen oman kropan suhteen mutta jos nyt jotain esimerkkiä voisin erottovuudesta/näkyvyydestä antaa, nii esim. se että palat pystyy selkeesti huomaamaan eikä vaan niin,että näkyy "jotain"..vähän tuota on vaikee selittää?
No tässä ku miettii näitä vastauksia, ni onk se sitte hyvä jos teen sen 3 sarjaa aina niinku yleensä olen tehny ja sitte välillä vaihtelen toistoja että tulee massaa ja voimaa reenattua?