Olen aloittanut noin. kuukausi sitten kuntoilemaan. Tavoitteena on saada kiinteät, lihaksikkaat reidet ja pyöreä takamus. Ihan ensimmäiseksi täytyy kysyä,että saako oikeilla liikkeillä treenaamalla pyöreät pakarat? Tekstin alapuolella esimerkkikuva, joka olisi tavoitteena.
Mitkä mahtais olla hyvät liikkeet? Olen tehnyt kyykkyjä painojen ja ilman painojen kanssa, etu- ja takareisiojennuksia, selällään ja punnertanut jaloilla sekä kylkiasennossa jalkojen nostoja. Olisiko ehdottaa jonkinlaista treeniohjelmaa ja miten kauan suurinpiirtein menee,että tuloksia alkaa syntymään? Ja olen juuri aloittanut käyttämään "Leader" TOTAL MASS proteiinijauhetta. Onko kokemuksia?
Kiitokset hyvistä palautteista!
Kyllä. Pakarat kasvavat kun niitä treenataan, silloin tarakka näyttää paremmalta :D
Hyviä liikkeitä ovat mm. askelkyykky, takakyykky, etukyykky, maastaveto, spurttaaminen, suorinjaloin maastaveto, osatoistot kyykyssä ja vedossa etc.
Mutta olet harjoitellut vasta kuukauden niin ota esimerkiksi askelkyykky ja takakyykky pääliikkeiksi, ja tee niitä molempia pari kertaa viikossa.
Esimerkki;
Ma: takakyykky 4x8 3x12 1x15
To: askelkyykky 5x10 75s lepoa, polvenkoukistus 5x6-8 75s lepoa, askelkyykky ja niin edelleen kunnes molempia on tehty viisi sarjaa.
Mutta, en kuitenkaan tiedä mahdollisia rajoituksia joita sinulla on, enkä teknistä osaamista joten sen tarkempaa on vaikea neuvoa.
Ja niinkuin monesti olen sanonut, se maksaa rahaa, mutta suosittelen lämpimästi että palkkaat jonkun asiantuntevan PT:n opettamaan aluksi hommat.
Todennäköisesti se säästää paljon vaivaa ja aikaa kun ei tarvitse lyödä päätä seinään kuukausia.