Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Voisiko joku kokeneempi kertoa miten alataljassa ja ylätaljassa saisi paremman tuntuman selkään käsien sijasta, kun itellä polte tuntuu enemmän hauiksessa, kuin seljässä....
Ota venytysvaiheessa pieni vauhti alaselällä ja keskity sitten supistamaan kunnolla.

Tuli loppuviikosta postissa kilon verran Activlabin kreatiinimonohydraattia kun oli tarjouksessa ;) On varmaan ihan kelpo kamaa?

Olis kaks kysymystä. Eli:

1) Kannattaako tälläsen kohta 16vuotiaan salilla kävijän käyttää tätä tuotetta:

Halvempiakin löytyy. Ihan ok. Voi käyttää.

2) Pitääkö/kannattaako normi lenkin jälkeen juoda palautusjuoma?

Ei välttämättä. Voi ottaa mut voi olla ottamattaki. SUosittelisin puolittamaan normi annoksen jos lenkin jälkeen palautusjuoman juo.

Edit. En saanut tuota linkkiä muuten toimimaan, joten piti laittaa sen takia noita välilyöntejä. :/

Ja etkä saa. Moinen on kiellettyä.

Halvempiakin löytyy. Ihan ok. Voi käyttää.

Okei. Mitä halvempia vaihtoehtoja sit löytyis? Ja löytyykö niitä tavallisista marketeista vai pitääkö tilata netistä. Toi mun linkittämä palautusjuoma ainakin löytyy normi marketista, mutta muita palautusjuomajauheita en oo siel nähny. Tosin Gainomax Recoveryä löytyy kaupasta ja sen ei tarvi ku juoda, mutta mun mielestä se on vähän kallis kun melkeen 2€/250ml.

Syy? Prässi on liian edullinen mekaanisesti, eikä siinä tarvita latseilta tai keskivartalosta juurikaan apua.

Okei. Sita vain ihmettelen, että vaikka liikkeet ovatkin mekaanisesti erilaiset, niin voiko tulokset silti kääntyä laskuun (noin lyhyessä ajassa), vaikka jalkoja treenaisi kovaa, mutta eri liikkeillä. Luulisi että muut jalkaharjoitteet kuitenkin jollain muotoa pitäisivät sitä voimatasoa yllä?

Okei. Mitä halvempia vaihtoehtoja sit löytyis? Ja löytyykö niitä tavallisista marketeista vai pitääkö tilata netistä. Toi mun linkittämä palautusjuoma ainakin löytyy normi marketista, mutta muita palautusjuomajauheita en oo siel nähny. Tosin Gainomax Recoveryä löytyy kaupasta ja sen ei tarvi ku juoda, mutta mun mielestä se on vähän kallis kun melkeen 2€/250ml.

Varmaan riittää sulle ihan hyvin. Varmaan banaani ja rahkapurkki kotona riittäisi myös. Sinuna ostaisin korkeintaan lisäproteiinia jos mitään lisäravinnetta.

Netistä löytyy paljon halvemmalla lisäravinteita mitä normi marketeista. Eli rohkeasti vaan netistä tilaamaan, jos haluaa roposiaan säästää. Toivottavasti ei mene mainostuksen puolelle, mutta perus lisäravinteissa Massin tuotteisiin olen itse ollut tyytyväinen, niin laatunsa kuin hintansakin puolesta.

LENKKEILY EI TODELLAKAAN OLE HYVÄ KEINO VÄHENTÄÄ RASVAPROSENTTIA?? kerro miten rasva sitten palaa rahaiten??? lukenut olen dietti, lenkki niin johan saa läskit kyytiä tai minulla ovat ainakin saaneet

Nopein ja paras keino päästä kuntoon on ruokavalion kautta.
Toki on olemassa lukuisia keinoja edistää rasvamassa poistumista kuten intervallit, spurtit, laktaattia tuottava treeni yms.

Mutta loppujen lopuksi se on kuitenkin ruokavalio mikä sen kunnon tuo.

Tidus, pahoittelen hieman lapsellista kommenttiani, sattu vaan ärsyttämään :D

En itse näe asiaa noin, tai siis en pidä hifistelynä. Koska ihmiset ovat nykypäivänä aika usein kroonisesti väsyneitä, verenpainetauti on jo niin yleinen että siitä ei jakseta edes vaahdota, ja kansat lihovat silmissä niin en näe muuta yhteyttä kuin ruokavalio.
Ja silloin kun alkoi ensimmäisen kerran low fat/high carb-dieetit puskemaan niin porukka alkoi lihomaan.
Hiilareista on tehty vain muka niin elintärkeitä. Ja syykin on aika ilmeinen, onhan sokeri paljon halvempaa ja helpompaa kuin liha.
Kauppojen hyllyt notkuvat sadoista sokerilla kyllästetyistä ruoista, näistä tulee 100% suurempi voitto koska valmistaminen on halvempaa ja on helppo lyödä kylkeen "low fat" tai "fat-free"

OT: Mua pistää suunnattomasti vituttamaan nykyajan meininki ruuan kanssa. Kauppojen hyllyt täytetään mahdollisimman halvalla paskalla. Kiireiset, nälkäiset ihmiset sitten ostaa sitä nopeimman ja parhaimman näköstä valmisruokaa halvalla tietenkin. Pussin kyljessäkin on jotain ihan muuta kun sisällä, ja oikeeta ravintoa siinä on melkein ei yhtään.
Sitä sitten mussutetaan tyytyväisenä tonnikaupalla ja nälkä lähtee. Tapa siirtyy vanhemmilta jälkikasvulle, ja sitten ihmetellään kun kaikki nuorista vanhuksiin on niin sairaita ja läskejä. Kissanruokakin on varmaan terveellisempää. Täytyy kohta sitä alkaa ostamaan.

Sää et ole kyllä halpoja nähnytkään sitten. :D

Noihan on aika kalliita. Massilta, ulkomailta ja fitnesstukusta irtoaa halvimmat ravinteet.

En mä väittäny et fastin tuotteet halvimpia on, mut ufs:än todellaki on. En jaksa ees tarkistaa ja verrata. En väitä ettäkö olis kaikista halvin, mutta halvimpien joukossa taatusti(uhvin tuotteet).

OT: Mua pistää suunnattomasti vituttamaan nykyajan meininki ruuan kanssa. Kauppojen hyllyt täytetään mahdollisimman halvalla paskalla. Kiireiset, nälkäiset ihmiset sitten ostaa sitä nopeimman ja parhaimman näköstä valmisruokaa halvalla tietenkin. Pussin kyljessäkin on jotain ihan muuta kun sisällä, ja oikeeta ravintoa siinä on melkein ei yhtään.
Sitä sitten mussutetaan tyytyväisenä tonnikaupalla ja nälkä lähtee. Tapa siirtyy vanhemmilta jälkikasvulle, ja sitten ihmetellään kun kaikki nuorista vanhuksiin on niin sairaita ja läskejä. Kissanruokakin on varmaan terveellisempää. Täytyy kohta sitä alkaa ostamaan.

Ku kattelee vähän mitä suuhun laittaa, niin ei nuo nykyruoat loppujen lopuks myrkkyä ole.

Eli siis alotan salin ensiviikolla niin olisiko siihen 4 salikertaa viikossa ohjelmaan hyvä lisätä 2kert 3,5-5km hölkkälenkki, että lihakset eivät kuitenkaan ala sitten surkastumaan ja yleiskunto pysyy ns. hyvänä? ja sitten myös saa syödä hyvinkin jopa 3000kcal / päivä? tai viikolla vähemmin ja vklp enempi?! koska en siis haluisi tulevaisuudessa olla lihavalihaskimppu, vaan että rasvakerros on ohut jottai lihakset näkyvät! :S :S

toi 3000kcal päivässä on kyllä vähän liian vähän jos haluut lihakset kasvamaan, varsinki sun kokoselle äijälle. kantsii joku 3300kcal syyä päivässä :D pikkusen voi sitä rasvaakin tietenki tulla mutta ei mitenkää merkittävästi ja sen saa kyllä pois lähtemään nopeesti jos haluaa :D

Kysymykseni saattaa olla vähän offtopic, mutta mistä johtuu, että joillain palstoilla teksti on tällaista? :

Tuo määrä aerobista tekee vain hyvää. Mä en nyt enempää ota kantaa ohjelmaasi, nopeasti vilastuna näyttää hyvälle. Mutta jos kuitenkin on tarvetta panostaa sekä rintaa, että olkapäihin, laittaisin jaon silleen että rinta ja huis on yhtenä päivänä ja olkapäät ja ojentajat toisena. Näin tulee molemmilla tehtyä päivän aloitus ja jaksaa vetää täysillä ja näin saa sitä panostusta oikeaan suuntaan.

Kyseisen esimerkkipätkän poimin sattumalta jostain täältä aloittelijoiden peruskysymyksistä. En siis kaipaa siihen selvennystä vaan syytä.

Johtuuko tämä nyt käyttämästäni firefoxista vai mistä?

Kyseisen esimerkkipätkän poimin sattumalta jostain täältä aloittelijoiden peruskysymyksistä. En siis kaipaa siihen selvennystä vaan syytä.

Johtuuko tämä nyt käyttämästäni firefoxista vai mistä?

Sama ongelma vähän häirinnyt muakin, kun oon selaillut vanhoja threadeja. Toi ilmeni mun mielestäni sen jälkeen kun pakkis uudistui joku aika sitten. Kieltämättä varsin epämukavaa lukea.
Tossa tosiaan Ä ja Ö on korvattu noilla koodeilla. Erityisen outoa on se, että vaikka sitä ilmenee vain vanhoissa posteissa, niin siellä välissä on kuitenkin posteja jotka näkyvät normaalisti. Selitystä en tiiä, mutta selaimesta ei pitäis olla kiinni.

E: http://www.pakkotoisto.com/ilmoitukset/79485-yleiset-forumia-koskevat-kysymykset-yllaepidolle/ <- tossa olis varmaan oikee ketju tälle kysymykselle.
E2: Kappas, sielläkin siitä on kysytty.

Mikä liike korvaa vipunostot sivuille? Tarttisi jotain muuta treeniin kuin pystypunnerrusta......

Back
Ylös Bottom