Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onkohan ihan oikein, että penkistä nousee vain 80kg? eli tarkoitan onkohan tekniikka tai jotain pahasti pielessä? en ole penkkiä kyllä ikinä oikeen tehnyt, mutta tuntuu jotenkin niin huonolta tulokselta..

esimerkiksi vinopenkki 82.5kg
penkki käsipainoilla, 30kg:lla jotai 8 sarjoja
sitten semmonen http://www.healthstylesexercise.com/catalog/images/Body-Solid-G1S-Chest-Press.jpg tuon tapainen laite, mutta vapailla painoilla, 45kg:lla per puoli jotai 8 sarjoja..

Onkohan ihan oikein, että penkistä nousee vain 80kg? eli tarkoitan onkohan tekniikka tai jotain pahasti pielessä? en ole penkkiä kyllä ikinä oikeen tehnyt, mutta tuntuu jotenkin niin huonolta tulokselta..

esimerkiksi vinopenkki 82.5kg
penkki käsipainoilla, 30kg:lla jotai 8 sarjoja
sitten semmonen http://www.healthstylesexercise.com/catalog/images/Body-Solid-G1S-Chest-Press.jpg tuon tapainen laite, mutta vapailla painoilla, 45kg:lla per puoli jotai 8 sarjoja..
Voi ollakin oikein. Jos et penkkiä oo tehny, ei hermotukset oo kunnossa. Yleensäkin jos jotain liikettä ei tee, ei siinä myöskään kehity.

Ajattelin laittaa kysymykseni tänne kun aloittelijan asialla olen, eli mitenhän saisin ranteiden ympärille lihasta kun tuntuu että lihasta ei ole niin paljoa kasvanut ranteiden ympärille, onkohan jokin liike joka kasvattaa erityisesti ranteen ympäristöön lihasta vai kasvaakohan se ajallaan, kaikki vastaukset on enemmän kuin tervetulleet :worship: .

Ajattelin laittaa kysymykseni tänne kun aloittelijan asialla olen, eli mitenhän saisin ranteiden ympärille lihasta kun tuntuu että lihasta ei ole niin paljoa kasvanut ranteiden ympärille, onkohan jokin liike joka kasvattaa erityisesti ranteen ympäristöön lihasta vai kasvaakohan se ajallaan, kaikki vastaukset on enemmän kuin tervetulleet :worship: .

Ranteessa ei ole lihaksia.

Onko paha kehittymisen kannalta jos siirtyisin selleaiseen missä treenataan kukin lihasryhmä kerran viikossa, tämä koska välillä tuntuu että joutuu vetää salilla ihan puolivaloilla kun välillä vaan ei paikut riitä..

PS: 4 kertaa salilla hutkitaan viikossa ja jos jollain olisi jtn ohjelmaa joka sopisi tähän nii olisi kiva jos linkkiä pistäisi :)

Kiitos.

Olisi nyt muutama kysymys:

Paino on ollut kuukauden verran ihan oikeesti 73,4kg ja ollu tarkoitus saada tuonne 75, mutta ei nouse vaikka miten söisi ja palkkariinki oon laittanu maltoa sen desin jota ennen laitoin vain puolidesiä ja heraa myös desin. Oon laskenu että kaloreita pitäis tulla joka päivä +400-800 yli kulutuksen, että mitäs helvettiä?

Toinen kysymys proteiineista eli mitä eroa on vaikka maidossa olevissa proteiineissa ja vaikka lihassa olevissa?

Kolmas kysymys, eli saako jostain jtn punttihanskoja tai miksi niitä sitten sanotaanki ku jollai näkee semmosia? eli ois ihan hyvät kun kämmenistä tuntuu nahat lähtevän..

Paino on ollut kuukauden verran ihan oikeesti 73,4kg ja ollu tarkoitus saada tuonne 75, mutta ei nouse vaikka miten söisi ja palkkariinki oon laittanu maltoa sen desin jota ennen laitoin vain puolidesiä ja heraa myös desin. Oon laskenu että kaloreita pitäis tulla joka päivä +400-800 yli kulutuksen, että mitäs helvettiä?

Toinen kysymys proteiineista eli mitä eroa on vaikka maidossa olevissa proteiineissa ja vaikka lihassa olevissa?

Kolmas kysymys, eli saako jostain jtn punttihanskoja tai miksi niitä sitten sanotaanki ku jollai näkee semmosia? eli ois ihan hyvät kun kämmenistä tuntuu nahat lähtevän..

^ Mielestäni kannattaa kokeilla,vaikka 3 vkoa ( kuten ylemmässä postauksessasi mainitsitkin) noin 80% max.Jos vaikka ajatelit tehdä liikkeessä 4*6 niin ei haittaa vaikka toistot menisivät 6-6-5 ja neljä.Seuraavalla kerralla sit toisto lisää.Neljännellä viikolla voi sit runnella "ylipainoilla" vähän rumemmalla tekniikalla.Sitten viikko kevennettyä 50-60 %,Ihme jos ei kevyen viikon jälkeen ne kolmannen vkon raudat tunnu kevyeltä.Niitä maximeita kokeilen aika harvoin,suunnilleen puolen vuoden välein.Noihin nopeus/räjähtäviin IMO sen verran jos ei ohjelmassa joku rinnalleveto niin jättäisin pois.Penkissäkin kannattaa se viiminen sarja viedä liki loppuun,vaikka hirvittäiskin tangon jääminen rinnalle.

e:no jos ei suunnitellut toistomäärät toteudu,veivailen pari treeniä samoilla painoilla.Usein saa ainaskin sen yhden lisätoiston/treeni.Sitten lisään sarjoihin sen 2.5 kg ja pyrin tekemään samoilla toistomäärillä kuin edellisellä painolla.

okei thanks.
Koitan aloittaa tuolta 80-90% väliltä ja lisäilen sitten sitä mukaa kun tuntuu että alkaa keveneen

1. Syöt liian vähän. Eli lisää ruokaa vaa koneesee.
2. Maidossa on ainakin 20% heraproteiinia ja 80 prosenttia kaseiinia. Eli heraproteiini imeytyy nopeammin kuin kaseiini joka imeytyy todella hitaasti. Lihan proteiinista en kyllä itsekään tiedä.
3. Urheilukaupoista saa ainaki.

Tälläi nopee kyssäri tähän,

voimapyöräl värkkäilles, miten toimitaan? Vatsasisään ja vetelemään? Oon muutaman kuukauden polvillani vedelly, enkä oo mitää eroa tuntenu normaalin ja vatsasisällä välillä.
Siirryin viikko sitten seisovilteen tekemään, siinäkin vain vatsasisään ja touhuamaan?

Voimapyörää näkee aika usein tehtävän selkä suorassa. Tässä nimenomaan selän täytyy olla pyöreänä. Keskity vetämään vatsalla äläkä tavallaan työnnä takapuolta taakse ja sitä kautta hae vauhtia. Toisinsanoen reisi on loppuasennossa 90 asteen kulmassa. Katso nuo tekniikka-seikat kuntoon ellei jo ole. Video

Back
Ylös Bottom