Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Terve
Oli pakko rekisteröityä tänne ja täällä kysyä kun ei oikein asiaani tahdo mistään löytyä tietoa.
Menen suoraan asiaan, eli haluaisin treenata ja kehittää kroppaani parempaan suuntaan. Sehän ei itse sinänsä ole ongelma mutta aina treenaamiseen liittyy "laihdutus" joka sivulla missä olen käynyt. Ja itsellä on se ongelma että olen hieman alipainoinen. 178cm pitkä ja 55kg. Eli painoindeksini on n. 17.4 joka ei täytä 18.5-24.9 normaalipainon vaatimuksia. (olen 19 vuotias)
Lisäksi treenaan ihan pelkästään kotonani. Minulla on monitoimilaite joka toimii leuanvetotankona yms. Käsipainoja en omista mutta korvaan sen punnertamalla ja muilla liikkeillä.
Haluaisin tietää mikä olisi minulle paras tapa saada vähän leveyttä hartioihin, käsiin yms. Ja mistä saisin parhaiten proteiinia. Kannattaako minun ostaa proteiinijauhetta?
Se ei myöskään auta paljon että poltan tupakkkaa joten päivän tärkein ateria aamupala on todella vaike syödä.
Eli koko ketjun idea on treenaaminen alipainoisena.
Kiitoksia valmiiksi vastauksista ja vinkeistä.

kuinka pitkät reenit on?
paljon tulee liikkeitä/sarjoja? ja mitä liikkeitä teet? teetkö samoja liikkeitä joka kerta?
ruokailu?
lepo?
?Joo elikkäs nyt kun oon alkanut taas käydä salilla, niin pari kysymystä olis: Haittaako jos penkissä korjailee kesken sarjan asentoa ja latseja? Kotisalilla kun on penkki aivan älyttömän liukkaaksi kulunut, joten latsit pyrkivät koko ajan liukumaan pois joten joudun useasti kesken sarjan painamaan ne takaisin yhteen. Sitten toisena kysymyksenä, että mihin asti pystypunnerruksessa tanko kannattaa suunnilleen laskea? Kiitos.
Salilla joku random jamppa teki jännää harjoitusta penkissä. Latoi tankoon ~200kg kylmiltään ja minä siinä viereisessä penkissä ihmettelemään itsekseni että mitähän tästä seuraa.
Noh kaveri nosti tangon telineestä - ylhäällä pito 3-4 sek. - takasin telineisiin. Näitä toistoja siinä sitten n kappaletta. WTF? Onko tämä jokin "oikea" erikoistekniikka? En oikein hoksannut mitä tällä menetelmällä sais aikaan.
Yleensä kestää treeni sen 1-1,5h, mutta kyllä siinä tulee välillä vähän juteltua kaverin kanssa (ei kuitenkaan sarjojen aikana tai sillä tavalla että se vaikuttaisi)
Koitan yleensä tehdä 3 sarjaa ja jokaisessa on 6-10 toistoa. Teen aluksi jalkoja yleensä jalkaprässillä (aika kevyesti kylläkin)
Muita liikkeitä mitä teen:
- Penkki
- Ylätalja
- Ojentajat (ranskalainen punnerrus tai taljassa)
- Hauis (käsipainoilla, taljassa tai tangolla)
- Rinta
- Käsipainoilla vinopenkkiä
Teen yleensä nuo ylläolevat lihakset joka kerta.
Minulla on kyllä hieman yksipuolinen ruokavalio (en syö mitään salaatteja tai hedelmiä pahemmin), mutta kyllä proteiinia sisältäviä tuotteita tulee syötyä aika hyvin omasta mielestäni.
Nukuttua tulee sen ehkä n. 8h ja viikonloppuisin tietty enemmän
Munakas:
Kiitos avusta!
Onko muuten normaalia että dippiä tehdessä sattuu rinnasta? Itselläni alkaa sattumaan varsinkin jos laskee tarpeeksi alas
Kuinka usein treeniohjelmaa pitäisi vaihtaa? Vai onko kehon tottuminen tiettyyn ohjelmaan vain pelkkä myytti?
Munakas:
Kiitos avusta!
Onko muuten normaalia että dippiä tehdessä sattuu rinnasta? Itselläni alkaa sattumaan varsinkin jos laskee tarpeeksi alas