Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

tota sellainen kysymys vielä että mitkä on noi voimakohautukset, olen tehnyt vain kohautukset kässäreillä ja tangolla

Voimakohautus on kohautus tangolla, jossa vaan käytetään enemmän romua, kuin puhtaasti jaksaa, eli pientä heijaria joutuu käyttämään. Mä suosin tässä lyhyitä sarjoja.

ps. en aio mussuttaa että on vaikee olla tekemättä, vaikken vielä terve ajatusmaailmaltani ole niin enää ei tunnu niin pahalta jos jätän joitain liikkeitä tekemättä :)

Jos/kun sulla tuppaa tollasta pakkomiellettä olemaan, niin jos vaikka sitä kohdistaisit siihen treenipäivyriin ja ohjelman noudattamiseen, niin veikkaan, että tuloksia alkais tulla ropisten.

Ai niin, suosittelen noudattamaan jonkun muun, mielellään kokeneen sellaisen tekemää ohjelmaa, lisäilemättä siihen omia juttuja, että se ohjelma pysyy mielekkäänä. :thumbs:

DISCLAIMER: Kaikki mitä sanon, on tiukkaa mutua, eikä sitä pidä käsitellä ehdottomana totuutena :D

Voimakohautus on kohautus tangolla, jossa vaan käytetään enemmän romua, kuin puhtaasti jaksaa, eli pientä heijaria joutuu käyttämään. Mä suosin tässä lyhyitä sarjoja.

Jos/kun sulla tuppaa tollasta pakkomiellettä olemaan, niin jos vaikka sitä kohdistaisit siihen treenipäivyriin ja ohjelman noudattamiseen, niin veikkaan, että tuloksia alkais tulla ropisten.

Ai niin, suosittelen noudattamaan jonkun muun, mielellään kokeneen sellaisen tekemää ohjelmaa, lisäilemättä siihen omia juttuja, että se ohjelma pysyy mielekkäänä. :thumbs:

DISCLAIMER: Kaikki mitä sanon, on tiukkaa mutua, eikä sitä pidä käsitellä ehdottomana totuutena :D

no omasta mielestäni kuulostaa hyvin terveeltä puheelta.
mitä tarkoitit tuolla treenipäivyrin käytöllä (miten ne tulokset tuohon liittyy :david:) tarkoititko että kirjaan paljon on rauta noussut ja katon viikoittain onko edistystä tullut?
tällä hetkellä on vaan paperi mukana missä lukee mitä tehhään ja niin poispäin...

kuten sanoin ajattelin käyttää nyt tuota timban 3 jakoista siinä oli aika mielekkäitä liikkeitä. ps.täytyy vaan lisätä ne voimaepäkkäät siihen, mutta eihän tuo paljon reeniä venytä

mitä tarkoitit tuolla treenipäivyrin käytöllä (miten ne tulokset tuohon liittyy :david:) tarkoititko että kirjaan paljon on rauta noussut ja katon viikoittain onko edistystä tullut?
tällä hetkellä on vaan paperi mukana missä lukee mitä tehhään ja niin poispäin...

kuten sanoin ajattelin käyttää nyt tuota timban 3 jakoista siinä oli aika mielekkäitä liikkeitä. ps.täytyy vaan lisätä ne voimaepäkkäät siihen, mutta eihän tuo paljon reeniä venytä

Siirränpäs YV:hen.

Laadit jokaisen treenipäivän ohjelman vihkoon. Eli mitä sinä treenipäivänä teet, mitä liikkeitä, monta sarjaa/toistoa, paljon palautukset sarjojen välissä ja millä painolla teet. Sarjan tehtyä kirjaat sinne vihkoo tuloksen ja sitten seuraavalla kerralla kun teet saman treenin näät miten viimeksi meni. Tällöin pystyt seuraamaan kehitystäsi esim. näät siitä vihkostasi, että teetkö koko ajan samoilla painoilla jolloin ei luonnollisesti tapahdu kehitystä ellet sitten kasvata volyymia lisäämällä sarjoja tai supistamalla palautuksia sarjojen välissä.

Tuo olankohautus voimaliikkeenä on nimeltään Power shrugs http://www.youtube.com/watch?v=v7oVLXzpqt0

Onko mitään järkeä, kun kaverini joka on 14v tekee treeniä 5-jakoisella ohjelmalla 5 krt viikossa ja minä itse käytän 1-jakoista ohjelmaa, jonka löysin täältä...
Kaveirini pääse sallille .. itse pääsen pian , kun on juuri 15 täynnä.

Eli onk 5-jakoinen ohjelma 14v aloittelijalle liian raskas aluksi? pysynkö vaan itse ainakin 1-jakoisessa vielä?

E: ja itse teen ohjelmaa Ma-ke-pe.

Onko mitään järkeä, kun kaverini joka on 14v tekee treeniä 5-jakoisella ohjelmalla 5 krt viikossa ja minä itse käytän 1-jakoista ohjelmaa, jonka löysin täältä...
Kaveirini pääse sallille .. itse pääsen pian , kun on juuri 15 täynnä.

Eli onk 5-jakoinen ohjelma 14v aloittelijalle liian raskas aluksi? pysynkö vaan itse ainakin 1-jakoisessa vielä?

E: ja itse teen ohjelmaa Ma-ke-pe.
Ei vaan 5-jakonen on ihan perseestä 14 v. aloittelijalle.

Laadit jokaisen treenipäivän ohjelman vihkoon. Eli mitä sinä treenipäivänä teet, mitä liikkeitä, monta sarjaa/toistoa, paljon palautukset sarjojen välissä ja millä painolla teet. Sarjan tehtyä kirjaat sinne vihkoo tuloksen ja sitten seuraavalla kerralla kun teet saman treenin näät miten viimeksi meni. Tällöin pystyt seuraamaan kehitystäsi esim. näät siitä vihkostasi, että teetkö koko ajan samoilla painoilla jolloin ei luonnollisesti tapahdu kehitystä ellet sitten kasvata volyymia lisäämällä sarjoja tai supistamalla palautuksia sarjojen välissä.

Tuo olankohautus voimaliikkeenä on nimeltään Power shrugs http://www.youtube.com/watch?v=v7oVLXzpqt0

kuulostaa aikas toimivalta jutulta...onkos tuo ihan hyvä tämä timban 3 jakoinen kun sillä mennään etiäpäin...
sit sellainen juttu, en tiiä mistä johtuu mutta mun on todella vaikeeta saada sarjapainot nousemaan vaikka kuinka yritän ja yritän (pitääkö vaan mennä epäpuhtaalla tekniikalla isompiin painoihin, tietysti niissä liikkeissä missä ei ole niin suurta loukkaantumisvaaraa)

sitten sellainen asia liittyen olankohautuksiin.. on tässä niitä jo jonkin aikaa tehty mutta sikaniskasta ei oo tietoakaan... onko sarjamäärä huono kun teen 10-15 toiston sarjoja vai pitäiskö tehdä kunnon möykkypainoilla vaikka 5x5 settejä

...............sit sellainen juttu, en tiiä mistä johtuu mutta mun on todella vaikeeta saada sarjapainot nousemaan.........

sikaniskasta ei oo tietoakaan... ............möykkypainoilla.........

Mikähän heppu tämä oikeasti on?

Muutamia sun lähettämiä posteja lukenut (myöskin vastaillut) ja pikkuhiljaa hiipii mieleen että joko tahalleen pelleilet foorumilla tai sitten
informaatio tulva on ollut yksinkertaisesti liian kova ja yrität nyt leipoa montaa eri menetelmää yhteen ohjelmaan.

Teet yksinkertaisesti hyvin helpoista asioista liian vaikeita.

Mikähän heppu tämä oikeasti on?

Muutamia sun lähettämiä posteja lukenut (myöskin vastaillut) ja pikkuhiljaa hiipii mieleen että joko tahalleen pelleilet foorumilla tai sitten
informaatio tulva on ollut yksinkertaisesti liian kova ja yrität nyt leipoa montaa eri menetelmää yhteen ohjelmaan.

Teet yksinkertaisesti hyvin helpoista asioista liian vaikeita.

sitä vain kummastelin että jos mietitään esim liikettä olankohautus, painomääriä on lisätty aina kun on pystynyt mutta tulokset ei juuri näy tai kuulu

...tulokset ei juuri näy tai kuulu

Edelleenkin, älä ota tätä vittuiluna, mutta lopeta se sählääminen ja tee niinkuin neuvotaan, eiks je?

Aika monta kertaa on sulle yritetty sanoa, että liikaa treenamalla sä et tule kehittymään.

Tee näin:
Valitse ohjelma ja tee sen mukaan ilman kikkailuja vähintään 2kk.
Lepää tarpeeksi, äläkä treenaa liikaa (katso ohjelma).
Syö riittävästi.

Edelleenkin, älä ota tätä vittuiluna, mutta lopeta se sählääminen ja tee niinkuin neuvotaan, eiks je?

Aika monta kertaa on sulle yritetty sanoa, että liikaa treenamalla sä et tule kehittymään.

Tee näin:
Valitse ohjelma ja tee sen mukaan ilman kikkailuja vähintään 2kk.
Lepää tarpeeksi, äläkä treenaa liikaa (katso ohjelma).
Syö riittävästi.

kyllä kyllä, olen jo ymmärtänyt mitä te ylijumalat olette sanoneet...en mää tänne uudestaan kirjoitellut sen takii etten jotain ymmärtänyt.. reenit on järkeistyny aika paljon siitä mitä ne alkuun, nyt pidän väh. sen kaks lepopäivää, ruokaa vedetään täysillä jatkuvasti, paino on noussut tasaisesti jo kuukausia, reeniäkin oon järkeistänyt (mutta vielä yritän järkeistää lisää) --> vähitellen yrittelen siirtyä sillä kuuntele kehoa linjalle. senkin tiedän ettei tulokset missään hujauksessa tule, sitä vaan välillä toivos nopeammin suuria muutoksia kun yrittää kovasti reenailla. tää homma vaatii kärsivällisyyttä tiedetään.
mutta kun on tietyt tavoitteet silmissä niin tottakai sitä toivoo että ne vois äkkiä saavuttaa jotta vois edes kerran elämässä olla ylpeä itsestään..
neuvoja on tullut paljon ja paljon olen koettanut niitö soveltaa(eikä oo huono idea ollut)
edelleenkin sori nämä turhan monet kysymykset. ja kiitokset vinkeistä

se miksi kysyin tuota sikaniska juttua oli lähinnä se että painoa alkaa oleen kohta jo sen verran että luulisi sitä lihaa sielläkin alueella olevan

kuulostaa aikas toimivalta jutulta...onkos tuo ihan hyvä tämä timban 3 jakoinen kun sillä mennään etiäpäin...
sit sellainen juttu, en tiiä mistä johtuu mutta mun on todella vaikeeta saada sarjapainot nousemaan vaikka kuinka yritän ja yritän (pitääkö vaan mennä epäpuhtaalla tekniikalla isompiin painoihin, tietysti niissä liikkeissä missä ei ole niin suurta loukkaantumisvaaraa)

sitten sellainen asia liittyen olankohautuksiin.. on tässä niitä jo jonkin aikaa tehty mutta sikaniskasta ei oo tietoakaan... onko sarjamäärä huono kun teen 10-15 toiston sarjoja vai pitäiskö tehdä kunnon möykkypainoilla vaikka 5x5 settejä

Kyllä ne nousee sintä pikkuhiljaa ku syöt tarpeeksi ja laadullisesti hyvin ja nukut tarpeeksi ja pidät tekniikan puhtaana. Power shrugseja jos teet niin pidä ne sarjat lyhyinä eli 4-6 toistoa. Parhaiten ne trapzit kasvaa rinnallevedolla ja turha noita olankohautuksia on loputtomiin hinkata.

Kyllä ne nousee sintä pikkuhiljaa ku syöt tarpeeksi ja laadullisesti hyvin ja nukut tarpeeksi ja pidät tekniikan puhtaana. Power shrugseja jos teet niin pidä ne sarjat lyhyinä eli 4-6 toistoa. Parhaiten ne trapzit kasvaa rinnallevedolla ja turha noita olankohautuksia on loputtomiin hinkata.

ok..sen takia tosiaan oon niitä tehnyt ku luulin että ei niitä juuri muulle tavoin kasvateta :david:
enkä tiennyt muita liikkeitä

kunto-ohjelma

Elikkäs oon koht 18 v tyttö ja iha just vasta alottanu punttien noston. Haluun käsivarsien lihakset näkyviin. Millaisilla sarjoilla mun kannattas alottaa? nyt oon tehny pari kertaa viikossa 6x3 sarjalla haukset ja ojentajat 70% maximi painosta. Kannattaisko mun tehä vaik vähä pienemmällä painolla ja esim 14x3 tai jotai?
Voimaakin kyllä sais tulla lisää :rolleyes:

Itsellä ihan hyvät vatsalihakset mutta uhkaa peittyä fläsän alle alavatsaan joka tulut tässä kohta vuoden treenatessa. HIIT-treeniä on kehuttu että voi toteuttaa puntin ohella. Miten saisin siis nykyiseen Ma/Ti/To/Pe 2 jakoiseen sisällettyä HIIT:in? keskiviikko lepopäivä mutta voiko hiitin silti tehdä jos tiistaina ei tee jalkoja? :D(tai sitten vkl) Vai onko vain toiveajattelua ja pitäisikö vaihtaa punttis 3 krt viikossa?

Aika kysellä tyhmiä: Jos esimerkiksi aloitan tämän Whey1:sen(http://www.ufs.fi/kauppa/product_info.php?products_id=552) käytön, monesti kuuluu ottaa tuo 25g annos päivässä? Milloin näitä annoksia otetaan?
Proteiini drinkkejä voi vetää pitkin päivää kerran pari tukeen ruokavalioo proteiinin ja kalorien saannissa. Treenin jälkee palkkarina malton kanssa. Tarkkaile omaa proteiinin saantiis ja ota sen mukaa, pyri silti ottaa mahdollisimman paljon oikeesta ruuasta.

Back
Ylös Bottom