Terve! Olisin tässä harjoittelemassa punttiksellä käyntiä kun ollut mielessä jo jonkun aikaa, satunnaisesti olen siellä vieraillut nostamassa painoja.
En tiedä yhtään mitä kannattaisi alkaa tekemään. Olen lukenut kyllä monia topikkeja. Olisiko järkevää ostaa proteiinijauhoa? Paljon tämmöset tavallisesti maksaa? Tavallisesti kun olen salilla käynyt niin kädet ja muut paikat olleet kipeenä, ja olisi mukava kun kasvaisivat myös ihan hyvää vauhtia ja palautuisivat nopeammin. Joskus saattaa mennä muutama päivä jotta "kivut/heikko-olo" lähtevät pois.
Niin ja mitkä liikkeet ovat hyviä ja mitä kannattaa tehä? Pituus ja paino on siinä ~170cm/~77kg (hartiat ovat ikäisekseni aika levetä
) ja ikää 16v. Pituuskasvua voi tulla vielä mutta siittä en tiedä yhtään. Ennustettu että musta olis tulossa 190-200cm mutta tuskin. Alkaa tää pituuskasvu olemaan jo aika lopussa...
Ajattelin penkkiä treenata ja kasvattaa käsilihaksia. Myös jalkoja olisi hyvä treenata ja vatsa. Salilla käymiseen on hyvä mahdollisuus ja kävisin viikottain 1-3 kertaa. Tulee myös pelattua jääkiekkoa, sählyä ja lentopalloa. Todellakin olen aika hukassa tämän kanssa pr00lta tarvittais apua.
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille! Arvostan todellakin apua. Pääsisi edes alkuun. Puolen vuoden päästä ottaisin uusiksi perus testit ja katsoisin miten olen edistynyt ja myös painoa seurailla ja lihasten kasvua.
En tiedä yhtään mitä kannattaisi alkaa tekemään. Olen lukenut kyllä monia topikkeja. Olisiko järkevää ostaa proteiinijauhoa? Paljon tämmöset tavallisesti maksaa? Tavallisesti kun olen salilla käynyt niin kädet ja muut paikat olleet kipeenä, ja olisi mukava kun kasvaisivat myös ihan hyvää vauhtia ja palautuisivat nopeammin. Joskus saattaa mennä muutama päivä jotta "kivut/heikko-olo" lähtevät pois.
Niin ja mitkä liikkeet ovat hyviä ja mitä kannattaa tehä? Pituus ja paino on siinä ~170cm/~77kg (hartiat ovat ikäisekseni aika levetä
) ja ikää 16v. Pituuskasvua voi tulla vielä mutta siittä en tiedä yhtään. Ennustettu että musta olis tulossa 190-200cm mutta tuskin. Alkaa tää pituuskasvu olemaan jo aika lopussa...Ajattelin penkkiä treenata ja kasvattaa käsilihaksia. Myös jalkoja olisi hyvä treenata ja vatsa. Salilla käymiseen on hyvä mahdollisuus ja kävisin viikottain 1-3 kertaa. Tulee myös pelattua jääkiekkoa, sählyä ja lentopalloa. Todellakin olen aika hukassa tämän kanssa pr00lta tarvittais apua.

Kiitos etukäteen kaikille vastanneille! Arvostan todellakin apua. Pääsisi edes alkuun. Puolen vuoden päästä ottaisin uusiksi perus testit ja katsoisin miten olen edistynyt ja myös painoa seurailla ja lihasten kasvua.
Nojoo, kiitti selventävistä vastauksista + linkistä!