Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla lähti pari kolme kiloa ku pidin viikon tai kaks taukoa..Kuinka paljon yleensä lähtee nesteitä pois (painona), kun ei käy salilla?
En suosittele (itse kokeillut ja ei oikein toiminut) mutta jos teet niin tee edes kyykky ennen mavea
![]()

No mutta yksi kysymys olisi. En saa vatsoihin mitään tuntumaa. Kaiken työn taidan tehdä lonkan koukistajalla ja vatsoille ei jää juuri mitään työtä. Olen myös kokeillut laittaa kepin polvitaipeeseen ja ja puristaa sitä etten käyttäisi koukistajia, mutta sitten en saa tehtyä mitään kun keskityn kepin pitämiseen. Oliskohan teillä kokeneimmalla neuvoja??
Kyykky ja mave samana päivänä, onko liian rasittavaa? Tuntuu ettei onnistu järkevästi.
Samaa mieltä, kerran taisin tehdä maven ja kyykyn samassa reenissä ja vieläpä maven ekana. Eihän siitä kyykystä mitään tullut![]()
KylläEntäpäs kyykyn jälkeen MVSJ? Tämä lienee kuitenkin ihan mahdollinen?
Kokeile voimapyörää tai dragon flagseja![]()
Jos ei riitä niin roiku vaikka leuanvetotangossa ja treenaa siinä vatsalihaksia, suoristat siis jalat eteen sillee jännästi, tiedät kyllä että teetkö oikein vai et, rupeaa nimittäin tuntumaan ihan mukavastipelkäämpä ettei vattiksissa ihan riitä paukut nuihin, mutta ehkä nuo voisi ottaa tavoitteeksi =). Kiitti ideasta=)
Ja jos oikein kova äijä olet niin teet niin, että samalla kun jalkoja liikutat eteen/ylös niin vedät vielä leuankin.Terve! Olen uusi foorumilla, pahoittelen, jos on jo olemassa ketju, jossa käsitellään kaikki kysymäni asiat. Ja asiaan.
Olen 15v jässikkä, painan 64kiloa, ja kysymyksiäni ovat seuraavat:
1. Tahtoisin kasvattaa voimaa sekä lihasmassaa, kuinka tämä onnistuu, minkä mittaisia sarjoja ja kuinka monta?
2. Tiedän, että paljon syöminen auttaa kummassakin, mutta en tahtoisi saada itselleni hirveästi ylimääräistä tuohon vatsan ympärille, ulkonäkö on kuitenkin sen verta tärkeä. Eli kasvaako lihasmassa, ja -voima, vaikken syökään aivan hirvittävää määrää? Ja myöskin kaiken näköiset lisäravinteet on pannassa, vanhempani ovat sitä mieltä, että nuorena ei tarvi ottaa niin vakavasti... Hidastuuko siis massan ja voiman kasvu vain, vai lakkaako se kokonaan?
3. Millainen on hyvä lämmittely eri tilanteisiin? Esim. jos meinaan penkin makseja tai muuten vain vähätoistoista treeniä tai sitten pitkissä sarjoissa?
Kiitoksia jo etukäteen!
Terve! Olen uusi foorumilla, pahoittelen, jos on jo olemassa ketju, jossa käsitellään kaikki kysymäni asiat. Ja asiaan.
Olen 15v jässikkä, painan 64kiloa, ja kysymyksiäni ovat seuraavat:
1. Tahtoisin kasvattaa voimaa sekä lihasmassaa, kuinka tämä onnistuu, minkä mittaisia sarjoja ja kuinka monta?
2. Tiedän, että paljon syöminen auttaa kummassakin, mutta en tahtoisi saada itselleni hirveästi ylimääräistä tuohon vatsan ympärille, ulkonäkö on kuitenkin sen verta tärkeä. Eli kasvaako lihasmassa, ja -voima, vaikken syökään aivan hirvittävää määrää? Ja myöskin kaiken näköiset lisäravinteet on pannassa, vanhempani ovat sitä mieltä, että nuorena ei tarvi ottaa niin vakavasti... Hidastuuko siis massan ja voiman kasvu vain, vai lakkaako se kokonaan?
3. Millainen on hyvä lämmittely eri tilanteisiin? Esim. jos meinaan penkin makseja tai muuten vain vähätoistoista treeniä tai sitten pitkissä sarjoissa?
Kiitoksia jo etukäteen!
Joo, kyllä oikein syöminen on avain kasvuun ja kehitykseen. Jos puhtaasti syö niin yleensä enempi on parempi, eikä sitä fläsää todellakaan kerry yhtäkkiä. Yleisesti ottaen ihmiset syövät päin helvettiä; joko liian vähän, että lihaskasvu olisi edes teoriassa mahdollista tai vääränlaista ruokaa (roskaruoka, kovat rasvat, liikaa hiilihydraatteja, "harmittomat makeat"), jolla sitten saadaan kyllä vatsaa turvotettua. Natutreenaajana joutuu kyllä vähän tinkimään siitä rantakunnosta jos elinaikanaan haluaa lihasta.
No se riippuu vähän kaikesta. 1-6 kertaa, yks välipäivä kannattaa kuitenki jättää ainaki.Montako kertaa viikossa kannattaa reenata että lihakset kerkiävät kasvaa/kehittyä?
Riippuu täysin treenitaustasta. Alottelijalle riittää 3 krt/viikko. Pitempään harjotelleet voi treenata 5 krt/viikko tai vaikka yli 10 krt/viikko, riippuen mitä hakee treeneiltään. Huippupainonnostajat saattaa treenata jopa kolmesti päivässä lähestulkoon joka päivä, toisaalta vaikkapa kehonrakentajat yleensä treenaa huomattavasti vähemmän mutta kerralla sitte kovempaa.Montako kertaa viikossa kannattaa reenata että lihakset kerkiävät kasvaa/kehittyä?