Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko millaista eroa tekeekö leuat vasta vai myötäotteella? Leukoja on kolminkertainen sarja, ja olen pyrkinyt vetämään leuat 8x3 120 sekunnin palautuksella.

Vasta- tai myötäotteella kumpi nyt sopivammalta tuntuu. Myötäotteella vedettynä tulee hieman osumaa hauiksillekkin, mitä tulee tuosta hauiskäännöstäkin. Turhan paljon rasitusta kerralla ajoittelijalle hauikselle, jos tulee yht. 6 sarjaa treenissä?

Kyllähän tuo on ihan hyvä. Ei vaan kestä kovin kauaa tuollainen purnukka. Kaikkia noita sisältäviä aineita voit ostaa myös erikseen. Heraproteiinia, maltodekstriiniä, kreatiinia, glutamiinia.

Voit aloittaa tuolla ja kun alkaa mennä hiukan enemmän jauhoja, niin voit ostaa kaikki erikseen ja sekoitella itse. Esimerkiksi purkki kreatiinia ja glutamiinia kestää ikuisuuden. Maltoa ja heraa joutuu hiukan useammin ostamaan, mutta malto on todella halpaa. Hera on se mihin menee pidemmällä tähtäimellä eniten rahaa. Voit kokeilla eri vaihtoehtoja ja etsiä itsellesi sen oikean merkin/maun/hinnan.

Itse olen todennut fitnesstukun tuottee halvoiksi. Kannattaa kurkata sivuja (en linkkejä viitsi laittaa, ettei mene mainostamiseksi). Sieltä kannattaa tsekata whey-80 ja carbo flex tuotteet.

Kiitos sulle vastauksesta. Joo oon tosiaa vasta viikon verran käynyt salilla eli jos tota UFS R3 sta nyt sitten hommaisi alkuun ja kun se loppuu ni vaikka sitten kun tietoa on hieman enemmän näistä niin alkaisi sitten ostamaan ja sekoittelemaan erikseen nuo..

Saiskos ohjelmaa hyvin kevyeen kotitreeniin käsipainoilla (6kg). Tarkoitus olisi siis saada lisää suorituskykyä urheilusuorituksiin ynnä muuhun sellaiseen. Ja painothan on mulle varsin riittävät. Ainakin hauiskäännöt, punnerrukset ja vatsalihakset on tuttu juttu, mutta muista liikkeistä ei sitten mitään hajua. Jalkojen treenausta erikseen en tarvitse, koska lenkkeilen. Eli yläkroppaan lisää ruutia ja herkkyyttä.

Ja mielellään että tekemistä riittäs jokapäivälle, välipäivät ei ole mun juttu koska virtaa löytyy ja intoa hommaan kuin hommaan. Ja venytykset tietysti olisi kiva tietää ettei joka treenin jälkeen ole aina kädet ja muut ihan jumissa.

E: http://www.jarmosalow.com/venyttely.htm

Tosta ainakin löyty noita käsivenytyksiä, mutta onko nuo ihan hyviä venytyksiä?

Millasia sarjoja kannattaa mavessa tehdä? Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa treenin lopuksi mavea 2x5 60kg, 1x5 80kg. Kun pääsin koppiin ja olin lähdössä pois, mp3:sta rupesi soimaan eye of the tiger ja ajattelin kokeilla sitä 100kg, sehän nousi :dance: Jos vaikka laittas tavoitteeksi kesään mennessä 130kg :puntti:

Millasia sarjoja kannattaa mavessa tehdä? Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa treenin lopuksi mavea 2x5 60kg, 1x5 80kg. Kun pääsin koppiin ja olin lähdössä pois, mp3:sta rupesi soimaan eye of the tiger ja ajattelin kokeilla sitä 100kg, sehän nousi :dance: Jos vaikka laittas tavoitteeksi kesään mennessä 130kg :puntti:
Ei mitään hirveen pitkää sarjaa ainakaan.. Itse teen vaihdellen 2-6 toiston sarjoja ja 2-7 sarjaa per treeni..

Vasta- tai myötäotteella kumpi nyt sopivammalta tuntuu. Myötäotteella vedettynä tulee hieman osumaa hauiksillekkin, mitä tulee tuosta hauiskäännöstäkin. Turhan paljon rasitusta kerralla ajoittelijalle hauikselle, jos tulee yht. 6 sarjaa treenissä?

Tarkoitit varmaan vastaotetta? Ja sittenkin, että vastaotteella hauis ottaa jo ihan suoraa rasitusta, myötäotteellakin tulee kovasti reeniä.

Hyvä meininki :D

Joo mavessa ei mitään kovin pitkiä kannata vetää kun tuppaa tekniikka hajoamaan, mutta jos bodya reenaa niin vitosen alle tuskin kannattaa mennä. Itse vedän 6-8 toiston sarjoja. Mutta ekspertti en kyllä ole, parhaat sarjat TOISTAISEKSI 3x8x90.

Vedän tuollaista G MASS -palautus/proteiinijuomaa harjoituksen yhteydessä. Olen toistaiseksi ottanut ennen ja jälkeen treenien yhden annoksen (0,5l). Koska treenaan kolmijakoisella ohjelmalla, tulee juotua siis suurinpiirten joka toinen päivä 1l juomaa ja joka toinen päivä ei yhtään. Kannattaisiko mielummin jakaa annokset tasaisesti koko viikolle, eli esim 0,25l ennen harjoitusta ja 0,25l jälkeen harjoituksen ja lepopäivinä välipalaksi tuota myös?

Löytyisikö mistään hyvää koostetta/tietopakettia noista lisäravinteista?

Mikä olisi hyvä liike korvaamaan pohjeprässin, kun omalla salilla laitetta ei ole?

Tarkoitit varmaan vastaotetta? Ja sittenkin, että vastaotteella hauis ottaa jo ihan suoraa rasitusta, myötäotteellakin tulee kovasti reeniä.

Njaa. Tuleekohan tuossa sitten ns, liikaa hauiksille näin saliharrastuksen alkuaikoina.. Kumminkin tällä vastaotteella juuri olen ikäni vetänyt ja tuntuu paljon luonnollisemmalta + saan varmastikkin enempi toistoja juuri vastaotteella.. Eivät hauikset mahdottoman kipeiltä ole tuntuneet kuukauden aikana, kunhan on säännöllisen venyttelyn muistanut..

Vedän tuollaista G MASS -palautus/proteiinijuomaa harjoituksen yhteydessä. Olen toistaiseksi ottanut ennen ja jälkeen treenien yhden annoksen (0,5l). Koska treenaan kolmijakoisella ohjelmalla, tulee juotua siis suurinpiirten joka toinen päivä 1l juomaa ja joka toinen päivä ei yhtään. Kannattaisiko mielummin jakaa annokset tasaisesti koko viikolle, eli esim 0,25l ennen harjoitusta ja 0,25l jälkeen harjoituksen ja lepopäivinä välipalaksi tuota myös?

Löytyisikö mistään hyvää koostetta/tietopakettia noista lisäravinteista?

Mikä olisi hyvä liike korvaamaan pohjeprässin, kun omalla salilla laitetta ei ole?
Ei sitä välttämättä välipäivinä tai edes ennen treeniä kannata ottaa ku on niin paljon nopeita hiilareita.. Mutta voithan ottaa välipäivinä vaikka puolet siitä mitä otat treenipäivinä.

Pohkeille olen hyväksi havainnut sen, että laitat jonkin korokkeen varpaiden alle ja rupeat nousemaan hallitusti yhdellä jalalla seisomaan päkiöiden varaan. Venytät liikkeen oikein äärimmilleen, eli nouset niin ylös ku pystyt ja laskeudut niin alas kuin voit ilman että jännitys kunnolla häviää. Tarvittaessa lisäpainoja kehiin. Mulla tuo on oikeastaan ainoa liike millä saan pohkeisiin tuntumaa, ku ei täälläkään noita laitteita löydy.

Vittu tää pakkis on hieno mesta, vastauksia saa näköjään vaan jos on vähintään puoliammattilainen ja tietää kaikki termit ja hienoimmat harjotukset :smoke:

Vittu tää pakkis on hieno mesta, vastauksia saa näköjään vaan jos on vähintään puoliammattilainen ja tietää kaikki termit ja hienoimmat harjotukset :smoke:
Ai kaikki pitäs tehä sun puolesta? ehkä alotat lukemalla stickyt ja enny sanois et 6kg käsipainoil saa mitään treeniä tehtyä ja lenkkeilyssä mitkään jalat kasva

Kyllä niillä sen verran saa tehtyä että ottaa ne reppuun ja vetää leukoja, punnertelee, tekee yhden jalan kyykkyjä ja vatsarutistuksia. Muuta niitten kans ei voi tehdä :D Tai voihan ne sopivanpainoiset aloittelijoille olla joihinkin vipunostoihin..

Kumpaa suosittelisitte dieetille ohjelmaksi, 1-jakonen jossa raskaat perusliikeet ja jotain muuta esim. golden six + pari extraliikettä vai 2-jakonen? :)

itse olen tehnyt kyykyn ja maven samana päivänä ja ihan hyvin olen pystynyt tekemään. Tosin olen itse todella aloittelija et vähän vielä hakusessa kaikki =)

No mutta yksi kysymys olisi. En saa vatsoihin mitään tuntumaa. Kaiken työn taidan tehdä lonkan koukistajalla ja vatsoille ei jää juuri mitään työtä. Olen myös kokeillut laittaa kepin polvitaipeeseen ja ja puristaa sitä etten käyttäisi koukistajia, mutta sitten en saa tehtyä mitään kun keskityn kepin pitämiseen. Oliskohan teillä kokeneimmalla neuvoja??

Back
Ylös Bottom