Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mitä mieltä tästä ohjelmasta?

Maanantai:

Penkkipunnerrus 2 x 8-10
Vinopenkki käsipainoilla 3 x 8-10
Vipunostot penkillä 2 x 10-12
Hauiskääntö tangolla 2 x 8-10
Keskitetty hauiskääntö 2 x 12-15
Ranskalainen punnerrus 3 x 8-10
Ojentajatalja 2 x 12-15
Rannekääntö 2 x 12-15

Keskiviikko:

Ylätaljaveto eteen 3 x 8-10
Alataljaveto 2 x 8-10
Kulmasoutu käsipainoilla 2 x 10-12
Selkäojennus 2 x 12-15
Pystypunnerrus 3 x 8-10
Vipunostot sivuille 2 x 10-12
Pystysoutu 2 x 12-15

Perjantai:

Vatsarutistukset 3 x 15-25
Jalkojen nosto 2 x 15-25
Vartalon kierrot 2 x 25

Jalkakyykky 3 x 10-12
Reisiojennus 3 x 10-12
Reisikoukistus 3 x 10-12
Pohjenousu seisten 2 x 12-15
Pohjenousu istuen 2 x 12-15

Tarkotuksena lihasmassan ja voiman kasvatus.

Tohon keskiviikon selkätreeniin voisit lisätä maastavedon ensimmäiseksi liikkeeksi. Ja niinkuin Ketkuttajakin totesi, tee kyykky ensin ja sitten vasta vatsalihakset. Huono kyykätä kun keskikroppa on jo väsynyt...

Ei. Tavallisella treenillä lihas ei kasva ku sellaiset kolmisen päivää treenistä, useammastakin lähteestä olen noin lukenut mutta en enää muista että mistä :D

Jatkan teidän kiusaamistanne.

Jos pidän väliviikon salilta, kasvaako lihas sinä aikana edellisten viikkojen ärsytyksestä?

Niinno perkule jos teet kolmesti viikossa rinnan niin en minä tekis ku yhden liikkeen päivässä, eli viikon aikana vaikka 2x penkki ja 1x vinopenkki/vinopenkki käsipainoilla tms.. Sulla tulee vaan liikaa ylimäärästä kikkailua ja et pysty täysillä keskittymään olennaiseen. Ja harvalla se rinta palautuu treenistä kunnolla koskaan jos tekee 3x viikossa penkin ja vinopenkin ja molemmissa useita sarjoja. Ja vältä sitä failurea jos kolme kertaa viikossa teet rintaa.

selvä ja thanx for advice..
(uskotko että tulloo tulosta vaikkei tästä edespäin niin paljoo ennää tekis ku ennen)? vihoviimeinen kysymys.

Ei. Tavallisella treenillä lihas ei kasva ku sellaiset kolmisen päivää treenistä, useammastakin lähteestä olen noin lukenut mutta en enää muista että mistä :D
Lihas ei ehkä tutkimusten mukaan kasva kuin pari kolme päivää reenien jälkeen jos muutkin asiat on kunnossa, mutta onhan sillä levolla oma osuutensa lihaskasvussa. Nimenomaan sekin aika tulee mukaan, jolloin ei tehdä yhtään mitään, eli tekemättömyys lihakselle. Varsinkin jos ns. "kovaa" treenaa.;):D

Sjmv

oisin sellaista kysellyt liittyen suorin jaloin maastavetoon että mikähän mulla mättää siinä kun ei saa mitään tuntumaa takareisiin.

olisko kokeneemmilla antaa hyviä vinkkejä. olen tosiaan koittanut tehdä ihan sääntöjen mukaan mutta ainoo mikä on lähinnä rasittunut on alaselkä. olen laskenut tangon hitaasti vähän polvien alapuolelle ja koittanut pitää paketin kaikin puolin kasassa ja koittanut samaa vielä aivan olemattomilla painoilla mutta tuloksetta.

niin ja pitääkä jalat olla siinä täysin tolppasuorina vai onko oikein pitää pieni koukistus/taivutus?

oisin sellaista kysellyt liittyen suorin jaloin maastavetoon että mikähän mulla mättää siinä kun ei saa mitään tuntumaa takareisiin.

olisko kokeneemmilla antaa hyviä vinkkejä. olen tosiaan koittanut tehdä ihan sääntöjen mukaan mutta ainoo mikä on lähinnä rasittunut on alaselkä. olen laskenut tangon hitaasti vähän polvien alapuolelle ja koittanut pitää paketin kaikin puolin kasassa ja koittanut samaa vielä aivan olemattomilla painoilla mutta tuloksetta.

niin ja pitääkä jalat olla siinä täysin tolppasuorina vai onko oikein pitää pieni koukistus/taivutus?

Kokeile sellasta että pidät jalkoja hieman koukussa ja viet persettä taaksepäi. Itellä ottaa pienilläkin painoilla hyvin. Ite en laske tankoo maahan asti, pysyypä jännitys koko ajan jalois.

Oletko kattonut nuo neuvot tuolta tekniikkaosiolta: SJMV ? Itsellä ainakin on auttanut toi pakaroiden yhteen puristaminen ja reisien jännitys. Ja jalat tosiaan hieman koukussa.

Vänkään tota Arnoldin kultasta kuusikkoa. 3x viikko oon tehny, mut onko hyötyä jos vetäis 4x viikko? Jotenki tympäsee välipäivät..

On muuten ollu pätevä ohjelma.

oloen 17v jätkä.Minulla on iso perse!Miten siitä eroon?Vinkkejä diettiin ja treeniin
Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!
Vänkään tota Arnoldin kultasta kuusikkoa. 3x viikko oon tehny, mut onko hyötyä jos vetäis 4x viikko? Jotenki tympäsee välipäivät..

On muuten ollu pätevä ohjelma.
Kyllä se Arnoldin kultainen kuusikko on oikein tehtynä ihan tarpeeksi rankka 3 kertaa viikossakin. Tee vaikka jotain aerobista treeniä välipäivinä tai vaihda ohjelmaa esim. 2-jakoiseen ja tee sillä 4 kertaa viikossa. Muista pitää kuitenkin yksi totaalilepopäivä viikossa.

Treenaan tällä hetkellä 3-jakoisella, jalat, rinta+selkä, olat + kädet. Haluaisin kasvattaa erityisesti onnettomia olkapäitäni, niin mitenköhän se olisi järkevintä tehdä? Esim. Olille enemmän sarjoja? Vai joku extrapäivä niille?

kalorilaskuri.fi

Kato sun kulutus, ja se syöminen sitten sen mukaan, vaikka vaan vähän yli, niin ei tuu sitä läskiä. Ne sarjat kannattaa toki tehdä kunnolla. Emmä nyt muuta keksi, kyllähän ne kasvaa kun syöt enemmän kun kulutat

LampChicken, syömällä oikein (ja paljon) siis jos vedät pelkkää sokeria ja pullaa nii tottakai läskiä tulee..

Ei nyt ollut ongelma syömisten kanssa, ne mulla jo hallussa, mutta kysymys oli jos olkapäät on jäljessä muista, kannattaisiko niitä treenata esim. 2 kertaa viikossa? Käyn kropan läpi siis kerran viikossa.

Back
Ylös Bottom