Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Olen tässä treenaillut 4 kertaa viikossa viimeiset 3½kk seuraavalla ohjelmalla:

ma&to - olkapäät, rinta, kädet: pääliikkeinä pystypunnerrus, penkki ja vinopenkki, sekä hauiskäännöt ja kapea penkki tai talja. Lisänä niskantakaa punnerrus(kevyemmillä painoilla ja pitkällä sarjalla), koneet taka- ja alaolkapäille(yksi sarja kumpaakin), peck deck ja vastaote leuat.

ti&pe/la - jalat, selkä, vatsa: pääliikkeinä kyykky, leuat, reiden ojennukset/koukistukset, kulmasoutu laitteessa, vatsat laitteessa+pitoja yms. Joskus tehnyt alataljaa, prässiä, sjmv:tä jne...viimeisimmäksi mainittua aivan liian vähän :(

Pitäisikö siis vaihtaa ohjelmaa, ja jos kyllä, niin minkälaiseksi?

Kokeile 2-jakoista työntävät/vetävät -jaolla. Siitä hyvä tuollaiseen tiheämpään reenailuun, että toinen päivä ei syö toista. Luulisi tuossa nykyisessä ohjelmassasi maanantain hauisreeni ja leuanvedot (?) syövän hitusen tehoja pois tiistain selkäreenistä.

osaako joku sanoa kuinka paljon enimmillään kannattaa sisällyttää liikkeitä treenikertaa kohden. Itsellä tulee tehtyä varmaan 15 ellei jopa useampia eri liikkeitä 4-5 kertaa viikossa mikä ei varmaankaan ole kovin suotavaa kehityksen kannalta. vinkkejä kiitos...

olen ajatellut alkaa käyttämään 3 jakoista. joten miten paljon liikkeitä kannattais sisällyttää niihin jos tekee seuraavan kaavan mukaan:

päivä 1 . rinta, ojentajat, vatsalihakset, olkapäät
päivä 2 reidet, pohkeet
päivä 3 selkä, epäkkäät, hauis, kyynärvarret
kiitoksia jo etukäteen jos joku viitsii neuvoa

Ei perse. Foorumi on täynnä valmiita ohjelmia oikein vartavasten kasattuna tärkeiksi merkattuihin threadeihin ja sinä kyselet threadista toiseen samaa kysymystä. Ota nyt se silmä käteen ja navigoi vaikka tänne.

sen takia lähetin tänne viestin koska olen tottunut tekeen vähän turhankin paljon eri liikkeitä treenin aikana (lievä liikuntapakkomielle)

Haluisin vaan tietää että onko esim. noissa 3 jakoisissa tarpeeksi liikkeitä yhdelle treenikerralle kun näyttää niin vähältä verrattuna omiin (typeriin) riuhtomisiin.
Tarvis vähän kannustusta tähän vääristyneeseen ajattelutapaan...

eli riittääkö noi liikemäärät hyvään kehitykseen?

eli riittääkö noi liikemäärät hyvään kehitykseen?

Jooei vitussa riitä. Kaikkihan täällä treenaavat ihan typerästi, kaikki yleisesti suositellut treeniohjelmat on tehty päin vittua ja oikeasti kannattaa tehdä 27 liikettä ja 56 sarjaa joka päivä:david:.

luin just noita 2-3 jakoisia ohjelmia ja niissä oli pääosin 7 liikesarjaa.
onks se riittävästi kehityksen saamiseksi...

tottunut yleensä tekeen enemmän?

paljonko mun pitää syödä yli kalorikulutuksen että se lihas kasvaa..??? jos vaikka kulutus on 2500 kalorii päivässä niin pitääkö mun syödä vaikka 3000 kalorin edestä ruokaa vai onko se jo liikaa..??

luin just noita 2-3 jakoisia ohjelmia ja niissä oli pääosin 7 liikesarjaa.
onks se riittävästi kehityksen saamiseksi...

tottunut yleensä tekeen enemmän?

Jos siis meinaat 7 eri liikettä/treeni niin kyllä varmasti riittää.

paljonko mun pitää syödä yli kalorikulutuksen että se lihas kasvaa..??? jos vaikka kulutus on 2500 kalorii päivässä niin pitääkö mun syödä vaikka 3000 kalorin edestä ruokaa vai onko se jo liikaa..??

Juu tollanen 500kcal plussaa on ihan jeesh.

Ei se ole liikaa, Syöt vaan helvetisti mut katot kuitenkin vähän et mitä sinne suuhun nakkaat!! Ettet syö 3000kcal pelkkää paskaa.

Ei se ole liikaa, Syöt vaan helvetisti mut katot kuitenkin vähän et mitä sinne suuhun nakkaat!! Ettet syö 3000kcal pelkkää paskaa.

Eli voin sanoa hyvästi kebabille :D mitä kannattaa syödä kertokaa mulle mä en ole nimittäin tonnikalan suurin ystävä :D ja työttämänä kun olen niin ei ole varaa ostaa mitää lohta :(

Eli voin sanoa hyvästi kebabille :D mitä kannattaa syödä kertokaa mulle mä en ole nimittäin tonnikalan suurin ystävä :D ja työttämänä kun olen niin ei ole varaa ostaa mitää lohta :(

Lohi on monesti tarjouksessa halvempaa kuin tonnikala. Välillä näkyy olevan 3-4e/kg kokonaisena, mutta toki säilyvyys ja käytettävyys aika kaukana tonnikalasäilykkeestä :)

Eli voin sanoa hyvästi kebabille :D

Ei missään tapauksessa. Kepsu on voimailijan perusapetta. Mieluummin myy vaikka mummonsa kuin luopuu kepsusta. Kerran viikossa kuuluukin vetää kunnon kepsupanos mutta jättää ne muut pullat ja karkit ja limsat pois.

Ei missään tapauksessa. Kepsu on voimailijan perusapetta. Mieluummin myy vaikka mummonsa kuin luopuu kepsusta. Kerran viikossa kuuluukin vetää kunnon kepsupanos mutta jättää ne muut pullat ja karkit ja limsat pois.

paljon on niissä on kaloreita jos vaikka ottaa perus kebab ranskalaisilla tai riisillä..??? limunkin mä oon vaihtanu pepsi maxiin en tiedä onko se sit yhtää sen parempi kuin normaali..??

Voiko ranteiden paksuuteen mitenkään vaikuttaa vai onko se vain geeneissä kun joillain on paksut ranteet? Kuulostaa varmasti tyhmältä mutta aattelin kuitenkin ohimennen kysäistä :p

Hei jos tekee 2-jakoisen ohjelman jaolla 1. yläkroppa ja 2. alakroppa + molempina päivinä vatsoja. Niin kannattaisto toi yläkroppa puoli tehdä silleen, että joka toinen liike ois vetävä ja joka toinen työntävä? Kumalla kannattais sit aloittaa vetävällä vai työntävällä?

Voiko ranteiden paksuuteen mitenkään vaikuttaa vai onko se vain geeneissä kun joillain on paksut ranteet? Kuulostaa varmasti tyhmältä mutta aattelin kuitenkin ohimennen kysäistä :p

Kyllä se melkein siitä on kii minkäkokonen luusto sulle on siunaantunu. Saahan sitä varmaan vähän paksumpaa lookkia jos on forkut paksussa kunnossa (siis löytyy lihasta), mut ei sekään oikeestaan ranteiden paksuuteen vaikuta.

Nimim. yrittää sopeutua ajatukseen ohuista ranteista.

Back
Ylös Bottom